Gå til innhold

Gapet mellom fattige og rike er blitt mye større.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Dette hevder den kjente franske økomom Thomas Piketty i dagsnytt 18 49 minutter ute i sendingen.

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56052114/21-05-2014

 

Løsningen er å skatte rike mye hardere.

 

Thomas Piketty har skrevet boken "Kapital i det 21. århundre". Noen mener han er en sterk kandidat til Nobelprisen i økonomi.

 

Nobel pris vinner Joseph E. Stiglitz har skrevet en lignende bok:

 

http://www.amazon.com/The-Price-Inequality-Divided-Endangers/dp/0393345068/

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

Dette hevder en kjent fransk økomom som starter på dagsnytt 18.00 om noen minutter. Løsningen er å skatte rike knallhardt.

Er det ikke sånn det gradvis har blitt da, var det inntrykket jeg hadde også men jeg er ingen kjent eller ukjent økonom da

 

 

Det er enda ikke for sent å skru på NrK2, Innlegget er ikke sendt,

Lenke til kommentar

Sålenge alle har like muligheter til å få gratis utdanning, helsetjenester, jobb osv ser jeg ingen grunn til hvorfor man skal straffe de rike.

 

Du er faktisk idiot eller ekstremt uheldig hvis du klarer å leve som "fattig" i Norge, det er ingen problem overhodet å leve et normalt liv med normal inntekt hvis du har litt vett i knollen - og da ser jeg ingen grunn til hvorfor det er et så stort problem at det gapet er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir pennende å høre, er det rike av type Anders Jahre, Olav Thon og frontline-Fredriksen eller "rike" av type sivilingeniører, gravemaskinentrepenører, oljearbeidere og leger? Ikke at jeg bryr meg uansett, men regner med løsningene vil være litt forskjellige

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du er faktisk idiot eller ekstremt uheldig hvis du klarer å leve som "fattig" i Norge, det er ingen problem overhodet å leve et normalt liv med normal inntekt hvis du har litt vett i knollen - og da ser jeg ingen grunn til hvorfor det er et så stort problem at det gapet er der.

 

Tout est relatif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...