Gå til innhold

Ukens podkast: Julespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg trur det er veldig individuelt kva spel ein knyttar til jula. For min del er der tre stykker eg kjem på spesielt, utanom dei som var nemnde. Den eine er WormsDC til Amiga (som er den suverent beste versjonen av Worms, aldri seinare forbigått). Den hadde mellom anna brett som såg slik ut:

wdc1.jpgwdc2.jpgwormsdc03.png

 

Ellers er no relativt nye A Vampyre Story ganske julete. Mykje snø og koseleg grafikk er der i alle fall.

 

avs01.jpg

 

Det tredje spelet eg kom på, og dette er kanskje berre noko eg personleg knyttar til jula fordi eg har blitt hekta på det eit par av dei siste julene, er Patrician 3. Men der er i det minste snø i det, og spelet er ganske avslappande og koseleg.

 

26fc75b2bb0992b2c5c36283984285c707cd2ab0.jpg0494c263b1e1e6c5a89c64618a9289f0db0c2f8c.jpg

 

Eg har ikkje heilt bestemt meg for kva som blir årets julespel enno, men eg har lasta ned masse gode kandidatar frå GOG. Kanskje det blir Alpha Centauri - Alien Crossfire i første omgong. :)

 

God jul til alle saman, håpar alle finn noko kjekt å spele i romjula. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Det er vel noen julespill å finne i 8-bitsæraen. Og også i 16-bitsæraen. Så som Daze Before Christmas til Mega Drive og SNES. Aldri spilt det selv, men leste om det i Retro Gamer. Utviklet av Funcom faktisk. Nissen skal redde alle alvene og reinsdyrene. Han blir til en uovervinnelig Anti-Claus om han drikker kaffe, som tilfeldigvis ligger rundt omkring...

http://en.wikipedia.org/wiki/Daze_Before_Christmas

 

Lenke til kommentar

Fikk N64 og GoldenEye til jul i 97`, kjøpte Lylat Wars første åpen dagen under romjula. Det ble døgning og gaming hele natta for å si det sånn. GoldenEye var bare helt sinnsykt, luktet svidd på soverommet påfølgende dag. Ocarina of Time fikk jeg julen året etter, så disse 3 bringer naturligvis juleminner for min del :) Ellers ble det mye Robocod back in the day ja, hadde jeg faktisk glemt av :p

 

Ellers står N64 i stua hos foreldra, så tok like så godt å fyrte opp GoldenEye ut på kvelden på julaften :p Tok noen minutter før kontrollene satt som de skulle, og det var en fornøyelig gjensyn. Til tross for at N64 spill ikke så SÅ bra ut på en 50 " hehe...men ble jo vandt til det også ganske så kjappt.

Lenke til kommentar

I kalendergave på julaften ett år når jeg var liten fikk jeg NES med flere spill, blant annet Mega Man 2, Castlevania 2, The Guardian Legend....og noen flere som jeg ikke husker. Akkurat det var en fantastisk kalendergave, og starten på min tid som gamer! ^^ Synd at den er per nå kastet, sammens med spillene.. :\ Agh, foreldre altså, skamme seg å kaste gamle ting.. :p

 

Varierer hva jeg spiller i jula, i år har det blitt Populous: The Beginning og Dungeon Keeper 2, og etter julaften, Tekken: Prime Edition til 3DS.. ^^ Har egentlig ingen spesielle spill jeg forbinder med julen, men jeg spiller som oftest singleplayerspill da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det finnes faktisk flere varianter av jule-Lemmings.

Ifølge Wikipedia, faktisk 4 forskjellige, der 2 bare er gratis "demoer" med 4 brett (husker jeg fikk et av disse med et eller annet PC-magasin en gang i tiden) mens de andre 2 er fullverdige spill som ble solgt i butikker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_Lemmings

 

Søkte dette opp fordi jeg husket å ha spillt minst to forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...