Gå til innhold

Samletest: Mini-nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Det er ikke mulig at iPad mini Retina kommer høyere opp enn Nexus 7. Spesielt når Nexus 7 gir deg så mye mer for pengene og ellers den samme eller bedre opplevelsen.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig at iPad mini Retina kommer høyere opp enn Nexus 7. Spesielt når Nexus 7 gir deg så mye mer for pengene og ellers den samme eller bedre opplevelsen.

 

Det er åpenbart mulig - se anmeldelsen! ;)

 

Uansett: Hardware er bare en liten bit av bildet - økosystem er minst like viktig og der vinner iPad lett for alle andre enn de som er interessert i å tweake. Appene er rett og slett bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke mulig at iPad mini Retina kommer høyere opp enn Nexus 7. Spesielt når Nexus 7 gir deg så mye mer for pengene og ellers den samme eller bedre opplevelsen.

Det er åpenbart mulig - se anmeldelsen! ;)

 

Uansett: Hardware er bare en liten bit av bildet - økosystem er minst like viktig og der vinner iPad lett for alle andre enn de som er interessert i å tweake. Appene er rett og slett bedre.

Det er noe som kan diskuteres i en evighet, for det stemmer delvis. Apple sitt "økosystem" som det blir omtalt som er ikke i en sær posisjon lengre, og programmer for Android er minst like gode som de for iOS. Apple har definitivt ett lettvint system, men jeg ville på ingen måte kalt det bedre en Google sitt "økosystem".

 

Likevel så skal jeg la deg få holde på din mening, for når det gjelder dette temaet så er det viktigst at man føler at det funker best for seg (Hvor mange apps osv. har lite å si om man føler det er tungvint i bruk, noe som er svært individuelt på dette området).

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Der er jeg faktisk enig, men det er ikke Android sin feil, det er utviklerne. Det er grunnen til at jeg

 

For kundene har det jo ingenting å si hvem som har ansvaret, de får hele pakka uansett. Om man vil ha masse funksjonalitet er Android fullkomment, men nivået på polish er av en eller annen grunn mye høyere i snitt på App store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm mitt samsung note 8 så langt nede? Jeg er ikke enig med det :-( grunnen er at brettet er meget kraftig og går lynkjapp, har dessverre ikke skjermen til appelsin retina men den er ikke dårlig. Pennen er der og om du virkelig setter deg inn i hva den kan by så blir den et veldig viktig hjelpemiddel. Så derfor mener jeg at denne fjøla jeg nå skriver med pennen på burde havnet på 2 eller 3 plass. For at det er en nyttig ting kan ingen komme fra!

Lenke til kommentar

Synes det er rart at artikkelen sier det blir for snaut med 16 gb i Nexus 7, mens det går fint i iPad Mini med Retina.

 

4000 kroner koster det med 32 gb i iPaden, ran på høylys dag når Nexusen koster nesten 2000 kr mindre og 16 gb versjonen koster 800 kr mindre.

 

Synes så absolutt dette er et moment som burde vært med i sammenligningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

For kundene har det jo ingenting å si hvem som har ansvaret, de får hele pakka uansett. Om man vil ha masse funksjonalitet er Android fullkomment, men nivået på polish er av en eller annen grunn mye høyere i snitt på App store.

Ups, det skjedde en feil der. Jeg er ikke helt enig med det du skriver, men jeg skjønner poenget ditt. Det skulle stå: Der er jeg faktisk enig, men det er ikke Android sin feil, det er utviklerne. Det er den eneste grunnen til at jeg vurderer iPhone, på grunn av apper som Snapchat og Facebook.

 

 

Lenke til kommentar

Synes det er rart at artikkelen sier det blir for snaut med 16 gb i Nexus 7, mens det går fint i iPad Mini med Retina.

 

4000 kroner koster det med 32 gb i iPaden, ran på høylys dag når Nexusen koster nesten 2000 kr mindre og 16 gb versjonen koster 800 kr mindre.

 

Synes så absolutt dette er et moment som burde vært med i sammenligningen.

