Gå til innhold

Slik får du ekspressfart på torrent-trafikken din (Ekstra)


Anbefalte innlegg

8 dager etter torrenting i Norge offisielt ble "farligere", får vi nå altså denne artikkelen fra HW :p

 

@Folka som sverger til private trackere

Jeg har 25/25 fiber, bruker TPB ekslusivt, og det er flere måneder siden jeg ikke utnyttet hele linja når jeg lastet ned (bare lovlig materiale selvsagt, Simonsen&co).

Om jeg i tillegg skal laste opp og få en tålelig ratio (opprettholder 30+) krever det enormt mange upload slots etc for å i det hele tatt ha stabil opp-hastighet, det hele er faktisk frustrerende for en som liker å "gi tilbake".

 

Trøbbelet med å bli med på en privat tracker, not even once.jpg

 

Det finnes også private trackere som tar imot "donasjoner" som gjør at man kan laste ned så mye man vil, mens ratioen blir ignorert, spørsmålet er bare om det er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, roten er scenen uansett, så det blir litt feil og si at opphavet er private trackere. http://en.wikipedia.org/wiki/Warez_scene

 

Flere trackere som fokuserer på egenprodusert materiale. Scenen er roten mot publice trackere, men så fort de forsvinner blir de bare byttet ut med materiell fra private trackere. Og forsvinner de kommer de bare til å komme med shitty-rips selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

TPB har mer utvalg en noen privat tracker jeg har sett ihvertfal.

 

Men hva hjelper det når det er såpass mange døde torrenter? og farten generelt er ræv? ikke uvanlig att det er en haug med leechere og noen få/om noen seedere,

 

Når det kommer til film og serier, blekner TBP når det kommer til kvalitet, tilgjengelighet og fart opp mot de beste private trackerne. Punktum.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

får stadik vekk flere MB/s på TPB, ser ikke helt hvordan fart skal være et problem.

Når det kommer til film og serier har dem også mye bedre utvalg en det meste av private trackere jeg har testet ihvertfal, eneste er vel at kvaliteten kanskje ikke altid er like bra, skal man ha 720 og 1080 er det ikke altid tilgjengelig på TPB

Lenke til kommentar

får stadik vekk flere MB/s på TPB, ser ikke helt hvordan fart skal være et problem.

Når det kommer til film og serier har dem også mye bedre utvalg en det meste av private trackere jeg har testet ihvertfal, eneste er vel at kvaliteten kanskje ikke altid er like bra, skal man ha 720 og 1080 er det ikke altid tilgjengelig på TPB

 

Jeg tror ikke du er på de "rette" trackerne for å si det sånn :), utvalget på TPB er IKKE bedre. Jeg snakker spesielt om 720p/1080p/Remux av filmer og serier.

 

Døde torrenter, eller for få seedere og treg fart et ofte et problem på TPB (jada, det kan gå unna på TBP også, men jeg opplevde heller det motsatte). Jeg brukte siden i ganske mange år før jeg gikk over til private trackere, så jeg vet hvordan "ståa" er der.

 

Men att TPB har et enormt utvalg av alt mulig rart, det er sant.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke du er på de "rette" trackerne for å si det sånn :), utvalget på TPB er IKKE bedre. Jeg snakker spesielt om 720p/1080p/Remux av filmer og serier.

 

Døde torrenter, eller for få seedere og treg fart et ofte et problem på TPB (jada, det kan gå unna på TBP også, men jeg opplevde heller det motsatte). Jeg brukte siden i ganske mange år før jeg gikk over til private trackere, så jeg vet hvordan "ståa" er der.

 

Men att TBP har et enormt utvalg av alt mulig rart, det er sant.

Har nå vert innom det meste av større trackere før da jeg var aktiv i miljøet, og sikkert medlem av 30-50 stk, I dag bruker jeg for det meste public trackere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

50-100Mb/s er heller ikke uvanlig. Nå er jo 1Gbit seedboxer ganske vanlig, og jeg har bikket 100MB/s flere ganger med min seedbox.

 

Det kan gå raskt på TBP også, alt ettersom hvordan man ser på det, men det kan ikke sammenlignes med private trackere, hvor hastigheten stort sett er overlegent det man finner public.

du har nok rett i det at TPB langt i fra er den raskeste måten som er mulig å få, private er sikkert mye raskere, men det er mer tungvindt osv.

 

men så lenge jeg får lastet ned en full hd films på 30 min fra tpb så er det godt nok for meg, ser ikke vitsen å få det så mye raskere.

Tungvint vil jeg ikke kalle det, heller litt ekstra arbeid, men det er absolutt ikke vanskelig dersom en holder en ratio på 1.1. Selv har jeg på en privat tracker 43 i ratio.

 

Men nå laster jeg veldig lite ned da jeg ser etter en VPN til å bruke, da jeg ikke vil ha politiet på døren.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Nedlasting med 10 – 15 MB/s er ikke uvanlig, og det samme gjelder opplastingshastighet. Med hastighetene til en SeedBox kan du ofte hente ned hele operativsystemer på et par minutter.

 

 

50-100Mb/s er heller ikke uvanlig. Nå er jo 1Gbit seedboxer ganske vanlig, og jeg har bikket 100MB/s flere ganger med min seedbox.

 

Det kan gå raskt på TBP også, alt ettersom hvordan man ser på det, men det kan ikke sammenlignes med private trackere, hvor hastigheten stort sett er overlegent det man finner public.

 

 

Hvilken tilbyder bruker du? Testet myseedbox.com, den svarte ikke akkurat til forventningene. Veldig dårlig hastigheter fra Server og hjem, selv om selve torrent kom inn (samlet) på inntil 20MB/s

Lenke til kommentar

 

 

Nedlasting med 10 – 15 MB/s er ikke uvanlig, og det samme gjelder opplastingshastighet. Med hastighetene til en SeedBox kan du ofte hente ned hele operativsystemer på et par minutter.

 

 

50-100Mb/s er heller ikke uvanlig. Nå er jo 1Gbit seedboxer ganske vanlig, og jeg har bikket 100MB/s flere ganger med min seedbox.

 

Det kan gå raskt på TBP også, alt ettersom hvordan man ser på det, men det kan ikke sammenlignes med private trackere, hvor hastigheten stort sett er overlegent det man finner public.

 

 

Hvilken tilbyder bruker du? Testet myseedbox.com, den svarte ikke akkurat til forventningene. Veldig dårlig hastigheter fra Server og hjem, selv om selve torrent kom inn (samlet) på inntil 20MB/s

 

 

Seedboxes.cc

 

Brukt for det med meste Red Dragon, men er nå på Zombie.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...