Gå til innhold

– Radeon-toppkortene er like om hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må nesten bare spørre så den støtter ikke direkt x 11? eller 11.1....har så ikke lyst til å gå over til W8

DirectX11.2 er en utvidelse av 11.1, som er en utvidelse av 11.0, som er en utvidelse av 10.1, som er en utvidelse av 10

Hvis du fortsatt er forvirret, så vil det gå helt fint å bruke dette kortet i en eldgammel maskin fra 2008 med PCIe 2.0 og Windows 7 installert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Var ikke store forskjellen mellom 290 og 290x.

Noen som vet om det vil gi noen gevinst å gå for x versjonen. Og eventuell prisforskjell?

 

Jeg tipper 4500-5500 for 290 og nærmere 5500-6500 for x.

 

(Eksakt veil tipper jeg til 4600 og 5900)!

rykter sier at 290 kommer til å koste nærme 4000 mens 290x kommer til å koste nærme 4800... litt forsjell...

Lenke til kommentar

 

Var ikke store forskjellen mellom 290 og 290x.

Noen som vet om det vil gi noen gevinst å gå for x versjonen. Og eventuell prisforskjell?

 

Jeg tipper 4500-5500 for 290 og nærmere 5500-6500 for x.

 

(Eksakt veil tipper jeg til 4600 og 5900)!

Det der er Nvidia priser

AMD ligger som regel noe under

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ønsker et Driver-helvete så kjøper man AMD.

Ønsker man noe som funker smooth så kjøper man Nvidia.

 

Har en AMD basert stasjonær og en Nvidia basert bærbar og aner virkelig ikke hva det er du snakker om, tror du lever noen år tilbake altså siden AMD sine drivere har blitt like bra som Nvidia sine nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis man ønsker et Driver-helvete så kjøper man AMD.

Ønsker man noe som funker smooth så kjøper man Nvidia.

Jeg har faktisk ikke hatt et eneste driverproblem med AMD-kortene mine på over to år, det er langt bedre enn hva jeg kan si om laptopen min med Nvidia-GPU der det er praktisk talt snakk om humørsvingninger når det kommer til hvilken driver som passer hva. En dag kan nyeste driver fungere, og neste uke må jeg rulle tilbake til 296.10 for å få samme spill til å fungere, og det er uten å nevne alle problemene GPU Boost forårsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hvis man ønsker et Driver-helvete så kjøper man AMD.

Ønsker man noe som funker smooth så kjøper man Nvidia.

AMD drivere er IKKE dårlige nå, de var dårlige for 3 år siden, men ikke nå lenger, AMD drivere funker Smooth. ser ut som om du ikke er oppdatert på AMD drivere i det hele tatt...

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke hatt et eneste driverproblem med AMD-kortene mine på over to år, det er langt bedre enn hva jeg kan si om laptopen min med Nvidia-GPU der det er praktisk talt snakk om humørsvingninger når det kommer til hvilken driver som passer hva. En dag kan nyeste driver fungere, og neste uke må jeg rulle tilbake til 296.10 for å få samme spill til å fungere, og det er uten å nevne alle problemene GPU Boost forårsaker.

 

hvilke "problemer" forårsaker boost egentlig ? en ting er jo at noen mener det er mye bedre med en fast frekvens, men gpu boost er ikke noe problem syns jeg.

Lenke til kommentar

 

hvilke "problemer" forårsaker boost egentlig ? en ting er jo at noen mener det er mye bedre med en fast frekvens, men gpu boost er ikke noe problem syns jeg.

GPU boost liker å throttle laptop-GPUen min noe vanvittig med en gang den oppdager at det ikke er 3DMark eller 3DMark11 som ikke kjøres... Det er mulig å fikse dette med Nvidia Inspector og force power states, men dette burde virkelig vært unødvendig.

Et annet problem med GPU Boost er at det fører til voldsomt varierende framerate: fra 10 til 70 fps i samme scene der jeg står bom stille er "helt normalt" takket være GPU Boost, virkelig en fantastisk oppfinnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...