Gå til innhold

Canal Digital lanserer T-We


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Tromsø har vi vært pilot brukere (les beta helvette) i over 2 måneder nå på "T-We"

For min del har det ikke fungert.
Spoling fungerer ikke. Ukesarkiv fungerer ikke.

Jeg kan ikke engang leie meg en film lengre!!! :sick:

 

Ørten telefonsamtaler med Canal Digital.
Dekoder er resatt. Kabel er byttet. Dekoder er byttet. Montør har sjekka linje og byttet kontakt (for sikkerhetsskyld).
Canal Digital finner ikke feilen og venter på Telenor.

Ja jeg er særdeles happy med dette produktet. Spesielt siden jeg bestilte CMORE kun noen dager før T-We ble aktivert og KUN for å få tilgang til ukesarkivene til CMORE.

I tillegg har jeg den første ADB dekoderen som opprinnelig var kjapp å bruke.
Med den nye firmwaren er den drit-treg.

Detta kommer på toppen av internett hastighet stuntet tidligere i år.

Har skikkelige problemer med å holde meg saklig men jeg kan vel trygt si jeg er lite imponert så langt.

Gled dere!! :grumpy:

Endret av Buzz76
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Canal Digital leverer innhold via parabol, kabel og IP, men de forskjellige leverandørene av infrastruktur har ganske så forskjellig tilbud. Oppleves veldig frustrerende at dette ikke er likt når alt omtales som "Canal Digital".

 

Har akkurat fått Canal Digital via Telenor fiber og jeg aner ikke om dette er noe vi får tilbud om i nær eller fjern fremtid...

Lenke til kommentar

Canal Digital leverer innhold via parabol, kabel og IP, men de forskjellige leverandørene av infrastruktur har ganske så forskjellig tilbud. Oppleves veldig frustrerende at dette ikke er likt når alt omtales som "Canal Digital".

 

Har akkurat fått Canal Digital via Telenor fiber og jeg aner ikke om dette er noe vi får tilbud om i nær eller fjern fremtid...

 

Nei, du har ikke fått Canal Digital via Telenor fiber. Du har kanskje en pakke som heter Canal Digital, men det er bare navnet på en kanalpakke på samme måten som du har en pakke som heter Viasat eller C More.

Lenke til kommentar

Dette er vel et mer eller mindre desperat forsøk på å holde på kabel-TV kundene, noe som jo går igjen hos Canal Digital der man ikke har mulighet til å kjøpe internett uten å bli påtvunget kabel-TV samtidig. Ser man til andre land faller jo abonnentene på slike produkter som en stein, mye på grunn av "bedre" produkter der du velger hva du vil se og når du vil se det selv til en rimeligere pris, for eksempel strømming på nett. Slike produkter er heller ikke begrenset av en kabel i veggen, skyhøy oppstartspris eller en dekoder, men kan vises på et stort utvalg av enheter så lenge du har nettilkobling. T-We løser noen av disse problemstillingene, men langt fra alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Same shit, new wrapping" er vel første tanke som slår meg når jeg ser dette forsøket på å late som om de serverer noe annet enn det samme reklameinfiserte, tidsavgrensede, lavkvalitets kabelinnholdet jeg ikke vil ha.

 

Prøver å holde min sponsing av Canal Digital/Telenor til et minimum etter å ha fått "tvangstilbud" om lavere båndbredde til høyere pris samt en kabel-dekoder som "virker som den skal" når den bruker 45 sekunder på å starte opp og 5 sekunder mellom kanalbyttene, i tillegg til en 50% feilrate på planlagte opptak.

 

Har sagt opp alt utenom det mest nødvendige, tror og håper at dedikerte strømmetjenester tar livet av disse krampetrekningene kabelselskapene driver med nå om dagen for å tviholde på en utdatert forretningsmodell.

 

De innrømte for øvrig i en tidligere artikkel hos hw.no i forbindelsen med at Comoyo ble lagt ned at de var for sent ute på strømmetjenestemarkedet.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

 

Canal Digital leverer innhold via parabol, kabel og IP, men de forskjellige leverandørene av infrastruktur har ganske så forskjellig tilbud. Oppleves veldig frustrerende at dette ikke er likt når alt omtales som "Canal Digital".

 

Har akkurat fått Canal Digital via Telenor fiber og jeg aner ikke om dette er noe vi får tilbud om i nær eller fjern fremtid...

 

Nei, du har ikke fått Canal Digital via Telenor fiber. Du har kanskje en pakke som heter Canal Digital, men det er bare navnet på en kanalpakke på samme måten som du har en pakke som heter Viasat eller C More.

Jo, han / hun har Canal Digital via fiber. CDK er heleid av Telenor og produktet er helt på linje med deres egne "kabel" (coax / fiber)-produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt pilot på dette makkverket en god stund, og dekoderen er blitt så treg at den er blitt nesten umulig å bruke, og på "kundeservice" er det svært lite hjelp å få. Dekoderen fungerte helt supert før oppgraderingen, men etter på er det blitt en pest og plage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, han / hun har Canal Digital via fiber. CDK er heleid av Telenor og produktet er helt på linje med deres egne "kabel" (coax / fiber)-produkter.

