Gå til innhold

Kriminelle står bak over 9 av 10 påloggingsforsøk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

child p o i n kan de da stoppe.men torrenter som er lovlige fra nrk beta blir vel også tatt ned. dette blir gøy da. vi blir aldri frie når en ikke kan surfe fritt mere. la vi norway

 

Hva har dette med saken å gjøre?

 

 

Ellers: Det er trist at vi lever i en verden hvor alt man eier må boltes og låses fast (både bokstavelig og billedlig talt) for at ting ikke skal bli stjålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her tror jeg det er enorm forskjell mellom nettsider ut i fra hvordan de begrenser og stenger ute forsøk på for eksempel bruteforcing. Dette gjør også statistikken vanskelig å tyde. Om noen av nettsidene ikke gjør noe for å begrense slike angrep er det jo en selvfølge at det vil komme hundretusenvis av dem.

Lenke til kommentar

 

child p o i n kan de da stoppe.men torrenter som er lovlige fra nrk beta blir vel også tatt ned. dette blir gøy da. vi blir aldri frie når en ikke kan surfe fritt mere. la vi norway

Hva har dette med saken å gjøre?

 

 

Ellers: Det er trist at vi lever i en verden hvor alt man eier må boltes og låses fast (både bokstavelig og billedlig talt) for at ting ikke skal bli stjålet.

Kommentaren din minnet meg på en hendelse ved et tidligere arbeidssted;

Sjefen vår hadde kjøpt seg ny mobiltelefon, og den gamle hadde han lagt på kontorpulten sin før han dro hjem.

Da han kom tilbake dagen etter var den gamle mobilen borte. Han spurte om noen hadde sett den, og en av mine kollegaer svarte med en gang "ja, jeg tok den med meg hjem jeg... Den lå jo bare der..." Han forventet faktisk at han bare kunne ta den.

 

Så ja, vi lever allerede i et samfunn hvor alt må boltes fast.

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har dette med saken å gjøre?

 

 

Ellers: Det er trist at vi lever i en verden hvor alt man eier må boltes og låses fast (både bokstavelig og billedlig talt) for at ting ikke skal bli stjålet.

Du kan alltids reise til Singapore og la alle tingene dine stå ulåst, ingen som tør å stjele det der. :)

Lenke til kommentar

Kommentaren din minnet meg på en hendelse ved et tidligere arbeidssted;

Sjefen vår hadde kjøpt seg ny mobiltelefon, og den gamle hadde han lagt på kontorpulten sin før han dro hjem.

Da han kom tilbake dagen etter var den gamle mobilen borte. Han spurte om noen hadde sett den, og en av mine kollegaer svarte med en gang "ja, jeg tok den med meg hjem jeg... Den lå jo bare der..." Han forventet faktisk at han bare kunne ta den.

 

Så ja, vi lever allerede i et samfunn hvor alt må boltes fast.

 

Trur eg hadde gitt han sparken på sekundet... For det første er det tyveri og for det andre viste han ingen teign til hensyn for andre eller til å kunne tenkte lengre enns nesetuppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Forklar :)

Nå husker jeg ikke akkurat hvilken straff du hadde fått fra å stjele noe på gata, men du gjør det nok ikke mer enn én gang. Derfor er det svært få som tør å ta sjangsen. De som har gateboder o.l. lar bodene stå over natten, alt er der dagen etterpå.

Mener du å si at de lar gateboder og lignende stå ulåste over natten?

Her må du fram med bevis hvis du vil bli tatt seriøst :)

Lenke til kommentar

Singapore er et galehus. Du kan valse rundt i mørke smug midt på natta uten at noen ser to ganger på deg. Menneskene der har så stor respekt for politiet at de retter seg opp i ryggen bare de passerer en parkert politibil.

Og ja, lite blir stjelt når du kan bli slått med stokk til armene knekker dersom du blir ferska. Her i Norge får du lommepenger og oppholdstillatelse dersom du kommer i skade for å gjøre noe ulovlig. I singapore får du juling av politiet (etter en kort rettssak) før de leverer deg i en haug ved grensa.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Mener du å si at de lar gateboder og lignende stå ulåste over natten?

Her må du fram med bevis hvis du vil bli tatt seriøst :)

Jeg kommer nok ikke til å lete frem bevis, men som følge av ekstrem overvåking, store mengder politi og ekstreme straffer for selv de minste ting så er det ikke uvanlig nei.

 

Kommer du utenlandsfra er det, som Lilac1 over her sier, på hue ut med mindre du havner i fengsel. Ikke noe men, rett ut samma faen.

Er du statsborger er de neppe noe snillere med deg av den grunn, er nok bare større sjangser for at du får sitte litt i fengsel.

 

Men nå går vi vel ganske langt off-topic, så jeg gir meg her. Ta deg en runde på google så finner du nok mye interessant om politistaten Singapore. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva har dette med saken å gjøre?

 

 

Ellers: Det er trist at vi lever i en verden hvor alt man eier må boltes og låses fast (både bokstavelig og billedlig talt) for at ting ikke skal bli stjålet.

Jeg føler at i Norge kan vi stole mye på hverandre sammenlignet med en i god del andre land. Og dette har med langt flere ting enn om man bor i en politistat eller ikke. Generelt har vi veldig høy tiltro til våre medmennesker såvel som statsmakten her i Norge. Dette er i hovedsak en veldig god ting.

 

Her er et eksempel:

Slik gikk det da Aftenposten «mistet» 20 lommebøker

http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-gikk-det-da-Aftenposten-mistet-20-lommeboker-7379270.html

 

Artikkelen har blant annet med en interessant statistikk på hvor mange som sier seg enige med utsagnet "folk flest er til å stole på".

I Norge er andelen 74 % mens i Polen er den bare 19 %, og i Tyrkia 5 %.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...