Gå til innhold

Nå vil Intel gjøre PC-ene helt trådløse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen.

 

Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har en baderomskurv fra Ikea festa under pulten min. Oppi der ligger det en strømfordeler. Alle kabler er kortet til nødvendig lengde (altså foldet sammen og med kabelborrelås rundt). Det helt ideelle ville nok vært en ladeplate under bordplata for å eliminere synlige ledninger helt, men det får heller bli et framtidsprosjekt.

Det er i det minste ikke noe stress å støvsuge under pulten lengre.

Lenke til kommentar

 

 

Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen.

Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen.

 

AtW

Ned fra min går det bare strøm.

LAN er sååååååååååå 2009

Lenke til kommentar

Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen.

 

Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,,

Lenke til kommentar

Sikkert OK for strøm, tastatur og mus, men hvordan skal de klare å få skvisa inn lavresponstids videostrøm på dette? DisplayPort kan jo bruke opptil ~21 Gbps alene (3840 × 2160 × 30 bpp @ 60 Hz).

 

Høres for meg ut som de enten må gjøre noen skikkelige framskritt i tilgjengelig trådløs båndbredde (og responstid), eller at de må gimpe skjermoppløsning.

Lenke til kommentar

kansje jeg kan få bort rotet som folk ser når de kommer in døren min da ^_^

 

du ser ret in på baksiden av pc-en og med 2 skejrmer 5.1 høytalere flere usb huber og eksterne hardisker og diverse annet blir det mye kabler

 

+ 4 M lange dvi kabler for under 1 mete distanse -_- laterlig hvordan langt kan være biligere en kort

Lenke til kommentar

Overrasket hvor mye folk i kommentarene bryr seg om kablene. Bak skrivebordet mitt er det fult av kabler. Det er ikke spesielt pent, men jeg irriterer meg ikke i det hele tatt over dem...

Jeg er ikke imot at Intel gjør dette, for jeg kan vel ikke argumentere for kabler hvis det trådløse gjør alt like bra (dog ikke en gang >10 år gamle WLAN gjør det nå). Jeg regner med at de lar kabelutgangene bli igjen, så jeg kan la de estetiske divaene beta-teste det trådløse systemet over de 5-10 årene det kommer til å ta før det er stabilt (se: WLAN, trådløse mus/tastatur)

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen.

 

Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,,

 

Å irritere seg litt er jo så sin sak, men når man er "dritt lei", så virker problemet stort nok til at man burde ta seg til til å rydde.

 

AtW

 

 

Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen.

Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen.

 

AtW

Ned fra min går det bare strøm.

LAN er sååååååååååå 2009

 

 

Sålenge man ikke bryr seg om ytelse, så er alternativene til LAN gode ja.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sikkert OK for strøm, tastatur og mus, men hvordan skal de klare å få skvisa inn lavresponstids videostrøm på dette? DisplayPort kan jo bruke opptil ~21 Gbps alene (3840 × 2160 × 30 bpp @ 60 Hz).

 

Hadde bare problemer med mitt trådløse tastatur.

 

Hva med dette

 

http://udt.sourceforge.net/

 

Et nettbrett er vel forsåvidt en trådløs datamaskin og de blir stadig mye kraftigere. Jeg har hørt at Surface Pro ikke lenger er det kraftigste. For de som konsumerer nettjenester er nå en mobil telfefon godt nok. De i min familie som før brukte Pc, bruker nå mobiltelefon og nettbrett.

 

Men en mobiltelefon er vel en datamaskin med sikkerhet 20 år tilbake i tiden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er for så vidt ganske mange kabler ned fra skrivebordet mitt (strøm til to skjermer, DVI-kabler til de samme skjermene, kabel til volumkontrollen og et par USB-kabler). Men siden de går ned bak skrivebordet så er de egentlig ikke mye i veien. Eneste kabelen som av og til føles som om den er i veien er hodetelefonkabelen.

Lenke til kommentar

 

Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen.

Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,,

 

Å irritere seg litt er jo så sin sak, men når man er "dritt lei", så virker problemet stort nok til at man burde ta seg til til å rydde.

 

AtW

 

 

Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen.

 

Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen.

 

AtW

Ned fra min går det bare strøm.

LAN er sååååååååååå 2009

Sålenge man ikke bryr seg om ytelse, så er alternativene til LAN gode ja.

 

AtW

Hva slags ytelse er der du trenger da?

Fire 4K strømmer samtidig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...