 

Spørs jo på hva han egentlig mener. Om han har CDK, men over fiber istedet for coax, så ja, da har han CDK. Å kalle det "over telenor fiber", selv om Telenor eier CDK, blir jo rimelig dumt å si. Spesielt med tanke på at Telenor Fiber er et eget produkt tilbudt direkte fra Telenor, hvor man har en Canal Digital kanalpakke, slik jeg nevner.

 

Man pleier ikke si at man har kjøpt en Kraft Foods sjokolade om man har kjøpt en Kvikk Lunsj.

Lenke til kommentar

Vil ikke bruke en øre mer på Digital. Kjøpte en dekoder (med 8-bits display :green:) fra Digital. Den kostet rundt 3000,- kroner, med bruksanvisning og greier.

Etter få måneder tok de bort redigeringsmuligheten med forklaring om at de mistet annonsører fordi de mente at folk redigerte bort reklamen på opptakene. Det var å ødelegge dekoderen. Så videre tok de en bit til, og deformerte spolingsmulighetene av samme grunn. Nå sitter man igjen med en ødelagt dekoder som ikke samsvarer med bruksanvisningen, typegodkjennelsen eller hva.

 

Folk må nå vise hva de kan tåle og gå bort fra selskapet, SÅ får vi se hva deres kjære annonsører gjør da.

Endret av sveinsel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke bruke en øre mer på Digital. Kjøpte en dekoder (med 8-bits display :green:) fra Digital. Den kostet rundt 3000,- kroner, med bruksanvisning og greier.

Etter få måneder tok de bort redigeringsmuligheten med forklaring om at de mistet annonsører fordi de mente at folk redigerte bort reklamen på opptakene. Det var å ødelegge dekoderen. Så videre tok de en bit til, og deformerte spolingsmulighetene av samme grunn. Nå sitter man igjen med en ødelagt dekoder som ikke samsvarer med bruksanvisningen, typegodkjennelsen eller hva.

 

Folk må nå vise hva de kan tåle og gå bort fra selskapet, SÅ får vi se hva deres kjære annonsører gjør da.

 

Det skulle jeg gjerne gjort, problemet er bare at der jeg bor er alternativet enten veldig dyrt eller veldig tregt.

Lenke til kommentar

Nettopp fått meg ny dekoder fra CD som jeg er veldig fornøyd med. Det tar ikke lenger ett minutt å slå på dekoderen men bare ett sekund før jeg kan se tv. Har også en 1TB disk jeg tenkte jeg skulle prøve å bytte ut med den disken som står i dekoderen. Var det ikke her på hw.no jeg leste en artikkel om dette? Men noe jeg lurer på som ikke kom frem på nettsiden til CD eller i telefonsamtalen er om t-we er om dette bruker internettlinjen til å laste ned innhold? Glemte å spørre... Og det ble sagt at jeg skulle få t-we mot slutten av 2013. Jeg bor ikke i noen av områdene som er nevnt i artikkelen så jeg regner med at jeg har det etter nyttår.

Lenke til kommentar

 

 

Jo, han / hun har Canal Digital via fiber. CDK er heleid av Telenor og produktet er helt på linje med deres egne "kabel" (coax / fiber)-produkter.

Spørs jo på hva han egentlig mener. Om han har CDK, men over fiber istedet for coax, så ja, da har han CDK. Å kalle det "over telenor fiber", selv om Telenor eier CDK, blir jo rimelig dumt å si. Spesielt med tanke på at Telenor Fiber er et eget produkt tilbudt direkte fra Telenor, hvor man har en Canal Digital kanalpakke, slik jeg nevner.

Han, altså jeg, mener følgende: Canal Digital er primært en innholdsleverandør. Canal Digital Kabel og Canal Digital Parabol opererer som to forskjellige leverandører av infrastrukturen, en på kabel og en over satelitt. Kanalene som tilbys er de samme, men ikke den totale brukeropplevelsen. Spesielt siden tjenester og dekoderboksen er så forskjellig. I tillegg har jeg nå fått Canal Digital programpakke via mitt fiber-abonnement og IP-dekoder fra Telenor. Da har vi altså tre vidt forskjellige brukeropplevelser på samme kanalpakke. Men vi som brukere driter jo i hvem som leverer hva, vi bestiller jo en kanalpakke og får resten levert som et nødvendig onde. Det blir derved litt irriterende at noen "Canal Digital" kunder får bedre tilbud enn andre.

Det hele grunner vel i begrepsforvirring, men de (CD) gjør heller ingenting for å gjøre det enklere for kundemassen.

 

Når det er sagt så trodde jeg fiber og IP-TV kunne bidra til at jeg kunne rive ned parabolen. Men etter et par dager med den "nye" IP-dekoderen så ligger det an til at jeg går tilbake til satelitt når bindingstida går ut om et år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...