Gå til innhold

Se hele iOS-historien i ett bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den siste ser jo nesten akkurat ut som forgjengerne, hvordan kan det være ett helt nytt grafisk uttrykk? Er det noen som titter for seg selv istedenfor å gjenta det Apple sier?

 

Og er klar over at det ligger litt endringer inne i systemet, men for meg når jeg ser disse 7 variantene så er det veldig lite forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Den siste ser jo nesten akkurat ut som forgjengerne, hvordan kan det være ett helt nytt grafisk uttrykk? Er det noen som titter for seg selv istedenfor å gjenta det Apple sier?

 

Og er klar over at det ligger litt endringer inne i systemet, men for meg når jeg ser disse 7 variantene så er det veldig lite forskjell.

 

Poenget er at det ikke skal være noe særlig nytt, men at det skal være enkelt.

Lenke til kommentar

Den siste ser jo nesten akkurat ut som forgjengerne, hvordan kan det være ett helt nytt grafisk uttrykk? Er det noen som titter for seg selv istedenfor å gjenta det Apple sier?

 

Og er klar over at det ligger litt endringer inne i systemet, men for meg når jeg ser disse 7 variantene så er det veldig lite forskjell.

 

Hehe, er jo abre å se på hvilken reaksjon det ble når Microsoft endret på en så liten feature som Start-knappen. Folk vil ikke ha revolusjon på det de bruker til daglig, de vil ha evolusjon.
Lenke til kommentar

Hehe, er jo abre å se på hvilken reaksjon det ble når Microsoft endret på en så liten feature som Start-knappen. Folk vil ikke ha revolusjon på det de bruker til daglig, de vil ha evolusjon.

Mye av komentaren min gikk jo på artikkelen som beskrev det som ett helt nytt grafisk utrykk, og jeg har lest det i andre artikler på andre nettsider også, så antar det står noe lignende i Apple sitt pressemateriale.

 

Om folk er fornøyd eller ikke bryr jeg meg egentlig ikke om, merker jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om jeg bruker Android eller Windows eller iOS. Og byttet selv til Win 8 nettopp og har lenge brukt win-knappen, så har nå fått en fullskjerms startmeny med litt rare knapper, men egentlig spiller det liten rolle.

Lenke til kommentar

Den siste ser jo nesten akkurat ut som forgjengerne, hvordan kan det være ett helt nytt grafisk uttrykk? Er det noen som titter for seg selv istedenfor å gjenta det Apple sier?

 

Og er klar over at det ligger litt endringer inne i systemet, men for meg når jeg ser disse 7 variantene så er det veldig lite forskjell.

 

Vell, Microsoft prøvde det med Win8, og kor mye "hat" har ikke det fått? Syns det er fint at utseendet er frisket opp iOS, men fortsatt er alt det gamle der :)

Lenke til kommentar

Den siste ser jo nesten akkurat ut som forgjengerne, hvordan kan det være ett helt nytt grafisk uttrykk? Er det noen som titter for seg selv istedenfor å gjenta det Apple sier?

 

Og er klar over at det ligger litt endringer inne i systemet, men for meg når jeg ser disse 7 variantene så er det veldig lite forskjell.

 

Det er vel litt større forandring enn foregående bytter, men noe å skrike veldig høyt om er det jo ikke.

Apple står nesten aldri for store forandringer og det er vel nettopp derfor de selv stadig forsøker å hevde nettopp dette. Du vet, "Angrep er det beste forvar".

 

Det jeg synes er spesielt denne runden er at designet, spesielt på undermenyene (altså den biten vi ikke ser av bildene i artikkelen), viser at Apple følger etter det designet google har innført de siste årene. (Dette er noe google har gjort over minst to år og ikke alle deres platformer har det implementert ennå. Gmail er jo f.eks ikke en av de).

 

Litt spent på hva dette betyr.

Lenke til kommentar

viser at Apple følger etter det designet google har innført de siste årene.

 

Her kan jeg ikke si meg enig i det hele tatt, selve GUI-et her henter langt mer inspirasjon fra Windows Phone enn det henter fra Android, det er en fusjon av iOS sitt GUI design og Windows Phone sitt flate design.

 

En av hovedgrunnene til at jeg ikke er noen videre fan av Android er nettopp GUI design, det finnes jo ikke like strømlinjeformet, minimalistisk eller optimalisert som verken iOS eller Android så hvordan du får iOS 7.0 til å være mye mer likt Google sitt veldig rotete GUI-design fatter ikke jeg. Dette syntes jeg er noe som går igjennom Google sine tjenester generelt, alt fra Gmail til Google Docs, Google Drive og Android, ingen av dem har noe spesielt fokus på god og effektiv GUI-design.

Lenke til kommentar

ingen av dem har noe spesielt fokus på god og effektiv GUI-design.

Google sitt UI på de tjenestene som benyttes mest er nok i stor grad optimalisert for å være effektiv. Det er bare det at det ikke er noe særlig pent. Google bruker A/B testing, og gjør små små endringer som de tester effekten av. Men siden dette er så små steg så ser man lite til det under daglig bruk. Dette gjelder da web. UI designet på Android er OK om man bruker en Androidversjon fra Google. Sleng på all møkka fra feks Samsung og HTC så stiller saken seg anderledes.

Lenke til kommentar

Ingen vits å endre noe som funker bare for å tilfredsstille de som alltid vil ha noe nytt. De som er opptatt av sånt kjøper uansett ikke iPhone.

 

Det er sant, men så er jo problemet med IOS at det ikke fungerer så optimalt pga liten fleksibilitet i mine øyne, det er apple som tydeligvis tolker dette som at man bare vil endre på ikonene og få ett stygt default bakgurnnsbilde...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...