Gå til innhold

Nå vil kjempen HP satse på 3D-skrivere for fullt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at prisene er særlig avskrekkende. I hvert fall ikke i forhold til det meste annet av teknologi.

 

Folk kjøper mobiler til 5-7000kr i massetall i Norge, TV til 10-20K, og alt mulig av gadgets.

 

Da er ikke noen tusen og opp til 10-20 000kr for noe mer premium-sak særlig mye, med tanke på at det er rimelig ny teknologi.

 

At det ikke er så rimelig at alt og alle kan få det er jo greit nok, men langt fra der skoen presser mest. Kunnskap og erfaring er nok heller det som holder igjen i de laveste prisklassene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser frem til den dagen jeg kan bestille et produkt fra nett og skrive det ut på 3d skriveren med en gang.

Ingen mer ventetid. Tenk også på hva det sparer miljøet for.

 

Bakdelen er at angateligvis alle utenom selve produktutvikleren mister jobben.

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Det største problemet er vel å finne ut hvordan de kan låse printerne sine til proprietære råvarekassetter som kan selges med en 800-900% fortjeneste.

Hehe, ja det er godt sagt.

 

Printere i dag, selv mer avanserte med skanner og andre multimedia-enheter koster jo nede i 199-299kr. Og bare ved å se på komponentene så er det lett å se at de selger i tap/null.

 

Blekk er vel også en av de dyreste væskene og dyreste råvarene der ute, med tanke på prisen de tar for det.

Lenke til kommentar

problemet med 3D skrvere er det samme som fotoskrivere har. Det koster nesten 50 kroner å skrive ut en foto (papir, blekk osv) mens det koster 1,50 å bestille det hos eurofoto (eller tilsvarende).¨

Snart kan man bestille alle designs ved å sende inn en cad fil over nettet og få den i posten et par dager senere for noen få kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ser ikke for meg at hvert hjem vil kunne skrive ut fungerende gjennstander ved behov. Ser mer for meg kjøpesenter eller lagerhus der skikkelige industriskrivere kan skrive ut fungerende gjennstander på bestilling. Videre vil jeg tror at de som handler innen metall (biler, sykler, hageredskaper o.l.) vil ha sin skriver, de som handler i plast (interiørbutikker, kondomeriet o.l.) har sin. De som hanlder i naturmaterialer som lær vil aldri få en slik skriver.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at prisene er særlig avskrekkende. I hvert fall ikke i forhold til det meste annet av teknologi.

 

Folk kjøper mobiler til 5-7000kr i massetall i Norge, TV til 10-20K, og alt mulig av gadgets.

 

Da er ikke noen tusen og opp til 10-20 000kr for noe mer premium-sak særlig mye, med tanke på at det er rimelig ny teknologi.

 

At det ikke er så rimelig at alt og alle kan få det er jo greit nok, men langt fra der skoen presser mest. Kunnskap og erfaring er nok heller det som holder igjen i de laveste prisklassene.

 

Uenig, prisen er høy for nytteverdien i dag, det er sånn jeg ser det en ganske avskrekkende pris på 3D-printere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...