Gå til innhold

– Blizzard pønsker på et Linux-spill (Linux)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste store titlene til Blizzard er allerede godt støttet i Wine/PlayOnLinux, men hadde ikke sagt nei til native SC2 f. eks.

 

Må le litt av Steams hat mot W8. Ingenting er endret for Steams del, annet enn at W8 nå har introdusert en egen Store der man kan kjøpe bl.a. spill. Så Steam er redde for konkurransen.

Nå er jo dette en veldig stor endring egentlig. Games for windows -merkingen er irriterende, men dette har potensial til å endre distribusjon av spill til Windows, noe Steam i stor grad har monopol på. Det er jo nettopp denne modellen Valve har gjort seg såpass store og rike på; lett tilgjengelige spill i digitalt format, gjerne billigere enn i fysisk format.

 

En kan jo også lure på om det ligger noe i det med at Valve mener at dette ikke er OSets oppgave, eller om dette bare er pga. deres interesser. Personlig er jeg litt usikker på hva jeg mener om dette. På en side kunne Microsoft potensielt hatt monopol på digital distribusjon av spill om de hadde startet tidligere (om de fører det nå vil EU voldta de). På en annen side så kan man slippe å måtte laste ned skjit fra dårlige mirrors.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor alt Gabe Newell sier skal vere sant.

Han liker jo ingenting som ikke har noe med Steam og gjøre og folk følger det som han har rett i alt.

Skal ikke uttale meg for mye om dette den ene eller andre veien, da jeg ikke har satt meg nok inn i hva det gjelder. Men han er visst ikke helt alene om disse meningene:

https://twitter.com/Rob_Pardo/status/228235190705729536

nice interview with Gabe Newell - "I think Windows 8 is a catastrophe for everyone in the PC space* - not awesome for Blizzard either

 

Phoronix kommenterer den tweet'en slik:

So at least Pardo agrees with Newell over this next Microsoft Windows release due out in October is a catastrophe. However, he hasn't commented on any love for Linux or any Blizzard new game plan.

 

Uansett så er det ikke negativt med mer multiplattform støtte i spill.

Lenke til kommentar

Ingen som hindrer deg i å installere Steam og installere spill gjennom det. Ikke "tråkket ned i halsen" slik som du påstår.

 

For all del, du har riktig med at det ikkje er noe vanskeligere å anskaffe seg Steam på Windows 8. Men viss Windows Store blir populært, og er den einaste spilll&app butikken bør det blinke røde lys. Spesielt når Microsoft ser på desktop apps som "legacy" apps, noe som er på vei ut.

 

Det er veldig upraktisk for steam som også er ein butikk, dersom du må innom ein butikk for å sjekke utvalget til ein anna butikk. Om Microsoft virkelig hadde åpna opp for at det kan vere fleire butikker i Windows 8 & fremtidige versjoner, hadde vi sikkert ikkje sett deres satsing på Linux i dag. Slik ser eg på det ivertfall.

 

Bruker Windows 8 x64, og har ikkje noe spesielt imot det. Skulle bare ønske metro apps oppførte seg bedre på laptops & stasjonær, liker ikkje fullscreen apps.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Bryr spillutviklere begynner å støtte Linux. Dette er stort, og uhyre praktisk for PC-gamere. Så snart hardware-utviklere gir skikkelig støtte til Linux er revolusjonen innen gaming i gang. Linux er en plattform som er bedre for gamere da man får mye mer kontroll over sitt eget OS. Jeg hadde garantert kjørt Linux hvis det ikke hadde vært for at spillindustrien sitter fast i Windows. Det er lysere tider i møte, og jeg tror Android skal ha litt av æren.

Lenke til kommentar

Blizzard kan du pliss stoppe alle spammerne i hotmailen min som sier (Diablo III Account-Notice?)

Jeg ville bare spille spillet deres alene uten andre, ikke bli bombadert med spammere,

 

Sigh who cares kom bare til Act 2 før jeg sovnet av

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...