Gå til innhold

Wii U-salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til totalforvirring på hva egentlig Wii U var/er når den kom hjalp heller ikke på. Den nye kontrollen hadde heller ingen WOW-faktor slik som Wiimoten en gang hadde. Nintendo slapp vel noenlunde samtidig(?) en ribbet og billigere versjon av Wii, bare for å gjøre forvirringen total. Kan vel heller ikke erindre at det var særlig markedsføring av konsollen her til lands, om det var gjeldende for andre markeder vet jeg ikke.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig selger WiiU dårlig! Hvem vil ha en konsoll man ikke får spill til?

 

Det problemet har vel Wii delvis hatt også? Om man ser bort ifra nintendos egne titler?

 

For min del er det følgende som gjør jeg ikke gidder:

 

1. Nye kontrolleren er lite interessant, i motsetning til wiimote.

2. Det var ille nok med jalla-ytelsen til wii, enda en dårlig-ytende konsoll er lite fristende.

3. Nintendos resirkulering av sine spill begynner å bli mindre interessant.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva skjedde med Nintendo? Lenge var de ledende også innen grafikk og kraft.

Men jeg er vel ikke akkurat overrasket. Wii U var avleggs allerede når den var ny. Den matchet knapt Xbox360 og PS3.

Mot Xbox One og PS4 er den sjanseløs.

 

De var heldige en gang med fokus på innovasjon i form av Wii-moten på den orginale Wii.

Wii U bringer egentlig ikke noe nytt til bordet annet enn en overglorifisert kontroller.

 

På tide Nintendo finner tilbake til mentaliteten de hadde med gode gamle NES og Super NES.

Hvem har bestemt at en kun kan ha kraftig ytelse eller innovasjon? Hvorfor kan en ikke ha begge deler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje fordet Nintendo ikke har like mye penger å legge i R&D som Sony og Microsoft?

 

Men det ser nesten stygt ut til at de kan ta samme vei som Sega. Da blir neste Super Mario Bros på PS4 og X-bone. :p

De har vel ikke mindre penger idag enn de hadde den gang? Uansett, de hadde jo ikke trengt å utvilke en egen fancy løsning. Du ser jo at selv om Microsoft og Sony har bøttevis med penger til R&D så går de altså for en vanlig x86 APU fra AMD den kommende generasjonen.

Sony skraper altså den dyre selvutviklede Cell, men også PowerPC som Microsoft hadde før blir droppet til fordel for billigere AMD.

 

Som en nevnte over her, hadde det ikke vært for den håndholdte avdelingen til Nintendo, så hadde det nok begynt å nærme seg kroken på døra.

 

Det Nintendo skulle hatt var en Wii Nu eller noe sånt hvor de hadde spyttet i en lignende APU fra AMD. På den måten blir det veldig enkelt for utviklere å lage multiplatformspill.

Og er det noe Nintendo virkelig trenger, så er det litt kjærlighet fra de store utviklerene og de litt mer seriøse spillerene som ikke bare spiller party spill. :p

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Wii U har solgt svært dårlig, men er ikke helt enig i at det ser så mørkt ut for nintendo.

 

1. Det er spill som selger en konsoll, og Wii U har svært få "må ha spill". Spillene vil komme med tiden. Har lest flere steder at Pikimin 3 økte salget av Wii U relativt kraftig i Japan, og disse tallene er jo ikke med i første kvartal.

2. 3DS, som for øvrig også hadde en veldig treg start, selger svært bra for tiden.

3. Om jeg har forstått det riktig så har Nintendo mye penger på bok, så de er godt rustet til å tåle dårlige tider.

 

Så tror ikke jeg hadde starta å glede meg riktig enda om man vil ha mario og zelda på xbox og playstation.

Lenke til kommentar
Det er enda godt de har den håndholdte familen å gå på, for hjemmekonsoller har de virkelig rotet bort til Sony og MS.

 

Det vil jeg ikke nødvendigvis si at stemmer. Wii solgte jo mye bedre enn de andre, og vi vet enda ikke hvordan neste generasjon fra Sony og Microsoft vil selge.

 

Spillmarkedet generelt er vel nedadgående?

 

Hva skjedde med Nintendo? Lenge var de ledende også innen grafikk og kraft.

Men jeg er vel ikke akkurat overrasket. Wii U var avleggs allerede når den var ny. Den matchet knapt Xbox360 og PS3.

Mot Xbox One og PS4 er den sjanseløs.

De var heldige en gang med fokus på innovasjon i form av Wii-moten på den orginale Wii.

Wii U bringer egentlig ikke noe nytt til bordet annet enn en overglorifisert kontroller.

 

Det var ikke innovasjon som gjorde at Wii solgte, men spillene. Husk at salget av Wii-konsoller tok seg opp når populære spill ble sluppet.

 

Nintendo burde altså ikke sats på hverken kraft eller innovasjon, men rett og slett lage gode spill som mange ønsker å spille. Da selger konsollen seg selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...