Gå til innhold

Internett tar over for TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater TV-modellen som finnes i dag. Vi har canal digital, og opplever dårlig signal som faller ut konstant, opptaksfunksjoner som ikke virker skikkelig osv.

 

Etter min mening burde alt medieinnhold leveres gjennom internett. Akkurat nå er dette for dyrt for den jevne forbruker å få til.

 

Per i dag har man NRKs nett-tv, som er genialt. I tillegg er det mange som abonnerer på tjenester som netflix, som gir mye for pengene.

 

Men hvis man har lyst til å se noen av TV2 egenlagde programmer, så må man ut med helt vanvittige summer.

Sumo er alt for dyrt! Hvis man i tillegg vil ha TV3, TV-norge og Viasat-kanaler er man bankerott for lenge siden.

 

Mitt håp at vi får pakker med streaminginnhold som tilsvarer dagens TV-pakker i innhold og pris, og som samler de forskjellige kanalene.

 

I dag er digital norsk TV for fragmentert og dyrt, og jeg føler samtlige aktører lopper oss forbrukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må være den beste nyheten jeg har lest på lenge :)

 

Latterlig og artig at kun 1 % leser elektroniske bøker. Det er så mye å lese på, nettaviser, for mange er facebook og for andre e-post (eller begge deler) viktig. Internett byr på så mye at det tar pusten fra en, bokstavelig talt!

 

En dag skal jeg bli en fullstendig stream-film kunde. Så kan TV-selskapene få baske med kraftige kutt, konkurser og at de må følge med i timen, og ta konkurransen på alvor. :green:

Lenke til kommentar

Om noen lurer på hvorfor TV taper kan en spørre seg selv når en sist lærte noe nytt derfra eller fikk noe igjen for å se på. Når sist en nyhet ble presentert uten at den politisk var forvridd til det ugjenkjennelige ?

Da er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor TV taper.

 

Alt ingen har fortalt deg om kan du finne på Internett. Riktignok må en lete og sortere litt, men likevel unikt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at det mange av oss bruker til å erstatte "TV" er serier som går på amerikansk, eventuelt britisk TV. Disse finansieres vel også fortsatt gjennom tradisjonelle kanalpakker og lignende.

 

Min drøm er én streamingtjeneste som tilbyr absolutt alt av TV-serier. Dette kunne jeg betalt så mye som 500 kr i måneden for.

 

Film trenger ikke å tilbys som del av denne prisen etter min mening, pengene selskapet bruker på å gi oss film som del av abonnementet kan heller bli brukt på å skaffe flere serier, hvis jeg vil se film vet jeg hva jeg vil ha, og betaler gjerne per film.

 

Dette er nok noe som aldri kommer til å skje. Men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Synes nå det er bedre å sette seg ned i stua med venner og familie foran TVen enn å sitte hver for seg med en pc eller nettbrett. Det er jo bare trist.

 

...I tillegg til det AtW sa: Du kan fortsatt se på programmer med venner og familie, og filmer med pcen. Om ikke med mindre reklamer.

 

Er lei av å betale masse penger for parabol når du kan få det samme, kanskje litt billigere/dyrere, men uten reklamebrekk..

Lenke til kommentar

Hvorfor tv er en døende mediaform:

  • For dyrt
  • For mye reklamer
  • Reklameavbrudd midt i filmer
  • Lite valgfrihet
  • NRK-lisensen
  • Bedre utvalg på netflix, hbo og lignende sider
  • Billigere å se fra disse sidene og du får faktisk se det du vil

Har sikkert et par andre punkter som kunne ha blitt føyd til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Reklameavbrekk midt i filmen er en uting. Amerikansk TV er horribelt på akkurat det, og Norge følger sakte men sikkert etter.

 

Å se noe på eksempelvis TV3 er grufullt, man blir jo ikke ferdig før langt ut på natt pga. alskens reklame.

 

Hadde de nå nøyd seg med et reklameavbrekk midt i filmen (maks. 2), og for fornøyelsens skyld, HELST ingen. Man, kan jo forstå at de ønsker å tjene litt penger på å avbryte filmen, når det er en av få inntjeningspotensial de kanskje har på å drifte "en gitt kanal".

