Gå til innhold

NSA-varslerens e-posttjeneste stenger brått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan nok tenke meg at hvis Ladar Levison forsøker å flytte ut av USA, så blir han arrestert på grensa og buret inne for høyforæderi. USA og NSA kan jo ellers risikere at Levison starter opp en tilsvarende eposttjeneste som Lavabit i et annet land som ikke har en utleveringsavtale med USA, og der ubrytelig kryptering av epost er tillatt.

Endret av SeaLion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det en forbrytelse mot folket å tilby krypterte tjenester? Jeg var faktisk naiv nok til å tro at noe generelt forbud mot kryptert trafikk ikke kom til å komme i ett halves saklig demokrati, men med saken med VPN-tibydere som sperres fra VISA og nå dette, så begynner jeg å lure. Det er en ganske så sinnsyk presedens man setter.

 

AtW

Jeg er ikke overrasket. Amerikanske myndigheter har drevet med liknende før, slik som eksportforbudet mot krypteringsløsninger over 40 bit. De vil ha kontroll over all informasjon som utveksles, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Det mest interessante for oss utenfor USA er at enhver eposttjeneste eller datalagringstjeneste som er USA-basert heretter må regnes som usikker. Det betyr i praksis at eposttjenester som hotmail, gmail og ulike nettskytjenester heretter må regnes som usikre også for oss som ikke bor i USA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er snart på tide å blokkere USA's ip range, så de blir isolert fra resten av verden, så kan jo de begynne med proxies og vpn for å komme ut i verden ...

 

ps. jada, er klar over at det ikke er "så" enkelt ... hehe ... men tenk om det hvite hus hadde våknet en mandag morgen og de ikke fikk lest de siste overskriftene på bbc og heller ikke fikk sendt en epost til engelske statsministeren for å spørre hva som hadde skjedd ...

 

Når da det amerikanske folket begynte å våkne (om de noen gang gjør det) så ville det blitt ett helvetes ramaskrik ... hehe

(hvis noen av dem faktisk vet at internet også strekker seg utenfor usa's grenser da ... hmmm).

Lenke til kommentar

Dette blir bare mer å mer skremmende, Soviet og Stazi sine overvåkningsmetoder blir bare småtteri i sammenligning og det er vel ikke lenge før amerikanerne tar etter på resten av metodene deres.

De er allerede eksperter på tortur. "Waterboarding" f.eks, men noe som er mye mer i bruk er isolat. Det er tortur, mange amerikanere sitter i dag i isolat, i uker og måneder.

USA blir bare mer og mer fascistisk spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er da ikke et demokrati det der, er jo direkte diktatur! Dersom du ikke følger myndighetenes regler får du problemer, slik foregår bare i diktaturer.

Lenke til kommentar

Dette blir bare mer å mer skremmende, Soviet og Stazi sine overvåkningsmetoder blir bare småtteri i sammenligning og det er vel ikke lenge før amerikanerne tar etter på resten av metodene deres.

 

Og funker det i USA med suksess så kommer det hit også, (noe jeg kan se allerede er et faktum men på andre områder slik som data og div annet) noe annet å tro er å være naiv! Ellers kan jeg bare si at NWO/Bilderberg/Illuminati er på vei til å få fult fotfeste og da kan dere bare si good bye til alt som har med rettigheter å gjøre... Bilderberg møtene foregår jo enda og Jenseman, Pappa Bilderberg og Siv Jensen (RABALDERBERG er mitt slang for dette http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Bilderberg_Conference) med flere stiller jo opp på slike ulovlige møter og da kan man ikke si at rent mel i posen gjelder lengre (jeg ville ikke stole på en eneste politiker i live i dag selv om jeg fikk 2000kroner timen lønn for det). Men folk vet for lite og tror på alt de får servert gjennom media og tv. Og det er dessverre det som gjør at de får holde på som 1000 mus i et ton ost! Jeg har ved flere anledninger her sagt det og jeg sier det igjen; TIME TO WAKE THE FUCK UP!!! LOL (kast naiviteten i søpla, slå av tven, eventuelt kast den i søpla og gjør studier på nettet om Bilderberg, mm og bruk "alternative kanaler".)

Lenke til kommentar

Det er enda en epost tjeneste i USA som har lagt ned virksomheten, Silent Circle. De gjorde det for å unngå at amerikanske myndigheter krever informasjon om brukerne. De bestemte seg for å gjøre dette etter stengingen av Lavabit. De drev også med kryptering av sms, mobil samtaler etc.

 

Så hvis alle slike epost tjenester stenger, da har vel NSA og USA oppnådd det de vil eller hva? Lettere overvåkning av oss alle vil jeg si.

