Gå til innhold

Anmeldelse: Batman: Arkham City - Armoured Edition (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes litt synd i Nintendo. Hvordan skal de få godt rykte når spillene som kommer er verre enn på andre konsoller? Klar over at porting ikke alltid går så bra, men når maskinen skal være kraftigere burde jo utvikleren klart litt mer. Er vel grunnen til at de blir å ha barnekonsollstemplet en stund til. Stort sett Wii-sports, Mario, Zelda ++ Som faktisk gjør det bra.

 

Enda verre blir det vel når neste generasjon kommer (Synes nintendo havner midt i mellom to generasjoner) og WiiU henger enda mer etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

"sliter med bildeoppdatering"? Såvidt jeg husker så jeg en quick look fra GiantBomb der man gikk ned til noe som føltes som 15 bilder per sekund. Det er ikke noe jeg vil kalle karakter 8-materiale.

 

Forhåpentligvis vet Audun noe jeg ikke vet og disse problemene kan godt ha blitt patchet ut eller forbedret siden sist jeg fulgte med.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Disse perverse lastetidene håper jeg virkelig Sony og MS ordner opp i når neste generasjon kommer. Fant fram GT5 på PS3 her om dagen, og holdt på å bli sprø av lastetidene. Når man tar lisensene er dette hysterisk irriterende, da man skifter bane ganske så ofte.

 

Skyrim har også fæle tider. Min gamle PC med Intel E8500-CPU og Caviar Green-disk laster jo Skyrim dobbelt så raskt som PS3, og det er rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

sliter med bildeoppdatering og lastetider allerede ja. bare vent til ps4/x720 kommer, da skal denne wii-u'en få svette ordentlig. når det skal shoehornes inn uoptimisert kode fra di nyeste spill enignene...

 

Det er ingen tvil om at eventuelle Xbox3-porter vil slite en del på Wii U - men det har ikke falt deg inn at bakgrunnen for at slike spill som dette har lav framerate kan skyldes en utvikler med kort tidsfrist og lav bemanning? Men det passer vel ikke inn i din religiøse overbevisning om aktørene i spillindustrien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"sliter med bildeoppdatering"? Såvidt jeg husker så jeg en quick look fra GiantBomb der man gikk ned til noe som føltes som 15 bilder per sekund. Det er ikke noe jeg vil kalle karakter 8-materiale.

 

Forhåpentligvis vet Audun noe jeg ikke vet og disse problemene kan godt ha blitt patchet ut eller forbedret siden sist jeg fulgte med.

 

ille var det ikke. Tror de verste periodene kanskje lå på rundt 20, men jeg opplevde det aldri som uspillbart.

Lenke til kommentar
sliter med bildeoppdatering og lastetider allerede ja. bare vent til ps4/x720 kommer, da skal denne wii-u'en få svette ordentlig. når det skal shoehornes inn uoptimisert kode fra di nyeste spill enignene...
Det er ingen tvil om at eventuelle Xbox3-porter vil slite en del på Wii U - men det har ikke falt deg inn at bakgrunnen for at slike spill som dette har lav framerate kan skyldes en utvikler med kort tidsfrist og lav bemanning? Men det passer vel ikke inn i din religiøse overbevisning om aktørene i spillindustrien.

Fyren er og blir et troll. Det er best å bare overse ham.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at eventuelle Xbox3-porter vil slite en del på Wii U - men det har ikke falt deg inn at bakgrunnen for at slike spill som dette har lav framerate kan skyldes en utvikler med kort tidsfrist og lav bemanning? Men det passer vel ikke inn i din religiøse overbevisning om aktørene i spillindustrien.

 

Det er nok deler av det, samtidig er det svaklig å komme med slik hardware i 2012.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er nok deler av det, samtidig er det svaklig å komme med slik hardware i 2012.

 

AtW

 

"Svaklig"? Jeg forstår godt at alle ikke setter pris på de prioriteringene som er gjort med denne konsollen, men for dere/dem er det jo to andre konsollprodusenter som står klar til å tilfredsstille deres behov neste år - for ikke å snakke om PC-scenen. Ville vært en veldig kjedelig industri om alle aktørene prioriterte helt likt.

Lenke til kommentar

"Svaklig"? Jeg forstår godt at alle ikke setter pris på de prioriteringene som er gjort med denne konsollen, men for dere/dem er det jo to andre konsollprodusenter som står klar til å tilfredsstille deres behov neste år - for ikke å snakke om PC-scenen. Ville vært en veldig kjedelig industri om alle aktørene prioriterte helt likt.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor å ikke velge maskinvare som er svært svak for tidsperioden er ensbetydene med at at "alle aktører prioriterer helt likt"

 

AtW

Lenke til kommentar

Når man lager en maskin som Wii U eller Xbox 3 eller hva, må de ulike selskapene velge hvor mye de vil selge den for, og hvor mye de kan putte inn i den for den prisen. For Xbox 3 vil vi nok se at mesteparten av budsjettet vil gå med til å øke maskinkraften - og det samme er det trolig at Sony vil prioritere. Nintendo har altså prioritert en skjerm på en kontroller. Lik det eller ikke, det handler om å prioritere ulikt, ikke om å være "svaklig" eller hva du nå ønsker å beskrive det som.

