Gå til innhold

EU vil tvinge Apple til å bruke micro-USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi i gang me kommunistiske tilstander? Apples kontakt er MYE bedre enn mUSB på ALLE måter. Det burde egentlig vært omvendt, selv om Apple såklart ikke ville godtatt det.

 

Så klart de ville godtatt det... spørsmålet er hvor mye de kunne få betalt for det.

 

Om Apple må over til micro-USB så lurer jeg på hvordan en iPhone docking vil se ut på diverse lydanlegg fremover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke første gang EU henvender seg til Apple ang. denne laderen sin, det har vært oppe flere ganger før. De kan jo ha en mUSB i tillegg til sin særegne kontakt om de vil da. Men veldig kjekt om alle blir enige om en standard.

 

Men kanskje på tide å fornye mUSB også? Den er vel litt knapp når det kommer til større enheter som nettbrett etc. Også kunne det kanskje vært definert bedre standarder for overføring av lyd og bilde i type docking som Apple allerede har...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er selv Android-bruker og vil ALDRI gå over til iPhone, men jeg tror faktisk det ville vært bedre om andre produsenter brukte Lightning-kontakten istedet. Den virker mer solid, sitter bedre i telefonen (jeg sliter med løs ledning i både min HTC Sensation og Nexus 7), og støtter flere typer med data, som docking med lys og bildesignal osv. Men siden flere produsenter begynner å dytte inn MHL-egenskaper i telefonene er vel ikke sistnevnte et argument lengre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt at dette er en betent sak.

Det er viktig og riktig at vi får en felles standard som alle må bruke. Det er fullstendig unødvendig å sende med ladere til hvert og ett brett og telefon. Disse laderne er så billige så man burde kunne kjøpe de ved behov.

 

Jeg har aldri opplevd problemer med mikro-USB, så jeg har ikke så mye i mot standarden, men jeg synes det er kjipt at ikke mikro-USB er mer som Lightning. Lightning har alle de kvalitetene vi ønsker av en kontakt, men er dessverre ultra-proprietær. Å tro at Apple skulle lage noe åpent er som å tro på julenissen, så det kan vi la ligge. Likevel kunne man håpe på en bedre standard når de først var i gang. Men enda en ny standard ville jo også stride med formålet for komiteen...

 

Det eneste man kan gjøre er vel å lene seg tilbake for å se på kranglene i retten og media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om ikke Apple er fornøyd med USB standarden så kan de involvere seg og bidra om de vil. Dessverre er ikke Apple interessert i noe som gagner et fellesskap.

Men selv om jeg ikke liker Apple sin praksis, så syntes jeg de må få lov til å holde på litt som de vil. Lader problemantikken er jo for lengst over. Nå er det bare jo to aktører igjen, Apple og alle de andre. Før hadde jo bl.a Nokia forskjellige lader for hver modell de hadde, da snakker vi mye knot!

Endret av mbergersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Skal vi i gang me kommunistiske tilstander? Apples kontakt er MYE bedre enn mUSB på ALLE måter. Det burde egentlig vært omvendt, selv om Apple såklart ikke ville godtatt det.

Når det gjelder kommunistiske tilstander så er vel ikke akkurat Apple så langt unna...

Apple er et selskap som vil fremme seg selv økonomisk, trodde dette var obvious...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...