Gå til innhold

Stjernespekka rolleliste i The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd all dialogen er helt hysterisk uinteressant. Jeg tror ikke ord kan formidle hvor mye oppbrukt MMO-historiepral alle NPC-ene i TESO lirer av seg før, under og etter selv det minste quest.

 

Har du vært involvert i betaen, Zealuu? Jeg er nysgjerrig på spillet, men jeg har egentlig aldri klart å bli oppslukt av en MMORPG enda tThe Secret World har vel kommet nærmest). Regner ikke med dette er den store revolusjonen jeg venter på da? :)

Lenke til kommentar

 

Bare synd all dialogen er helt hysterisk uinteressant. Jeg tror ikke ord kan formidle hvor mye oppbrukt MMO-historiepral alle NPC-ene i TESO lirer av seg før, under og etter selv det minste quest.

 

Har du vært involvert i betaen, Zealuu? Jeg er nysgjerrig på spillet, men jeg har egentlig aldri klart å bli oppslukt av en MMORPG enda tThe Secret World har vel kommet nærmest). Regner ikke med dette er den store revolusjonen jeg venter på da? :)

Jeg har vært med i beta'en. Kan ikke si annet en at dette er enda et MMO. Kan ikke gjemme dårlig gameplay bak first person view. Med delay på skyte piler osv plus dårlig effekter. De er ikke i nærheten av å ha like fantastiske omgivelser/verden som Skyrim/oblivion/morrowind. Pluss ingenting nytt i forhold til alle andre mmo (Age of conan f.eks). Dette er min mening da. Så hva alle andre syntes kan jo være noe HELT annet. Men lukter flopp. Som de andre sier. Bruk pengene på spillmotoren og ikke voice acting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De burde ha lært av SWTOR og lagt disse pengene i spillmotoren istedet.

 

De bruker ikke SWTOR motoren, de har laget en ny en fra scratch. Spillet ser og føles som Skyrim, det er ganske så unikt. Spillbarheten er veldig lik Skyrim. Kan ikke sammenlignes med SWTOR, de går en helt annen vei og etter siste testene så er folk VELDIG positive. Konge PvP og spennende kampsystem. Gjenstår å se om de lykkes men utrolig lovende sålangt.

Lenke til kommentar

Prøver å holde meg innenfor NDA-en, men faen, betaen er ferdig om et par måneder uansett. Jeg opplever ikke noen aspekter av spillet som revolusjonerende. Mye av kjernedesignet bærer preg av uinspirert, standard MMO-design som i siste øyeblikk har blitt endret litt i retning tradisjonelt Elder Scrolls-gameplay for å tekkes TES-fansen. Det hele virker litt visjonsløst. Når man så tenker på at de elementene som i løpet av det siste året har fått et strøk med TES-lakk likevel er det mest originale spillet har å by på, blir ikke det totale resultatet allverden. Det har også den mekaniske "seigheten" som mange MMO-spill med dårlig nettkode eller nettkode som ikke er robust nok til å håndtere kampsystem med hit detection ofte har. Hvis det høres ut som tåkeprat, prøv å sammenlikne flyten i WoW og f.eks. LOTRO en dag du har mye tid og lite å gjøre. :p

 

LOTRO er en WoW-klone, men klarer ikke å få samme flyten selv med en blåkopi av kampsystemet. Det er en sånn ting du ikke merker før det plutselig er borte. Det er jo en viss sjanse for at akkurat dette kan poleres vekk før release, men jeg har mine tvil - og seigheten er ekstra kjip når kampsystemet prøver å være Oblivion/Skyrim.

 

Det treffer alle de vanlige MMO-sjekkboksene, men for meg er ikke det nok lenger. Om man aldri har spilt et MMO før kan man sikkert ha det moro, men som med SWTOR er dette et spill som kommer 3-4 år etter at gullrushet egentlig var over.

 

Jeg tror ZeniMax Online også vet dette, for de stoler ikke på testerne sine lengre enn de kan kaste dem. Selv nå, med planlagt release i april, er det null gjennomsiktighet i testprosessen. Det er aldri et godt tegn.

 

Age of Conan og The Secret World er og var langt fra perfekte, men de er fremdeles mer spennende enn TESO både ved release og nå, fordi de gjør ting annerledes. AoC sitt kampsystem er sågar mer dynamisk og interessant enn TESO sin klønete første- eller tredjepersonsløsning.

 

Hvis du vil ha et MMO på PS4, vent på Planetside 2! Eneste spillet i dag som fortjener "next-gen"-merkelappen.

Endret av Zealuu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

... Ser ut til at jeg er den eneste som gleder meg over dette. Beklager. Men dette gjør meg veldig glad.

Jeg beklager.

 

Jeg gleder meg også, det jeg har prøvd oversteg forventningene.

 

Men jeg er enig I at å bruke penger på kjendiser for stemmer virker bortkastet.

Ja du må ha kvalitet, Khajiit tale må være spesialt vanskelig :) Men det må være billigere matter og ordne dette på.

Lenke til kommentar

Prøver å holde meg innenfor NDA-en, men faen, betaen er ferdig om et par måneder uansett. Jeg opplever ikke noen aspekter av spillet som revolusjonerende. Mye av kjernedesignet bærer preg av uinspirert, standard MMO-design som i siste øyeblikk har blitt endret litt i retning tradisjonelt Elder Scrolls-gameplay for å tekkes TES-fansen. Det hele virker litt visjonsløst. Når man så tenker på at de elementene som i løpet av det siste året har fått et strøk med TES-lakk likevel er det mest originale spillet har å by på, blir ikke det totale resultatet allverden. Det har også den mekaniske "seigheten" som mange MMO-spill med dårlig nettkode eller nettkode som ikke er robust nok til å håndtere kampsystem med hit detection ofte har. Hvis det høres ut som tåkeprat, prøv å sammenlikne flyten i WoW og f.eks. LOTRO en dag du har mye tid og lite å gjøre. :p

 

LOTRO er en WoW-klone, men klarer ikke å få samme flyten selv med en blåkopi av kampsystemet. Det er en sånn ting du ikke merker før det plutselig er borte. Det er jo en viss sjanse for at akkurat dette kan poleres vekk før release, men jeg har mine tvil - og seigheten er ekstra kjip når kampsystemet prøver å være Oblivion/Skyrim.

