Gå til innhold

Aliens: Colonial Marines-utviklar begjært konkurs (PS3, WiiU, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er helt på sin plass at noen trår frem og saksøker/ansvarliggjør en part som (med vilje) har villedet forbrukerne til å kjøpe eller forhåndsbestille et mangelfullt produkt, og det er ikke en overdrivelse. Selv kjøpte jeg det aldri, men spillselskaper må lære at de ikke kan komme unna med falsk markedsføring, og derfor håper jeg at han vinner eller til en viss grad når frem med dette søksmålet. Personlig synes jeg Gearbox er et bra selskap, men uansett hvem dette søksmålet går utover til slutt, så er det behov for å demonstrere at man ikke kan hvile på sine laurbær...

Hvis dette gjaldt et annet produkt, som for eksempel en bil, så tror jeg det ville være langt flere som hadde tatt del i saksøkingen. Det er ikke slik at bare fordi spill er et relativt billig produkt så er det ikke så farlig dersom det er noe galt med det, i denne forstand som sagt villedning av forbrukere. Nei, her må de samme prinsippene gjelde som alle andre steder... Thumbs up for him:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selv hvis personen vinner søksmålet så blir det bare en symbolsk sum som betales i erstatning. Det som er hovedtanken bak søksmålet er å lage et permanent merke hos utgiveren. Flere spillere vil da i fremtiden være skeptiske når du søker opp en utgiver og ser at de har blitt saksøkt tidligere for falsk markedsføring.

 

Personlig så mener jeg at spill burde behandles på lik linje med andre produkter og at det burde være mye lettere å få tilbake pengene sine hvis det ikke leverer hva som er lovet. Dette gjelder også hvis et spill er uspillbart ved launch og patch ikke kommer i løpet av maks 2 dager. Skulle likt å se et bilselskap komme unna ved å selge biler som ikke virker og det eneste svaret man får fra dem er at de skal se om de kan få fikset det i løpet av et par måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt tullete å saksøke pga at spillet er dårlig. Grunnlaget med at de ikke leverte er vel også ganske tynt. Så dårlig og ustabil økonomi som mange av disse utviklerne har så passer det ekstremt dårlig om noe slikt skulle gått igjennom.

Det vil da bli en Røegg effekt som vil drepe mange utviklere. Ingen spillutvilkere eller utgivere har råd til det, de er ikke DNB. Helt tullete!

Da

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er spillet -så- mye dårligere enn "insert samlebånd FPS nummer X her"? Ser det klages på grafikken, noe som vel er det eneste som teller for fans av sjangeren, men det høres ut som et veldig tynt grunnlag. Omtrent like tynt som Gamers anmeldelse av spillet, egentlig. Mange 9/10 FPSer jeg kunne klatta den anmelderteksten på for å si det sånn om man tar bort grafikkommentarene.

Lenke til kommentar

Er helt tullete å saksøke pga at spillet er dårlig. Grunnlaget med at de ikke leverte er vel også ganske tynt. Så dårlig og ustabil økonomi som mange av disse utviklerne har så passer det ekstremt dårlig om noe slikt skulle gått igjennom. Det vil da bli en Røegg effekt som vil drepe mange utviklere. Ingen spillutvilkere eller utgivere har råd til det, de er ikke DNB. Helt tullete!Da

 

Er du helt tullete du eller?

 

Jeg støtter alle som skulle ønske å saksøke de som var involverte i dette spillet, og alle fremtidige spill som ender slik som dette.

 

Jeg bare -går utifra- at du sikter til at utvilkere ikke har råd til dette, dermed blir det færre utvilkere som igjen betyr mindre konkuranse, innovasjon, spill generelt og kvalitet?

 

Vel, da mener jeg du tar feil. Ingen skal kunne påstå at de har gjort ditt og datt, for så å levere noe helt annet som ikke lever opp til mål.

Når noen bestemmer seg for å lage ett spillstudio, så bør det vite at om de ikke leverer varene sine slik dem lover, ja, da burde dem henrettes (ikke bokstavlig talt). Løgn skal ikke vinne frem.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke bryr meg så mye om de usle 400kr jeg svidde av på dette spillet, så skulle jeg prøvd å nådd frem i forbrukerområdet selv og sitt hvor det førte. Meget klar over at jeg sikkert bare hadde fått en tier tilbake.

 

Jeg er klar over at ferske utvilkere har dårlig råd, men de bør vite at kvalitet når frem til kundene, ikke søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spillet -så- mye dårligere enn "insert samlebånd FPS nummer X her"? Ser det klages på grafikken, noe som vel er det eneste som teller for fans av sjangeren, men det høres ut som et veldig tynt grunnlag. Omtrent like tynt som Gamers anmeldelse av spillet, egentlig. Mange 9/10 FPSer jeg kunne klatta den anmelderteksten på for å si det sånn om man tar bort grafikkommentarene.

