Gå til innhold

Microsoft har ikke gitt opp digital spillbytting (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det snek seg inn en v foran lenken: "få tilbake noen av de fjernede funksjonene", så den fungerer ikke.

 

Jeg er skeptisk til hvordan dette ville fungere.

Tipper på at det hadde blitt svært begrenset funksjonalitet, som f.eks. kun Live Arcade-spill eller at man må kjøpe "delepass".

Jeg tviler på at microsoft ville oppfordre til potensielt tapt inntekt ved å tilby gratis deling av AAA-spill, som runnes på 8-10 timer og deretter legges bort.

Lenke til kommentar

Det snek seg inn en v foran lenken: "få tilbake noen av de fjernede funksjonene", så den fungerer ikke.

 

Jeg er skeptisk til hvordan dette ville fungere.

Tipper på at det hadde blitt svært begrenset funksjonalitet, som f.eks. kun Live Arcade-spill eller at man må kjøpe "delepass".

Jeg tviler på at microsoft ville oppfordre til potensielt tapt inntekt ved å tilby gratis deling av AAA-spill, som runnes på 8-10 timer og deretter legges bort.

 

Takk. Fikset dette nå. :)

Lenke til kommentar

Det er ingenting som forhindrer MS i å implementere dette fra release. Er det sympati de ønsker?

 

Nei, det er jo latterlig med den sutringen enkelte kom med at klagingen over endel av de andre begrensingene ved konsollen førte til at dette forsvant, det er en helt uavhengig funksjon MS kan implementere, eller kan la være. De står helt fritt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alt som var digitalt med den første konsollen har vært død i mange år. Digitale spill for "Games for Windows Live" er død. Xbox 360 sin digitale levetid tar slutt i år 2016, noe som er bekreftet av Microsoft. I tillegg er ikke Xbox One bakoverkompatibel.

 

Og dette er et selskap som satser ekstremt hardt mot en 100% digital fremtid? Glem det. Noen av funksjonene er kanskje fristende, men jeg håper virkelig at folk tenker gjennom dette før de hiver seg på det digitale toget. For min del blir denne overskriften bare en større motivasjon til å velge Sony.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Eg kan faktisk ikkje sjå korleis MS skal greie å legge til ein slik delingsfunksjon. MS kan ikkje pålegge spillutviklere at 1 person kan kjøpe spill x og dele spill x med 9 andre slik at spillutviklere bare får betalt for 1 spill i staden for 10 spill. Sony prøvde med at 5 kunne dele eit spill for PS3 men fekk spillutviklere og spillutgivere mot seg. Dermed sitter eg igjen att med at MS ikkje er ærlige rundt grunnen til at di ikkje kunne gjennomføre Family Sharing. I så måte framstår dette utspillet som pisspreik og er noko av det som gjere at eg ikkje stoler ein døyt på det MS lirer av seg.

Lenke til kommentar

Eg kan faktisk ikkje sjå korleis MS skal greie å legge til ein slik delingsfunksjon. MS kan ikkje pålegge spillutviklere at 1 person kan kjøpe spill x og dele spill x med 9 andre slik at spillutviklere bare får betalt for 1 spill i staden for 10 spill. Sony prøvde med at 5 kunne dele eit spill for PS3 men fekk spillutviklere og spillutgivere mot seg. Dermed sitter eg igjen att med at MS ikkje er ærlige rundt grunnen til at di ikkje kunne gjennomføre Family Sharing. I så måte framstår dette utspillet som pisspreik og er noko av det som gjere at eg ikkje stoler ein døyt på det MS lirer av seg.

 

Folk må være bra trangsynte om de går rundt og innbiller seg at man vil kunne dele spillene sine med så mange, bare ved hjelp av et tastetrykk.

 

Microsoft rakk aldri å lansere detaljene rundt dette delesystemet, og det var sikkert flere grunner til dette. Det var flere rykter tilsa at dette kun var en 45 minutter lang prøveperiode for hvert enkelt spill.

Lenke til kommentar

En løsning på denne digitale delingen av spill biblioteket kunne være at spill du har satt til rådighet for venner/familie kan kun lånes av 1 person om gangen. Når denne personen velger å låne spillet så mister du og alle venner tilgang til spillet.

