Gå til innhold

Tilbakeblikk: Mario Kart har fått utallige kopier, men ekte vare er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mario Kart Double Dash! er min ubestridte favoritt i denne serien. Det eneste som manglet i det spillet var muligheten til å bli en bombe i Battle Mode. Er litt anti alt av undervannskjøring, hang-gliding og alt det der som har kommet til i senere år.

 

Diddy Kong Racing og Lego Racer har jeg også mange fine timer med, men ingenting er som noen runder med gode og dårlige venner i Double Dash! :)

Lenke til kommentar

Ooh, Crash Team Racing er helt fantastisk. Noe jeg virkelig likte der var at hvor det i Mario Kart, hvis du ser bort fra power-ups, stort sett handler om å ikke drite deg ut (da tenker jeg kun på selve kjøringen) kunne man i CTR virkelig KJØRE bra med et veldig kult sladde/boost-system. Strålende baner og kule power-ups gjorde at det spillet er etter min mening en del bedre enn Mario Kart 64. Bør likevel nevnes at Mario Kart 64 er lagd en del år tidligere (og at CTR så klart er en kopi :p ). Fin artikkel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller fremdeles Mario Kart i forskjellige inkarnasjoner på 55" min med venner i jevne mellomrom. Det er noe med Nintendo og Party-spill med lokal sofa multiplayer. Jeg kjøpte Wii U mye for å ha en party konsoll, og nå som Mario Kart 8 er på god vei er det bare å vente i spenning. Litt merkelig å tenke på at party spill med lokal sofa multiplayer i senere tid har blitt mer en ting Nintendo fokuserer på; de andre fokuserer mer på online virker det som ;-)

Lenke til kommentar

Interessant artikkel. Men vet du at det finnes et stort nettsted for alle mariokartspillene - et virkelig veldrevet lite samfunn av dedikerte time trial-spillere? Der vil du finne et hav av kunnskap om teknikk og strategi i de forskjellige spillene, antakelig langt mer enn Nintendos programmerere noensinne hadde tenkt seg muligheten av at kunne utvikles. Og selv på de eldste spillene settes det stadig nye rekorder, og det utvikles nye strategier.

Selv spiller jeg MK64, og er for tida verdens 26. beste spiller. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men prøv selv. Jeg er ikke Norges beste, det er Thomas Jordet, som er nr. 8 - og har en verdensrekord, også.

Men oppsøk selv nettsamfunnet vårt. Du finner det på http://www.mariokart64.com/ .

 

finn

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Interessant artikkel. Men vet du at det finnes et stort nettsted for alle mariokartspillene - et virkelig veldrevet lite samfunn av dedikerte time trial-spillere? Der vil du finne et hav av kunnskap om teknikk og strategi i de forskjellige spillene, antakelig langt mer enn Nintendos programmerere noensinne hadde tenkt seg muligheten av at kunne utvikles. Og selv på de eldste spillene settes det stadig nye rekorder, og det utvikles nye strategier.

Selv spiller jeg MK64, og er for tida verdens 26. beste spiller. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men prøv selv. Jeg er ikke Norges beste, det er Thomas Jordet, som er nr. 8 - og har en verdensrekord, også.

Men oppsøk selv nettsamfunnet vårt. Du finner det på http://www.mariokart64.com/ .

 

finn

 

Tror jeg var innom der mens jeg gjorde research, men var mest på utkikk etter historier fra Nintendo-ansatte som jobbet med spillet og den slags, så fikk ikke sett på det i dybden. Uansett interessant å se hvor mye aktivitet det er på siden. Kikket innom forumet, og det er forholdsvis høy aktivitet selv på subforumene for de eldste spillene. Det viser jo hvor tidløse Mario Kart-spillene faktisk er når folk fortsatt legger så mye tid i spill som er over 15 år gamle.