 

Men, slikt reklameopplegg som TV3 og liknende kjører dreper helt gleden over å se film. Det må jo gå an å begrense seg. Nei, jeg tror det snart er kroken på døren for slikt dårlig opplegg!!!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Bra, sluttet med TV for kanskje snart 10 år siden, bra om andre følger etter til en mer fleksibel medie-hverdag.AtW

 

Bare lurer, siden det virker som du har peiling på området;

Har internett- og kabeltv-tilbyder lov til å nekte meg å si opp kun TV-abm, men beholde internett-tilkoblinga?

Jeg sendte en mail til Loqal/TrønderEnergi/Get for en tid tilbake, og ba om å få si opp tv-boksen, men ville beholde internett. Svaret jeg fikk overrasket meg, for å si det mildt.

De nekter meg å si opp kabel-tv`n.

 

Må jeg virkelig finne meg i dette, eller kan jeg kreve å få sagt opp kabel-tv`n?

Alt går gjennom coaxial kabel.

 

Jeg synes det er svært unødvendig å betale for en tv-boks vi ikke bruker. Utgått teknologi.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til Loqal/TrønderEnergi/Get for en tid tilbake, og ba om å få si opp tv-boksen, men ville beholde internett. Svaret jeg fikk overrasket meg, for å si det mildt.

De nekter meg å si opp kabel-tv`n

Dessverre virker det å være ganske vanlig, og jeg tror ikke du har noe du skulle ha sagt heller. Tydelig at de ikke nøyer seg med å kun få betalt for hva folk faktisk bruker (slik som med NRK...)

Lenke til kommentar

Bare lurer, siden det virker som du har peiling på området;

Har internett- og kabeltv-tilbyder lov til å nekte meg å si opp kun TV-abm, men beholde internett-tilkoblinga?

Jeg sendte en mail til Loqal/TrønderEnergi/Get for en tid tilbake, og ba om å få si opp tv-boksen, men ville beholde internett. Svaret jeg fikk overrasket meg, for å si det mildt.

De nekter meg å si opp kabel-tv`n.

 

Må jeg virkelig finne meg i dette, eller kan jeg kreve å få sagt opp kabel-tv`n?

Alt går gjennom coaxial kabel.

 

Jeg synes det er svært unødvendig å betale for en tv-boks vi ikke bruker. Utgått teknologi.

 

Takker for svar :)

 

Jeg har Loqal fiber, der har jeg kun nett per i dag. Sist jeg sjekktet kabel (for kanskje 3-4 år siden) så nektet CD som er tilbyder her i området å levere kun nett, man måtte ha kabel-TV i tillegg, en antikvarisk forretningsmodell som i det tilfellet kostet de en kunde.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dessverre virker det å være ganske vanlig, og jeg tror ikke du har noe du skulle ha sagt heller. Tydelig at de ikke nøyer seg med å kun få betalt for hva folk faktisk bruker (slik som med NRK...)

 

Jeg har Loqal fiber, der har jeg kun nett per i dag. Sist jeg sjekktet kabel (for kanskje 3-4 år siden) så nektet CD som er tilbyder her i området å levere kun nett, man måtte ha kabel-TV i tillegg, en antikvarisk forretningsmodell som i det tilfellet kostet de en kunde. AtW

 

Aha, takk for det :)

 

Temmelig gammeldags måte å tenke på, ja. Unødvendig i 2013 synes jeg.

Kundene burde fått velge selv, uten å bli påprakket noe man ikke vil ha.

 

Synd det ikke bygges ut mer fiber i området her, da hadde jeg sagt opp (kabel-)Loqal på dagen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker youtube veldig mye.

 

Ser på bf3 videoer, eller kanskje bbc micro live, eller computer chronicles, radiostyrt fly/multirotor filmer.

Plutselig vil jeg ha info om universet så søker jeg etter det.

 

Jeg får det jeg vil ha når jeg vil ha det.

 

Ser ikke så mye på film eller serier.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For min del ser jeg nå mye mer på Youtube enn tradisjonell tv, mer innhold som interesserer meg og jeg kan se det når det passer meg. Xbmc på tv'en er helt ypperlig.

CD holder på å oppgradere borettslaget jeg bor i med bl.a. fiber og den nye dekoderen, når det er på plass skal det bli spennende å se om f.eks. arkiv funksjonen vil endre på vanene igjen. Sendeskjema passer meg dårlig, vil selv bestemme når jeg ønsker å se noe.

 

Reklame er ett nødvendig onde, uten så vil det bli (mye) dyrere eller ting vil forsvinne (noe jeg tror mange glemmer). Så det gjelder for tilbydere å finne en god balanse slik at man tjener penger, men ikke irriterer seerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...