 

Det treffer alle de vanlige MMO-sjekkboksene, men for meg er ikke det nok lenger. Om man aldri har spilt et MMO før kan man sikkert ha det moro, men som med SWTOR er dette et spill som kommer 3-4 år etter at gullrushet egentlig var over.

 

Jeg tror ZeniMax Online også vet dette, for de stoler ikke på testerne sine lengre enn de kan kaste dem. Selv nå, med planlagt release i april, er det null gjennomsiktighet i testprosessen. Det er aldri et godt tegn.

 

Age of Conan og The Secret World er og var langt fra perfekte, men de er fremdeles mer spennende enn TESO både ved release og nå, fordi de gjør ting annerledes. AoC sitt kampsystem er sågar mer dynamisk og interessant enn TESO sin klønete første- eller tredjepersonsløsning.

 

Hvis du vil ha et MMO på PS4, vent på Planetside 2! Eneste spillet i dag som fortjener "next-gen"-merkelappen.

Eh hæ? Her må jeg rette deg, du kan ikke ha spilt betaen ellers så forklarer du ikke helt hva du mener her. Du må nesten komme med noen eksempler på hvorfor dette er et standard MMO for jeg mener det motsatte av deg så noe skurrer.

 

Kampsystemet: Du angriper og blokkerer i sanntid, angrep med Mouse 1 og blokk på Mouse 2 + dytting med begge knapper. I tillegg kan du rulle unna med å dobbel tappe A og D. Det eneste som kommer noe i nærheten er Guild Wars men de har gått enda lengre siden angrep er ikke statisk. F.eks du har bare abilities i Guild Wars 2 og de har animasjoner som du kan kontrollere til en viss grad. I Elder Scrolls kan du bevege deg og slåss kun med musen hvis du vil, abilities er bare support og definert av klasse, rase og våpen du har valgt.

 

Klassesystem: Selv om du velger en klasse så er du ikke definert av det, du kan være en magiker som i tillegg er spesialist med two-handed våpen så du kan gjøre skade i nærkamp i tillegg. Det er ingen åpenbare svakheter som man har i andre MMO. En Rogue f.eks i andre MMO er glass cannons, her kan dem være i Heavy Armor ......

 

Så jeg skjønner ikke hvordan du kommer til konklusjonen om at dette er standard MMO oppsett? Klart questene er rimelig standard men slåssesystemet gjør det i det minste mer spennende.

Du nevner at det er tregt ja, men det er gjort med vilje. WoW og andre MMO er håpløst å se på og spille, det blir for tullete syns jeg. Elder Scrolls har valgt en mer voksen stil så å svinge med et sinnsykt tungt våpen krever faktisk litt tid! Merkelig nok 0_o

 

Hvis du opplevde lag så var det lag første 2 dagene siste testen hvis du hadde lest hva utviklerne fant av feil, søndagen var dette faktisk rettet og jeg hadde ingen input lag overhodet. Dem sier også at dem skal forbedre dette enda mer til neste gang. Derfor vi har en NDA i slike tester, ikke klag på ting som skyldes at spillet er i utvikling enda. Jeg hater egentlig MMO pga det er for tullete og useriøst. Håper på et skillbasert og mer realistiske kampsystemer og sålangt virker det lovende hva Zenimax har laget. Det er det beste av kampsystem jeg har testet sålangt i MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at dette er wasted på et MMO. Joda, det vil nok gjøre det til et bra MMO, men folk generelt begynner å bli drittlei MMO. Og er man lei et, så er man lei alle. Grinding blir aldri gøy igjen.

 

Det er virkelig synd at SWTOR var et MMO. Jeg har veldig lyst til å spille ferdig alle historiene, men den endeløse "drep/hent X antall" questingen drepte all glede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at dette er wasted på et MMO. Joda, det vil nok gjøre det til et bra MMO, men folk generelt begynner å bli drittlei MMO. Og er man lei et, så er man lei alle. Grinding blir aldri gøy igjen.

 

Det er virkelig synd at SWTOR var et MMO. Jeg har veldig lyst til å spille ferdig alle historiene, men den endeløse "drep/hent X antall" questingen drepte all glede.

 

Bare sånn... etter å ha spilt betaen var det ikke ett eneste quest som var lik eller som inneholdt "grinding", og dette var ca etter 100 quests

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De burde ha lært av SWTOR og lagt disse pengene i spillmotoren istedet.

De bruker ikke SWTOR motoren, de har laget en ny en fra scratch. Spillet ser og føles som Skyrim, det er ganske så unikt. Spillbarheten er veldig lik Skyrim. Kan ikke sammenlignes med SWTOR, de går en helt annen vei og etter siste testene så er folk VELDIG positive. Konge PvP og spennende kampsystem. Gjenstår å se om de lykkes men utrolig lovende sålangt.

 

Mener ikke å sammenligne de to - bare måten studioer bruker penger på. EA krevde at BioWare brukte en ferdig-motor istedet for å utvikle sin egen, og resultatet ble katastrofalt. Poenget mitt er at det i en produksjon finnes helt andre ting man heller burde bruke pengene på, og det er spillbarhet. Det er tross alt grunnen til at små indie spill raker inn millioner og er blandt de mest populære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...