 

Jeg måtte dessverre spille på emulator mens jeg frisket opp i gamle minner i og med at jeg ikke hadde SNES og N64 tilgjengelig, men det er uten tvil spill som tåler tidenes tann bedre enn de fleste. Ble sittende og spille Mario Kart 64 over flere dager, langt mer enn det som var nødvendig for å skrive dette :D Spilte også GoldenEye 64 for ikke så lenge siden, og det er jo nesten ikke spillbart om man er vant med nyere FPSer.

 

I researchen min kom jeg blant annet over en nettside hvor folk diskuterte forskjellige snarvei-glitcher i MK64. Det er for eksempel en glitch på Frappe Snowland som er veldig lett å utføre som gjør at man bruker ca. 10 sekunder på en runde. Hvordan kontrollerer dere at tidene som sendes inn til siden ikke er direkte falske eller oppnådd ved hjelp av bugs og glitcher i spillet?

Lenke til kommentar

 

 

 

Interessant artikkel. Men vet du at det finnes et stort nettsted for alle mariokartspillene - et virkelig veldrevet lite samfunn av dedikerte time trial-spillere? Der vil du finne et hav av kunnskap om teknikk og strategi i de forskjellige spillene, antakelig langt mer enn Nintendos programmerere noensinne hadde tenkt seg muligheten av at kunne utvikles. Og selv på de eldste spillene settes det stadig nye rekorder, og det utvikles nye strategier.

Selv spiller jeg MK64, og er for tida verdens 26. beste spiller. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men prøv selv. Jeg er ikke Norges beste, det er Thomas Jordet, som er nr. 8 - og har en verdensrekord, også.

Men oppsøk selv nettsamfunnet vårt. Du finner det på http://www.mariokart64.com/ .

 

finn

hEI!

 

Bare så det er sagt, så har jeg ofra hele livet mitt til mariocart, og det betyr noe mer enn alt annet. Jeg har studert mariokart ved universitetet i bergen (det er ett i los angles også, mye større, men samme prinsipp) og studiet vart ei 6 år. Det gikk blandt annet ut på historie om alt som har med mariokart å gjøre (det er fryktelig mye historie hvis man går dypt inn i det), øving, teknikker,og øving, masse øving!!!

 

Etter det, så fortsatte jeg å ta videreutdanning innen mariokart. som varte i 3 år (batchlergrad) og med den utdanningen i tilleg så kan jeg være lærer for å undervise nye studenter ved 1.grads kurs som er i bergen og los angles (det som varer i 6 år.

 

Jeg tokk etter det det siste og mest omfattende tillegskursutdanningen innen mariokart også til slutt, nemmelig økonomisk historie, suksess og markedsføring. Dette er den siste og gjeveste kurset å papiret innen utdanning om mariokart, og kurset varte i 4 år. (Du må ha tatt baseutdanningen som er på 6 år, og tillegsutdanningen på 3 år for å kunne få lov til å ta denne) Med denne utdanninge så kan jeg undervise studenter som tar tillegsutdanning (nivå 2 på som varer i 3 år) og jeg kan holde pressekonfuranser for nintendo selv. Med denne utdanningen fikk jeg bedere lønn, og jeg fikk tilbud om stillignen: sjef innen økonomisk veileder innen mariokart-norge. og tokk stillingen også. Jeg har fundet livet mitt, og det er dette jeg lever av! Svidd gummi er bedere enn noe annet i mine øyne! Selv bedere enn den deiligste damerumpa!

 

Skål for Mario-kart!!! Og i dag lever jeg i sus og dus som toppsjef innen økonomisk veiledning for nintendo selv sitt orginale nintendo norge > mariokart-kontor. Jeg får oppdrag og meldinger direkte fra nintendo selv i japan (de har experter der nede som har alle sin jobb å oversette språk til alle nasjoner) og jeg har alt jeg skulle sagt innen disse oppdragene jeg får for mariokart selv, innen økonomisk veiledning på all norsk mariokart-jord.

