Gå til innhold

Samletest: Mini-nettbrett


Anbefalte innlegg

Wake up epleskrotter:-

 

De alle fleste apper som er både til Android og iOS er som regel like gode. Men så er det mye bedre utvalg på iOS, hvertfall når det kommer til nettbrett. På iPad får man ikke oppskalerte iPhone apper, men skikkelig vare.

 

BTW alle appene du ramset opp (unntak: Facebook) er jo apper utviklet av selveste Google, og Google spiller kortene sine riktig og lager ikke bedre apper på konkurrenten sin operativsystem enn på sitt eget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør de ikke det? De fleste er vell annerkjent med at blant annet Google Chrome til iOS kjører bedre enn Google Chrome til Android? Og jeg er slettes ikke enig at alle applikasjoner du finner til både iOS og Android er likeverdige, oftest fungerer de rett og slett bedre på iOS og de har et mye renere UI og langt mer logikk over UI-elementer på tvers av applikasjoner som sikkert skyldes at Apple stiller temmelig strenge krav til utviklere når det gjelder retningslinjer for hvordan en applikasjoner skal se ut og hvordan UI elementene skal oppfører seg og integrere med resten av systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør de ikke det? De fleste er vell annerkjent med at blant annet Google Chrome til iOS kjører bedre enn Google Chrome til Android? Og jeg er slettes ikke enig at alle applikasjoner du finner til både iOS og Android er likeverdige, oftest fungerer de rett og slett bedre på iOS og de har et mye renere UI og langt mer logikk over UI-elementer på tvers av applikasjoner som sikkert skyldes at Apple stiller temmelig strenge krav til utviklere når det gjelder retningslinjer for hvordan en applikasjoner skal se ut og hvordan UI elementene skal oppfører seg og integrere med resten av systemet.

I tilfellet google chrome er vel applle såpass strenge at chrome kun er basert på en safari webview, så det er ikke så rart at de oppfører seg annerledes.

 

Chrome på android har jo fått masse kritikk over alt, men jeg synes den har utviklet seg ganske mye. Nå er det for eksempel android mobiler med chrome som standard nettleser som scorer best i benchmarks gjevnt over, noe som ikke var tilfelle i det hele tatt for et år siden.

Lenke til kommentar

"Time will show"

 

Første gang Nettbrettet ble lansert, i det forrige år-tusende, ble det en gedigen fiasko.

 

Da den først Ipaden ble lansert var det ingen som trodde at den ville få noen suksess.

 

Man klarte etter hvert å snu trenden, og resultatet ser vi jo i dag. Det er vel så mye trenden som teknisk utvikling som bestemmer hvilken vei retningen går.

 

Mobiltelefonens utvikling ble styrt i retning av å bli så liten som mulig. Dess mindre, dess mer fancy.

 

Det å være fancy var den gangen et mål i seg selv og er det vel også i dag.

 

Jeg tror morgendagens telefoner blir opplevd så fancy at de vil overta markedet til de minste nettbrettene. Et mulig alternativ kan jo være at nettbrettene blir gjort om til telefoner... . .

 

Dere får bare fortsette å diskutere OS så det oser etter.

Felles for dem er at OSene, i tillegg til å skape krangel og diskusjoner fra brukerne, er utviklet til å bli uvurderlige redskaper for NSA

Lenke til kommentar

Wake up epleskrotter:-<9

Er facebook bedre? Klin lik?

Nei. Da har du ikke prøvd facebook på begge OS. Facebook for iOS er ikke ekstremt bra, likevel er den milevis foran androidversjonen. Dessuten får man egen iPad-versjon, til androidbrett får du kose deg med en oppskalert utgave av den allerede stygge mobilappen. Dessuten tok det facebook én dag å oppdatere appen sin for å passe det nye designspråket i iOS7. Det er nå over to år siden Ice Cream Sandwich og Googles retningslinjer for holo UI, men likevel sitter androidbrukere med et flere år gammel iOS-design. Facebook følger nå snart etter med en oppdatert androidapp, basert på ... ja, du kan jo gjette. Instagram er et annet eksempel jeg kjenner til.

 

Dette viser klart og tydelig prioriteringene til firmaer og apputviklere og er grunnen til at jeg venter noen år med å bytte ut mitt to år gamle androidnettbrett som støver ned i en skuff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

sitter selv med LG 8.3, og vurderte den som det mest gunstige valget etter å ha vurdert både ipad mini retina, og nexus 7 2013.

 

jeg synes 7" skjermen på nexusen + de større kantene er en turnoff, og det at den selges for nesten halvparten i USA gir meg en dårlig smak i munnen.

 

Ipad mini koster rett og slett mer enn den smaker synes jeg, noe mindre en 32GB blir slitsommt, og da koster den nesten det dobbelte av en LG 8.3

 

Eneste jeg håper på nå er brukbar støtte fra XDA, så jeg kan jåle den til skikkelig med kitkat og fancy menyikoner ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Bare ett? Hva med iPad Mini, Retina, iPhone 3GS, iPhone 4 og iPhone 5?

De burde passe flere men om du lager en app til iOS trenger du ikke mer enn et 3:2 forhold (iPhone 4S og tidligere). Selv om ikke alle appene er laget for å ta nytte av nettbretts størrelse så støtter de så og si alle skjermforhold hos Android.

Lenke til kommentar

At iOS har bedre utvalg og høyere kvalitet på appene er ikke noe poeng å diskutere en gang. Det er åpenbart for enhver som faktisk har prøvd begge systemene. (Sjekk TV2 Sumo appene på iOS vs. Android f.eks)

 

Hovedpoenget her er vel at de aller fleste allerede er tungt innelåst i et av disse to økosystemene, og det er en ganske tung jobb å bytte, om enn muligens noe lettere å gå fra Android -> iOS enn omvendt.

 

At iPad Mini Retina har høyere kvalitet på SoC, DAC og totalfølelsen bør man også forvente når den koster mer enn 50% mer enn Nexus 7. Jeg er den første til å innrømme at min Nexus 7 2013 føles litt billig skrudd sammen. Dog er ikke forskjellen, i mine øyne, verdt over 1000,-

 

Jeg er derimot veldig sikker på at om jeg fortsatt hadde levd i Apples univers, hadde jeg gått for iPad Mini ® lenge før jeg hadde vurdert en Nexus 7. Når jeg nå er tungt investert i Android-sfæren, kan jeg nesten ikke tenke meg hva Apple må finne på for å få meg tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...