 

Ja.

 

Men det er ikke bare det det er snakk om. Det ble vist frem en demo av spillet som var -betydelig- bedre enn når det ble utgitt. Jeg kjedet meg seriøst etter bare ett kvarter, og det er ikke noen overdrivelse. For ett spill som ble lansert i 2013, som holder grafisk kvalitet til ett spill fra 2000 er også vanvidd i seg selv. Grafikken i seg selv er et dårlig argument i seg selv, men det at man blir lovet A og får B er en annenting.

Det er som å kjøpe en bil som ifølge produsenten skal få 6er i sikkerhetstesten og blir årets bil, men får stryk, ulovlig å kjøre med og man får ikke pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Er du helt tullete du eller?

 

Jeg støtter alle som skulle ønske å saksøke de som var involverte i dette spillet, og alle fremtidige spill som ender slik som dette.

 

Jeg bare -går utifra- at du sikter til at utvilkere ikke har råd til dette, dermed blir det færre utvilkere som igjen betyr mindre konkuranse, innovasjon, spill generelt og kvalitet?

 

Vel, da mener jeg du tar feil. Ingen skal kunne påstå at de har gjort ditt og datt, for så å levere noe helt annet som ikke lever opp til mål.

Når noen bestemmer seg for å lage ett spillstudio, så bør det vite at om de ikke leverer varene sine slik dem lover, ja, da burde dem henrettes (ikke bokstavlig talt). Løgn skal ikke vinne frem.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke bryr meg så mye om de usle 400kr jeg svidde av på dette spillet, så skulle jeg prøvd å nådd frem i forbrukerområdet selv og sitt hvor det førte. Meget klar over at jeg sikkert bare hadde fått en tier tilbake.

 

Jeg er klar over at ferske utvilkere har dårlig råd, men de bør vite at kvalitet når frem til kundene, ikke søppel.

 

Det jeg snakker om er å åpne for at folk kan saksøke for at et spill er dårllig eller leverer under forventningene, det kan fort åpne katta i sekken. Skal man da kunne saksøke for alle spill som man håpet var bedre? Da sitter vi igjen med bare de store elefantene som har råd til å bruke penger på advokater, er ikke det et problem fra før av.

 

Hva blir det neste, hvor skal saksøkingsspøkelse stoppe? Kan vel se for oss at dette kan bli et stort problem når spillene som er folkefinangsiert begynner å dukke opp. Hva skjer hvis de leverer langt unner par?

 

Spillutviklerne blir straffet når spillet de gir ut er dårlig, da selger det lite og så mye kapital som enkelte binder opp i utviklingen av spillene sine så blir det ofte kritisk. Dette er et godt eksempel, konkurs for en av de involverte. Men du vil vel at Gearbox skal lide for dette fremmover?

 

Jeg hadde personlig håpet at dette spillet skulle bli bedre, men ville vente å se siden det var såpass mange studioer involvert og et av dem ga ut udugelige Section 8?

Ingen har tvunget noen til å forhåndsbestille dette spillet?!! Det er veldig enkelt og vente til 2 dager etter release å lese annmeldensene.

 

Spill er et kreavtivt objekt, så skulle likt å se om forbrukerombudet hadde brydd seg med å slippe deg inn døra med den klagen :p

Spill er kultur og kreaktivitet, blir veldig vannskelig å kunne klage på å ha kjøpt et slikt produkt.

Endret av L00nieX
Lenke til kommentar

Idiotisk å saksøke fordi man ikkje er fornøgd med grafikken eller føler seg lurt av pre-video som såg penare ut enn det spillet ble. Har du forhåndsbestillt spillet har du og godteke spillet som du får det. Er du ikkje fornøgd kan du jo for pokker lære av dine frivillige valg. Dernest er det heller ikkje grafikken som bestemmer om eit spill er verdt å spille. Gameplay er og blir det viktigaste for din opplevelse av spillet.

 

Sånn sett er det på tide at spillere innser behovet for å la være å forhåndsbestille spill. Betre å vente på info som faktisk forteller noko realistisk om spillet og om det er verdt å kjøpe dyrt eller på billigsalg. Deretter står man fri til å gjere sine egne valg basert på fornuft eller dumskap.

 

Elles vil eg nevne at Aliens: Colonials Marines er eit middels spill som er verdt å kjøpe når det har havna i billighylla.

Lenke til kommentar

Det å kunne saksøke pga at man føler seg misfornøyd vil være kjempelett å misbruke på ganske mange måter. Blant annet vil en betydelig andel kunne spille gjennom spillet fullstendig for deretter å kreve pengene tilbake pga at de ikke føler at spillet ga dem det som ble lovet.

 

Kort sagt - dårlig ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...