Gå til innhold

Star Citizen vil aldri bli tilpassa konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det valve tenker med streambox og pig picture. My enklere om alle utvikler til pc, og når pc-ene kan bygges i ca. lik størrelse som konsoller, og enkelt kobles opp til tv-en, er det jo stor fordel med en åpen plattform som er bakoverkompitabel. Da kan utviklerne gjøre sitt beste på en plattform og skape et bedre spill for mindre penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde blitt en kald og trist verden da.

Uten console? Nei ass verden hadde vært fantastisk. Hadde man ikke trengt å spille spill som er tilpasset og neddummet console og portet over, hadde ikke hatt 8 år gammel hardware som senker ned hele spillutviklingen og ikke hatt "console exclusives".

 

Som Cuz sier hadde ting vært mye enklere hvis alle hadde utviklet til samme platform og heller hatt third party utviklere av "SteamMachines" og evt egne GNU/Linux distroer for de som vil lage det(eks SteamOS).

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Er det valve tenker med streambox og pig picture. My enklere om alle utvikler til pc, og når pc-ene kan bygges i ca. lik størrelse som konsoller, og enkelt kobles opp til tv-en, er det jo stor fordel med en åpen plattform som er bakoverkompitabel. Da kan utviklerne gjøre sitt beste på en plattform og skape et bedre spill for mindre penger.

 

Nå er jo ikke PC én plattform da, med én mulig komponentkombinasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten console? Nei ass verden hadde vært fantastisk. Hadde man ikke trengt å spille spill som er tilpasset og neddummet console og portet over, hadde ikke hatt 8 år gammel hardware som senker ned hele spillutviklingen og ikke hatt "console exclusives".

 

Som Cuz sier hadde ting vært mye enklere hvis alle hadde utviklet til samme platform og heller hatt third party utviklere av "SteamMachines" og evt egne GNU/Linux distroer for de som vil lage det(eks SteamOS).

 

Jeg synest synd på deg. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Uten console? Nei ass verden hadde vært fantastisk. Hadde man ikke trengt å spille spill som er tilpasset og neddummet console og portet over, hadde ikke hatt 8 år gammel hardware som senker ned hele spillutviklingen og ikke hatt "console exclusives".

 

Som Cuz sier hadde ting vært mye enklere hvis alle hadde utviklet til samme platform og heller hatt third party utviklere av "SteamMachines" og evt egne GNU/Linux distroer for de som vil lage det(eks SteamOS).

Jeg synest synd på deg. :(

Syns du synd på ham...?

Han sier jo bare sannheten. Spill har blitt holdt LAAANGT nede av 7 år gammel programvare. Hadde konsollene vært vekke hadde vi hatt mye bedre grafikk i spill.

 

Fortell meg en ting som er bedre på konsoll enn på PC?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns du synd på ham...?

Han sier jo bare sannheten. Spill har blitt holdt LAAANGT nede av 7 år gammel programvare. Hadde konsollene vært vekke hadde vi hatt mye bedre grafikk i spill.

 

Fortell meg en ting som er bedre på konsoll enn på PC?

Å slippe å punge ut rundt 1500 kr pr andre/tredje år for å skifte ut skjermkort, vedlikehold, laste ned nye drivera til grafikk kortet når nye spel kjem ut (kunne ikkje spele bf4 på 2 daga pga nvidia driverane blåskjerma maskina og ikkje fungerte som dei skulle), DRM (steam og origin). Har ganske ny pc til rundt 10k som eg har montert sjølv, men synst uansett att det er enklare å sette seg i sofaen og spele på konsoll enn å sitte i ein stol med pc.

Lenke til kommentar

Det eneste konsollen har, er å lage et party med venner der man kan sitte å prate ilag. Uten att det forstyrrer andre inngame. Fordi alle har det samme.

 

Men blir holdt tilbake det og til max 8-9stk på 360'n.

Var vel det vertfall.

 

Pc'n er det mange forskjellige programmer. Mer frem å tilbake for å få folk sammen der å. Fix det så trenger vi ikke konsoller med 30fps i 1080P Da spiller vi i 2560x1440 minnst.

 

Prøver du det så går du ikke tilbake til 1080p. Ikke på konsoll, å ikke pc.

Lenke til kommentar

Når det finnes Xbox-ekslusive og Ps4-eksklusive spill sier det seg da selv at det også må finnes Pc-eksklusive spill.. Ikke noe nytt i det.

At spillprodusenter holder seg utenfor systemer som f.eks. krever betalt for at man skal kunne spille flerspiller over nett, noe vi pc gamere tar for gitt at er gratis, er for meg svært så glederikt.
Det er for meg nesten like viktig som det å unngå å fordumme spillet for å tilpasse til konsoll.

Endret av hår null
Lenke til kommentar

hadda bare alle som lager spill tenkt sånn så hadde det vært bra :)

 

Ja, helt enig. Konsoller og folk som bruker penger på det har holdt spille verden tilbake i gud hjelpe meg hvor mange år. Bare trist alt sammen. Heldigvis så er det noen som forsatt lager kun PC spill og får ganske mye ut av det potensialet som ligger i PC.

 

Men jeg håper nå når de nye konsollene kommer ut så blir det vel ett lite hopp i kvaliteten på spill generelt, helt utrolig hvor lang tid det siste konsollene har vært på markedet.

Lenke til kommentar

 

 

Syns du synd på ham...?

Han sier jo bare sannheten. Spill har blitt holdt LAAANGT nede av 7 år gammel programvare. Hadde konsollene vært vekke hadde vi hatt mye bedre grafikk i spill.

 

Fortell meg en ting som er bedre på konsoll enn på PC?

Å slippe å punge ut rundt 1500 kr pr andre/tredje år snipp...

Med mindre du bygger en dårlig PC fra starten av så er ikke dette nødvendig. :)

 

Men uten å tenke på penger: Hva er bedre på konsoll enn på PC? Uten å nevne brukervennlighet og spill.

 

Det er ikke nødvendig å bruke penger hvert andre/tredje år. Egentlig så burde det kommet nye konsoller mye oftere,si hvert 4 - 5. år, først da må du kanskje oppgradere PCen hvert tredje/fjerde år med mindre du har en sykt kraftig PC fra før som holder de neste 5 årene også med litt vedlikehold.

Lenke til kommentar

Humm, det synes jeg å ha lest/hørt før.

Hvis spillet selger bra på PC vil jeg bli svært overrasket om ikke 2ern eller 3ern kommer på konsoll.

Muligens selskapet er solgt da naturligvis.

 

Tviler det kommer noen etterfølger de neste 10 årene for å si det sånn. Det kommer til å få titalls med updates. Bare se på wow... har fortsatt ikke kommet noen Konsoll versjon der nei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjønner ikke helt at dette er en nyhet, ingen lager tunge spill som skal slippes sent 2014 eller 2015 så de kan kjøres på ps3/ 360.

Tre typer spill som er pc esklusive, det er spill som krever keyboard og mus for å spilles, real time stategy er et godt eksempel, spill som er for smale, det er billigere å utvikle for pc, sist er det spill som krever for mye maskinvare, her er minne er større problem en grafikk. Grafikk kan skaleres, du ønsker å kunne skalere ned grafikk på pc spill også for å få flere kjøpere.

PS4 og One has greit med minne for flere år fremover, spesielt når du tenker på at pc versjoner igjen vil få bedre tekstures.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...