Lenke til kommentar

Når man lager en maskin som Wii U eller Xbox 3 eller hva, må de ulike selskapene velge hvor mye de vil selge den for, og hvor mye de kan putte inn i den for den prisen. For Xbox 3 vil vi nok se at mesteparten av budsjettet vil gå med til å øke maskinkraften - og det samme er det trolig at Sony vil prioritere. Nintendo har altså prioritert en skjerm på en kontroller. Lik det eller ikke, det handler om å prioritere ulikt, ikke om å være "svaklig" eller hva du nå ønsker å beskrive det som.

 

Selvfølgeligheter som at alle produsenter prioriterer gjør ikke maskinen mindre eller mere svakelig på ytelsesfronten, eller dikterer at om noe prioriteres noenlunde likt, så må hele plattformen være lik.

 

AtW

 

Wii var mye svakere enn PS360, men solgte mye bedre enn begg to. Likevel har folk fortsatt ikke lært. Nintendo går sin egen vei og gjør sine egne ting, og det tjener både de og oss spillere godt på. Vil du ha generisk FPS i dusinvis har du to andre konsoller til det. Vil du ha originale spill du ikke får på de andre har du Nintendo.

 

Hva er det folk ikke har lært mener du?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er det folk ikke har lært mener du?

 

AtW

Du sitter jo her og klager over at Wii U er for dårlig? Og du er slettes ikke den eneste. Men hva gjør det at Wii U ikke er så kraftig som de andre? De bruker det jo bare på flashy grafikk uansett. Det hjelper ikke hvor bra spillene er om de er gørrkjedelige å spille. Spill på Wii U ser ikke alltid så bra ut som på de andre konsollene, men spillene der er da i det minste morsomme å spille. Det er mye viktigere, og det vet Nintendo. Det er nok derfor de har så trofaste fans.
Lenke til kommentar

Du sitter jo her og klager over at Wii U er for dårlig? Og du er slettes ikke den eneste. Men hva gjør det at Wii U ikke er så kraftig som de andre? De bruker det jo bare på flashy grafikk uansett. Det hjelper ikke hvor bra spillene er om de er gørrkjedelige å spille. Spill på Wii U ser ikke alltid så bra ut som på de andre konsollene, men spillene der er da i det minste morsomme å spille. Det er mye viktigere, og det vet Nintendo. Det er nok derfor de har så trofaste fans.

 

I dette tilfellet er det jo lavere framerate som er hovedproblemet. Og er du av den feilaktige oppfatningen at grafikk ikke har noe å si? Og konsollen er en hardware-plattfom, den påvirker spill, men det er spillprodusentene sin jobb å lage morsomme spill, nintendo har ikke lagt ved noen "morsomme spill"-chip i konsollen sin.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgeligheter som at alle produsenter prioriterer gjør ikke maskinen mindre eller mere svakelig på ytelsesfronten, eller dikterer at om noe prioriteres noenlunde likt, så må hele plattformen være lik.

 

AtW

 

Om den er svak på ytelsesfronten var ikke det du skrev, du skrev at det var "svakelig å komme med" den hardwaren nå, altså uttrykt som svakelige handlinger, eller en svakelig aktør. Kort sagt, en idiotisk, på grensen til trollende karakteristikk. Om du bare mente at den er svak for å være hardware gitt ut i 2012, så har du selvsagt rett i det, men formulerte deg altså uheldig.

 

Ellers er jeg selvsagt enig i at plattformer kan være ulik også på mye annet enn hardware, men det var altså en gang "svakelige" prioriteringer når det kommer til hardware som ble diskutert her.

Lenke til kommentar

Synes litt synd i Nintendo. Hvordan skal de få godt rykte når spillene som kommer er verre enn på andre konsoller? Klar over at porting ikke alltid går så bra, men når maskinen skal være kraftigere burde jo utvikleren klart litt mer.

 

Eg er einig. Slike ting som dette er med på å underbygge at Wii U ikkje er meir enn på høgde med dei konkurrerande konsollane. Dette er eit problem når desse er 6 år gamle, kostar halvparten, og har mykje større spelbibliotek, derav mange av spela er tilgjengelege til reduserte prisar.

 

Det er i alle fall eit problem i teorien. Eg er veldig spent på korleis Wii U vil selge. Eg klarar ikkje heilt å bestemme meg for korleis eg vil dei skal selge. På den eine sida likar eg Nintendo, og ønsker dei suksess. På den andre sida synest eg det dei tilbyr er svakt, og dersom dei ikkje blir straffa for det, vil der bli betring?

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...