Gå til innhold

Slik får du ekspressfart på torrent-trafikken din (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedlasting med 10 – 15 MB/s er ikke uvanlig, og det samme gjelder opplastingshastighet. Med hastighetene til en SeedBox kan du ofte hente ned hele operativsystemer på et par minutter.

 

 

50-100Mb/s er heller ikke uvanlig. Nå er jo 1Gbit seedboxer ganske vanlig, og jeg har bikket 100MB/s flere ganger med min seedbox.

 

Det kan gå raskt på TBP også, alt ettersom hvordan man ser på det, men det kan ikke sammenlignes med private trackere, hvor hastigheten stort sett er overlegent det man finner public.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

50-100Mb/s er heller ikke uvanlig. Nå er jo 1Gbit seedboxer ganske vanlig, og jeg har bikket 100MB/s flere ganger med min seedbox.

 

Det kan gå raskt på TBP også, alt ettersom hvordan man ser på det, men det kan ikke sammenlignes med private trackere, hvor hastigheten stort sett er overlegent det man finner public.

 

du har nok rett i det at TPB langt i fra er den raskeste måten som er mulig å få, private er sikkert mye raskere, men det er mer tungvindt osv.

 

men så lenge jeg får lastet ned en full hd films på 30 min fra tpb så er det godt nok for meg, ser ikke vitsen å få det så mye raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

du har nok rett i det at TPB langt i fra er den raskeste måten som er mulig å få, private er sikkert mye raskere, men det er mer tungvindt osv.

 

men så lenge jeg får lastet ned en full hd films på 30 min fra tpb så er det godt nok for meg, ser ikke vitsen å få det så mye raskere.

 

Det er jo såklart lettest å "svippe innom" TBP, det krever ingen registrering, ingen ratio, det er bare å laste ned så er du ferdig.

 

På private trackere så krever det jo att du har en bra ratio, att du seeder 24-72timer eller til 1/1 når du har lasted ned noe, så det er jo så klart mer tungvint slik sett. Men det er det så absolutt verdt for min del, da både kvaliteten og innholdet man får tak i på de beste private trackerne er så bra som det er. TBP blekner fullstendig på både fart og innhold for min del, men jeg kan kun snakke for meg selv :)

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo såklart lettest å "svippe innom" TBP, det krever ingen registrering, ingen ratio, det er bare å laste ned så er du ferdig.

 

På private trackere så krever det jo att du har en bra ratio, att du seeder 24-72timer eller til 1/1 når du har lasted ned noe, så det er jo så klart mer tungvint slik sett. Men det er det så absolutt verdt for min del, da både kvaliteten og innholdet man får tak i på de beste private trackerne er så bra som det er. TBP blekner fullstendig på både fart og innhold for min del, men jeg kan kun snakke for meg selv :)

 

hvilket innhold er det private trackere har som ikke TPB har ?

Lenke til kommentar

 

hvilket innhold er det private trackere har som ikke TPB har ?

 

Filmer i all slags kvalitet du måtte ønske, fra xVid til 720/1080p til Remuxer/BD50. Utvalget på de private trackerne blåser simpelthen TBP av banen.

 

Ja, du får tak i filmer på TBP også, men utvalget kan ikke sammenlignes.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange filmer jeg for morroskyld har sjekket eksisterer på TBP, mot de private trackerne jeg er på, og som ikke er der, eller ikke har noen Seedere. Ofte kan også filmen være der, men ikke i den kvaliteten jeg vil ha.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Filmer i all slags kvalitet du måtte ønske, fra xVid til 720/1080p til Remuxer/BD50. Utvalget på de private trackerne blåser simpelthen TBP av banen.

 

Ja, du får tak i filmer på TBP også, men utvalget kan ikke sammenlignes.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange filmer, jeg for morroskyld har sjekket eksisterer på TBP, mot de private trackerne jeg er på, og som ikke er der, eller ikke har noen Seedere. Ofte kan også filmen være der, men ikke i den kvaliteten jeg vil ha.

 

okey, jeg skal ikke si for mye, har ikke vært så mye bort i private trackere, men jeg får alle Full BD filmene jeg vil ha på TPB i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

okey, jeg skal ikke si for mye, har ikke vært så mye bort i private trackere, men jeg får alle Full BD filmene jeg vil ha på TPB i hvertfall.

 

Uten å nevne navn, så har den største filmtrackeren pr dags dato 93,223 filmer, og antallet døde torrenter er nok ganske så mye lavere enn hva du finner på TBP.