 

Den eneste grunnen jeg kan se til at iPad mini skal være et bedre valg, er om man allerede er ganske tungt inne i Apples økosystem fra før. For en nøytral bruker uten noe forhold til økosystemen kan jeg aldri forestille meg at Apples økosystem er verdt 60-100% høyere pris på enheten. Hardwaremessig ligger vel muligens Nexus 7 2013 et lite hakk foran iPad Mini Retina, mens finishen på iPaden uten tvil er bedre.

Lenke til kommentar

 

Den eneste grunnen jeg kan se til at iPad mini skal være et bedre valg, er om man allerede er ganske tungt inne i Apples økosystem fra før. For en nøytral bruker uten noe forhold til økosystemen kan jeg aldri forestille meg at Apples økosystem er verdt 60-100% høyere pris på enheten. Hardwaremessig ligger vel muligens Nexus 7 2013 et lite hakk foran iPad Mini Retina, mens finishen på iPaden uten tvil er bedre.

 

Om du skal bruke mange apps mener jeg definitivt det er det. Blader, spill, nytteapplikasjoner, nisjeapps - alt er lettere å få tak i og av høyere kvalitet på App store.

 

Skal du stort sett surfe og sjekke mail er saken en annen, da ville jeg gått for en Nexus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg Ser nå at testen Inneholder en Stor feil! kan man egentlig Sammenligne IOS og Android brett? Jeg syns det blir litt feil ' iallefall når økosystemet blir trekt fram Som et viktig Poeng. Jeg Vet at det er Stor forskjell på Appel og Android

og Appel har et bedre et enn Google med flere og bedre apps men og påstå at Appel er bedre enn nexus 7 det blir litt feil, nexus er bedre enn Appel brettet pga bedre pris, maskinvare med blant annet mer minne. Så Slik Som jeg leser det er appel mini Retina bedre enn Appel mini Og det beste Android brettet er nexus 7 med LG på annen plass. Til forskjell til Amobil som mener att Appel er best.

Lenke til kommentar

Helt legitimt å sette iPad mini retina øverst etter min mening, med den nye A7 brikken vil den yte vesentlig bedre enn alt annet i denne listen i de fleste situasjoner, siden man sjelden får noe utbytte av fire CPU kjerner.

 

Ellers er de første tre på denne listen de klare førstevalgene for min del, etter det hopper man plutselig både et og to år bakover når det gjelder hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oversikten for deg som tar med nettbrettet ut av sofaen.

 

Dere har jo bommet grundig med pris-opplysningene: Dere har listet opp "fra-pris" på wifi-utgavene. "Oversikten for deg som tar med nettbrettet ut av sofaen" indikerer jo en form for 2-/3-/4G...

-Er vel bare å begynne å rydde opp i en fei før "testen" havner i tabloider landet rundt og diverse feilkjøp havner under alskens juletrær.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns det er litt latterlig at folk samanliknar Nexus 7 og iPad mini berre med pris og lagringsplass. Ja, Android er meir ope, og ein har fleire valmoglegheiter enn på iOS. Det finst garantert apps på Android som erstatter alle funksjonane på iOS.

 

Det blir så overfladisk. Det blir gått veldig lite inn i djupna på korleis totalen blir. Har nokon samanlikna kvaliteten på dei forskjellige appane? Brukergrensesnitt? App-elementa si oppløysing samanlikna med oppløysinga på skjermen?

 

Kva med skjermkvaliteten? Ikkje berre oppløysinga, men innsynsvinkel, fargekalibrering osv. Jamnt over har iPad vore veldig god på desse punkta.

Og kva med lydutgangen, kor mykje støy er det? Korleis er den innebygde DACen og den integrerte høgtalaren?

 

 

Det blir for dumt å berre samanlikne tekniske specs mot prisen når det faktisk ikkje berre er det første ein legg merke til som faktisk gjer at iPaden er litt dyrare enn Nexusen. Når ein først samanliknar sånn bør ein ta med dei andre faktorane og. Ikkje berre lagring, oppløysing og GHz.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...