 

Jeg får som sagt bra lønn med denne gode stillingen :300 kroner timen!!! Har nesten bare meg selv å forsørke, jobbeer fulltid og er flink til å spare generelt. Og jeg lever som sagt i sus og dus. Jeg sparer nå opp til en rød Ferrari, som jeg vil sende på ett spesialverksted som kan male en stor power-upp sopp på panseret, og 2 mario kart logoer på sidene. Jeg er som sagt single, så det å ha 2 seter i bilen holder i bøytter og spann. Mario kart for meg dekker alle behov, dekker også behovet mitt for damerumper, så sonn sett klarer jeg meg fint alene, og med ferrarien i boks, så blir det helt perfekt!!!

 

Skål for Mario Kart!!! Og jeg skal love dere att jeg vil gjøre en god jobb som økonomisk rådgiver innen mariokart norge!!! Imens skal jeg spare til ferrarien min (dama mi med andre ord) og er nesten halvveis i sparinga, bilen koster 2 og en halv million, har ca neste 1.3 millioner i sparegrisen nå.

 

Well, ønsk meg lykke til på alle måter, og jeg skal love deg att du merker masse til en positiv økonomiske mariokart-finans innen norge!!!

 

Skål for mariokart!

 

Skål for en god økonomisk veiledning innen finans-mariokart i norge!!!

 

Skål for mariokart i norge!!!

 

OG GOOOOOD MARIOKART PÅSKE!!!

 

Gled dere til den nye Mk-8! også!!! Jeg har bidratt også der med gode veiledninger om utsalgsprisen, (sellom nintendo selv har noen krav) Nintendo selv bestemmer litt, og vi her i mario-kart norge får bestemme litt selv, (for litt ekstra fleksibilitet i hvert land) Og der kommer jeg inn i bildet innen det lille vi faktisk får bestemme selv innen økonomisk markedsføring til mariokart innen norge!!! SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!

 

Grattis med dagen norge!!! Jeg skal sørge for att vi får en god økonomisk mario-kart glede her til lands!!! Ikke bare det, men også god økonomisk veiledning, og det merker dere faktisk masse til uten att dere tenker over det. -Det er godt dere har meg!!!

 

VI ER SAMMEN FOR MARIOKART, FOR SAMMEN ER VI STERKE!!! BROOOOOOOOOM BROOOOOOOOOOM!!!

 

 

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å være kynisk og negativ, men vil det ikke være lett for en uærlig sjel å sende inn falske rekorder på den siden bare for å trolle de andre?

 

Selvfølgelig - men de blir tatt:). Det har alltid vært solid med folk med god datakompetanse på nettstedet vårt, og vi godtar ikke gode tider uten videobevis. Og vi vet hvordan man kan fikse en vid. Mange av verdensrekordene er forresten satt under streaming på Twitch, så det er overhodet ingen tvil om dem.

Det har ikke forekommet at folk har kommet utenfra med tider i toppklasse som har blitt akseptert. Ingen har vært i nærheten av topptidene uten å ha vært aktive deltakere hos oss i lang tid. Grunnen er at du for det første må ha detaljert kjennskap til hvordan du kjører hver enkelt bane raskest mulig, og den kunnskapen finnes bare hos oss, tro meg! Dernest må du utvikle kjøreferdighetene dine, og der gjelder det samme. Altså: både strategien på de enkelte banene og kjøreteknikken er blitt raffinert gjennom 17 år. På forumet hos oss kommer du i kontakt med folk som kan dette ned til den minste detalj, og de hjelper deg.

Ta en kikk på verdensrekordene: http://www.mariokart64.com/mk64/wrc.cgi (Du må se på PAL-tidene, dvs. de langsomste. NTSC er amerikanske. Det amerikanske systemet går 1.204 fortere enn det europeiske.) Og om du har MK64 tilgjengelig, og synes du er ganske brukbar, kan du jo prøve deg.

Verdensrekordene er helt usannsynlig gode, så bli ikke alt for deprimert. Men hadde det ikke vært interessant å se hvor nær du kan komme :)?

Som sagt, folk har prøvd å jukse. Men der er faktisk uhyre sjelden - og de blir alltid tatt.