 

Det som finnes av filmer som er gitt ut på Bluray/HD-DVD, finner du der, utvalget er imponerende.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

8 dager etter torrenting i Norge offisielt ble "farligere", får vi nå altså denne artikkelen fra HW :p

 

@Folka som sverger til private trackere

Jeg har 25/25 fiber, bruker TPB ekslusivt, og det er flere måneder siden jeg ikke utnyttet hele linja når jeg lastet ned (bare lovlig materiale selvsagt, Simonsen&co).

Om jeg i tillegg skal laste opp og få en tålelig ratio (opprettholder 30+) krever det enormt mange upload slots etc for å i det hele tatt ha stabil opp-hastighet, det hele er faktisk frustrerende for en som liker å "gi tilbake".

 

Trøbbelet med å bli med på en privat tracker, not even once.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En invite. Noe de fleste private trackere krever. noen er dog helt stengt for invites, eller du må ha en invite fra de som driver siden.

 

nettopp, er mye mer tungvindt enn å bare laste ned fra bukta, og av de 93 000 filmene du nevnte så tipper jeg TPB har alle de filmene som er verdt å se...

Lenke til kommentar

 

nettopp, er mye mer tungvindt enn å bare laste ned fra bukta, og av de 93 000 filmene du nevnte så tipper jeg TPB har alle de filmene som er verdt å se...

 

Hva som er verdt å se, får være opp til enhver enkelt.

 

Om TBP fungerer for deg, så er jo det bare bra. :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva de "går for".

 

Kampen er tapt før de har fått begynt, de klarer ikke å stoppe noe som helst samme hva de prøver på. Det er bortkastet tid. Men det er mildt sagt beundringsverdig att de i det hele tatt prøver.

 

De bør begynne å fokusere på bedre lovlige løsninger, mye bedre å bruke energi og penger på det.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva de "går for".

 

Kampen er tapt før de har fått begynt, de klarer ikke å stoppe noe som helst samme hva de prøver på. Det er bortkastet tid. Men det er mildt sagt beundringsverdig att de i det hele tatt prøver.

 

De bør begynne å fokusere på bedre lovlige løsninger, mye bedre å bruke energi og penger på det.

 

helt enig der, hadde de bruk tiden og penger på sånt så hadde de tjent mye mer en i dag. er jo bare å se på spotify for musikk og steam for spill. jeg laster så å si aldri ned musikk eller spill ulovlig lenger, siden det er enkelt å ikke så altfor dyrt å kjøpe lovlig. men det finnes ikke noe slikt for film. så å betale dyr dommer for film så fortsetter jeg å laste ned ulovlig til de har fått hodet ut fra ræva.

Lenke til kommentar

 

 

Det spiller ingen rolle hva de "går for".

 

Kampen er tapt før de har fått begynt, de klarer ikke å stoppe noe som helst samme hva de prøver på. Det er bortkastet tid. Men det er mildt sagt beundringsverdig att de i det hele tatt prøver.

 

De bør begynne å fokusere på bedre lovlige løsninger, mye bedre å bruke energi og penger på det.

helt enig der, hadde de bruk tiden og penger på sånt så hadde de tjent mye mer en i dag. er jo bare å se på spotify for musikk og steam for spill. jeg laster så å si aldri ned musikk eller spill ulovlig lenger, siden det er enkelt å ikke så altfor dyrt å kjøpe lovlig. men det finnes ikke noe slikt for film. så å betale dyr dommer for film så fortsetter jeg å laste ned ulovlig til de har fått hodet ut fra ræva.

En streamingtjeneste ala netflix med større (nyere) innhold hadde vert å foretrekke. Fysisk medium vil altid være bedre, distrubueringen av dette må bli ny. En Blu-Ray plate er gammeldags, se bare på torrent teknologien, flere hundre TB deles hvert sekund uten at de som laster det opp (delere det 1. gang) trenger å bruke flere hundre tusen på en extreme linje ut.

 

Hadde vi hatt en .mkv butikk (eller fremtidens container hva enn det blir) og lagt ut filmer i FULL kvalitet for 50 kroner, uten DRM, hadde jeg aldri brukt torrent igjen. Vil også påpeke at nå i dag bruker jeg det mye som en "demo" kanal, dvs at er filmer god, kjøper jeg de i etterkant for å støtte til at en sequel etc. skal komme.

 

Streaming er fremtiden, ja, men kun for hvermansen. De som har TV'er og lydanlegg for mange foldige tusen kroner vil ikke se på Netflix i 2.0 med 6mbit full HD, de vil ha best kvalitet. Så å få se en løsning på "begge" problemer (streaming og "fysisk") må være det beste for rettighetshaverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...