 

Personen som låner spillet vil kunne låne det i en begrenset periode på fks 30dager og ingen andre får tilgang til spillet før denne tiden er gått ut og personen vil miste tilgang og spillet vil automatisk havne i listen over tilgjengelige spill venner/familie kan låne igjen. Personen kan da ikke låne spillet igjen før det har ligget ledig i spill biblioteket i fks 5 dager.

 

Og prosessen starter igjen.

 

Om du som eier spillet vil spille spillet som noen har lånt så ville du få en melding på skjermen om at dette er lånt bort og kommer tilbake om X antall dager. Men om du ønsker så kan du trekke tilbake låne tillatelsen og starte å spille umiddelbart.

 

Personen som lånte spillet vil da måtte vente til du har satt spillet i dele modus igjen, og tiden han kan låne nullstilles ikke men fortsetter ifra når eier av spillet tok tilbake lisensen.

 

Alle spill som er til utlån ville ha en oversikt over hvem som låner og når spillet kommer tilbake til biblioteket. Og en kan sette seg opp i en liste for å få tilgang til spill som måtte være populært osv.

Noe eier kan overstyre å forandre på som han vil.

 

Høres ut som noe jeg hadde likt...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Bryr meg ikke om noe av dette. Hverken låner, bytter eller selger det jeg kjøper. Alt jeg vil er å ha eierskap til det jeg betaler for, slik at Microsoft ikke har mulighet til å fjerne tusenvis av kroner investert ved hjelp av et tastetrykk.

 

Steam kan fjerne alt du har betalt ved et tastetrykk om dem så ville. Forskjellen er at Steam er til PC og en PC bare utvikler seg videre i motsettning til en konsoll som skifter radikalt arkitektur fra generasjon til generasjon.

 

Om en konsoll blir mer lik en PC slik som den kommende generasjonen blir så er muligheten stor for at neste konsoll blir bare en videre utvikling på lik linje som en PC. Og spill vil kunne følge med til neste generasjon konsoller.

 

Så kommer det til neste bit som er pris, på Steam så er det voldsomt bra priser til tider. Noe som avgjør for mange om dem skal kjøpe fysisk eller digitalt.

 

En ser jo nå at det er blitt tilbud på XBL og PSN, en får spill til en fin penge. Men det er rom for mye forbedring potensiale der. Det var ikke alltid supre priser på Steam heller, nå er det så mange Steam brukere at lave priser og salg på spill kan generere voldsomme summer slik at det blir fortjeneste selv med lave priser.

 

Så med en slik digital visjon som jeg skriblet ned samens med at konsoller er mer eller mindre en PC nå og fremover for å kunne ta med dine digitale lisenser. Samt flere digitale kjøpere vil resultere i lavere priser og tilbud slik som Steam.

 

Tror jeg da...

 

EDIT: Og det er mye jeg ikke bryr meg om også, men det betyr ikke at det kan være gode ideer fordi...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så er det ikke Steam som styrer prisene men utgivere og utviklere. Grunnen til at det er tilbud på Steam er pga brukerbasen og at selv spill med lav pris genererer voldsomme summer slik at en går i fortjeneste uansett.

 

Så da blir det jo litt feil å si at Steam er billige pga dem konkurrerer mot andre digitale konkurrenter, da det er jo utgivere og utviklere som bestemmer prisene på disse tjenestene også.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Bra at MS innser sine feil og retter opp i det, men i bunn og grunn var det en stor feil å la seg presse til å endre produktet sitt etter lanseringen. Veldig svak produktsatsing fra MS hele veien her, det virker som de ikke har filla peiling på hva de egentlig vil. I grunn virker hele MS konsernet i villrede om dagen.

Min XO er forlengst avbestilt og spilljulen blir med PS4.

Mulig jeg kjøper en XO bundlet med FM5 eller FM6 til en billig penge en annen gang, men siden MS først har fått meg til å kansellere forhåndsbestillingen og jeg ikke bruker særlig tid på spill lenger mer (siste 2-3 år) kan det være de mistet en kunde for all fremtid. Nintendo har mistet meg som kunde etter Wii, blir ingen flere kjøp der. Det samme med DS styret, lagt på hylla og ingen flere kjøp.

Tror i grunn det holder mer enn lenge nok med Mobil, Nettbrett, PC og PS4 for min familie nå fremover :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...