Gå til innhold

I dette boligfeltet har alle fått gigabredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjett om jeg ble skuffet når jeg fikk beskjed om at bygget jeg kjøpte leilighet i i Trondheim (nybygg fra 2010) hadde gått for steinalderløsningene fra Canal Digital, i stedet for skikkelig fiber-nett...

Spesielt når leiligheten jeg flyttet fra i Sandnes hadde 25/25 på fiber fra Altibox.

Burde vært påbudt for nybygg å bruke teknologi på slike ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk flest har ikke bruke for giga linje

100 MB er mer enn nok, for meg tilogmed, men får maks 7 MB nå, som er alt for lite

 

Snakker du om mbit eller MB? 100MB cap på linjen eller 100MB sekundet?

 

Har staten satt noe krav på om linjene skal være synkrone da? Eller kommer det til å bli pushet 100/10 eller noe dritt på alle?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal kanskje ikke klage på 50/50, det er jo stakkarer som fremdeles har ADSL med hastigheter langt under hva man kan overgå med en mobiltelefon flere steder i landet. :thumbdown:
Men prisen synes jeg er drøy; 599 i mnd betaler jeg til Telenor. Håper at hastighetene går opp og prisene tilsvarende ned fremover på grunn av slike hyggelige offensiver som Altibox gjør her. :thumbup:

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor rask steam og youtube er i gigabit linje?

 

Tror de med gigabit linje har de mest varierne linjene av de alle, alt fra 15 til 125 MB/S tror faktisk det er veldig få bortsett fra ftp:uninett.no som muligens klarer å levere harddiskytelse over internett.

 

Skal man laste ned fra london eller USA samt kina tviler jeg på 100 mbit blir så veldig mye raskere.

Nå vet jeg ikke om folk med gigabyte linje har høyere prioritet eller ikke, men om de laster ned når linjene er lite i bruk sparer det mye tid for andre, som bruker 5-6 dager på tregere hastigheter under 100 mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...