 

finn

Lenke til kommentar

Mario Kart Double Dash til GameCube var den beste versjonen. For her kunne alle spille og få gode boost som igjen gav god fart. Bare elsket dette spillet. Men oppfølgeren til Wii derimot ødela gleden helt. Der måtte på nærmest være ekspert hvis man skulle få opp farten og ha tunge rett i munnen for å booste. Spilte for det meste med kontrollen til GameCube for med Wii-kontollen ble spillet så altfor vanskelig. Så det var min siste konsoll for jeg har gitt opp spillinga.

 

Ellers så bare elsker jeg å se på spillernes egenproduserte videoer på youtube av disse spillene enten de spiller og tar mikrosekunder uten juks eller med TAS. (Sistnevnte bruker man dataverktøy for å jukse).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skål for Mario Kart!!! Og jeg skal love dere att jeg vil gjøre en god jobb som økonomisk rådgiver innen mariokart norge!!! Imens skal jeg spare til ferrarien min (dama mi med andre ord) og er nesten halvveis i sparinga, bilen koster 2 og en halv million, har ca neste 1.3 millioner i sparegrisen nå.

Å eg som trudde det var så dumt å plassere sparepengane i sparegris for å få pengane til å vekse.

Lenke til kommentar

Mario Kart Double Dash til GameCube var den beste versjonen. For her kunne alle spille og få gode boost som igjen gav god fart. Bare elsket dette spillet. Men oppfølgeren til Wii derimot ødela gleden helt. Der måtte på nærmest være ekspert hvis man skulle få opp farten og ha tunge rett i munnen for å booste. Spilte for det meste med kontrollen til GameCube for med Wii-kontollen ble spillet så altfor vanskelig. Så det var min siste konsoll for jeg har gitt opp spillinga.

 

Ellers så bare elsker jeg å se på spillernes egenproduserte videoer på youtube av disse spillene enten de spiller og tar mikrosekunder uten juks eller med TAS. (Sistnevnte bruker man dataverktøy for å jukse).

 

Hei, hei Vade . Her er JeanGabin:)

Lenke til kommentar

 

Mario Kart Double Dash til GameCube var den beste versjonen. For her kunne alle spille og få gode boost som igjen gav god fart. Bare elsket dette spillet. Men oppfølgeren til Wii derimot ødela gleden helt. Der måtte på nærmest være ekspert hvis man skulle få opp farten og ha tunge rett i munnen for å booste. Spilte for det meste med kontrollen til GameCube for med Wii-kontollen ble spillet så altfor vanskelig. Så det var min siste konsoll for jeg har gitt opp spillinga.

 

Ellers så bare elsker jeg å se på spillernes egenproduserte videoer på youtube av disse spillene enten de spiller og tar mikrosekunder uten juks eller med TAS. (Sistnevnte bruker man dataverktøy for å jukse).

 

Hei, hei Vade . Her er JeanGabin:)

 

Hallo der. Fint at du er her inne.

Lenke til kommentar

 

 

Mario Kart Double Dash til GameCube var den beste versjonen. For her kunne alle spille og få gode boost som igjen gav god fart. Bare elsket dette spillet. Men oppfølgeren til Wii derimot ødela gleden helt. Der måtte på nærmest være ekspert hvis man skulle få opp farten og ha tunge rett i munnen for å booste. Spilte for det meste med kontrollen til GameCube for med Wii-kontollen ble spillet så altfor vanskelig. Så det var min siste konsoll for jeg har gitt opp spillinga.

 

Ellers så bare elsker jeg å se på spillernes egenproduserte videoer på youtube av disse spillene enten de spiller og tar mikrosekunder uten juks eller med TAS. (Sistnevnte bruker man dataverktøy for å jukse).

 

Hei, hei Vade . Her er JeanGabin:)

 

Hallo der. Fint at du er her inne.

 

Ja, som du sier, det er litt mere rotete her enn på vgd, men det er et godt alternativ når de en gang stenger vgd. Dette er det beste forumet for alt som har med spill og data å gjøre ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...