Lenke til kommentar

Og funker det i USA med suksess så kommer det hit også, (noe jeg kan se allerede er et faktum men på andre områder slik som data og div annet) noe annet å tro er å være naiv! Ellers kan jeg bare si at NWO/Bilderberg/Illuminati er på vei til å få fult fotfeste og da kan dere bare si good bye til alt som har med rettigheter å gjøre... Bilderberg møtene foregår jo enda og Jenseman, Pappa Bilderberg og Siv Jensen (RABALDERBERG er mitt slang for dette http://en.wikipedia....berg_Conference) med flere stiller jo opp på slike ulovlige møter og da kan man ikke si at rent mel i posen gjelder lengre (jeg ville ikke stole på en eneste politiker i live i dag selv om jeg fikk 2000kroner timen lønn for det). Men folk vet for lite og tror på alt de får servert gjennom media og tv. Og det er dessverre det som gjør at de får holde på som 1000 mus i et ton ost! Jeg har ved flere anledninger her sagt det og jeg sier det igjen; TIME TO WAKE THE FUCK UP!!! LOL (kast naiviteten i søpla, slå av tven, eventuelt kast den i søpla og gjør studier på nettet om Bilderberg, mm og bruk "alternative kanaler".)

 

Problemet med dette er at det er mye lettere, og krever mye mindre tenking og ansvar, å få ideer, identitet, verdier og mål utdelt fiks ferdig fra samfunnet. Folk flest vil ikke kikke "under teppet", fordi det krever noe av dem og det kan rasere illusjonen de har om at samfunnet vil de godt, og at gjennomregulerte "storebror ser deg"-samfunn bare finnes i bøker og på film.

 

Hvis de skulle ha "våknet opp" ville de mistet disse dyrebare illusjonene om hvordan verden fungerer og vært nødt til å ta ansvar for valgene sine, og det er svært skremmende for mange av oss. Derfor vil vi heller lulle oss inn i falsk trygghet og bevare troen på at verden er ok. Det er synd å si det, men verden må antagelig bli mye verre før den generelle befolkningen gjør opprør, hvis det nå noen gang skjer. Folk virker å ha blitt ansvarssky når det gjelder store saker, så jeg ville neppe holdt pusten i påvente av at det skulle skje noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og funker det i USA med suksess så kommer det hit også, (noe jeg kan se allerede er et faktum men på andre områder slik som data og div annet) noe annet å tro er å være naiv! Ellers kan jeg bare si at NWO/Bilderberg/Illuminati er på vei til å få fult fotfeste og da kan dere bare si good bye til alt som har med rettigheter å gjøre... Bilderberg møtene foregår jo enda og Jenseman, Pappa Bilderberg og Siv Jensen (RABALDERBERG er mitt slang for dette http://en.wikipedia....berg_Conference) med flere stiller jo opp på slike ulovlige møter og da kan man ikke si at rent mel i posen gjelder lengre (jeg ville ikke stole på en eneste politiker i live i dag selv om jeg fikk 2000kroner timen lønn for det). Men folk vet for lite og tror på alt de får servert gjennom media og tv. Og det er dessverre det som gjør at de får holde på som 1000 mus i et ton ost! Jeg har ved flere anledninger her sagt det og jeg sier det igjen; TIME TO WAKE THE FUCK UP!!! LOL (kast naiviteten i søpla, slå av tven, eventuelt kast den i søpla og gjør studier på nettet om Bilderberg, mm og bruk "alternative kanaler".)

 

Ikke glem å brette fint sammen to dusin alu-hatter til bruk mot HAARP, NSA og Märthas englehær!

 

Sannheten rundt slike saker finner man ytterst sjelden i konspi-land. Om ikke enda verre enn en global sammensvergelse, så har man et kaos av ledere med liten eller ingen innsikt i teknologi som forsøker å tre ned et overvåkningssystem over internett.

 

Det dumme er jo at samtlige bransjeorganisasjoner (les: de som faktisk vet noe om temaet og har muligheten for å spå konsekvenser) blir totalt oversett blant de folkevalgte.

 

Hvor dum må man være for å avfeie ekspertråd så til de grader når man selv ikke vet forskjell på en IP-pakke og en socket?

Lenke til kommentar

Det er enda en epost tjeneste i USA som har lagt ned virksomheten, Silent Circle. De gjorde det for å unngå at amerikanske myndigheter krever informasjon om brukerne. De bestemte seg for å gjøre dette etter stengingen av Lavabit. De drev også med kryptering av sms, mobil samtaler etc.Så hvis alle slike epost tjenester stenger, da har vel NSA og USA oppnådd det de vil eller hva? Lettere overvåkning av oss alle vil jeg si.

 

Da må du se på noe ala Bitmessage om du vil være sånn noenlunde trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...