Gå til innhold

Vil du støtte denne mannen på Kickstarter? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes de hadde lagt alt for lite arbeid i prosjektet på forhånd. Et par grove blyant tegninger og en corny logo er ikke nok å gå på..Støtter ikke noe som tydeligvis har blitt tenkt opp på dass og ikke blitt gjort noe spesiellt mer med. Eternity folk hadde mye mer på blokka før de begynnte med fundinga

 

Lenke til kommentar

Nå begynner Kickstarter kontoen min å bli ganske skrapa...

Og nettopp her er nok grunnen hvorfor så mange feiler. Markedet begynner å bli mettet. Kickstarter er ikke like interessant for folk lengre, så det kreves noe helt unikt for å oppnå suksess der.

 

Når det er sagt har Hero-U i skrivende stund nådd $399.995, og de ønsker å oppnå $400.000. Det er fortsatt syv timer igjen, så jeg håper virkelig de klarer å nå grensen. Må være rimelig kjipt om de taper fordi de mangler noen få dollar. :p

Lenke til kommentar

Og nettopp her er nok grunnen hvorfor så mange feiler. Markedet begynner å bli mettet. Kickstarter er ikke like interessant for folk lengre, så det kreves noe helt unikt for å oppnå suksess der.

 

Det er ingen nyere prosjekter, som har feilet, som hadde blitt finansiert for en stund siden. Star Citizen viser vel snarere at markedet er langt fra mettet når de setter en ny knusende folkefinansieringsrekord. Dårlige prosjekter feiler, akkurat som før.

 

Thorvalla kommer til å feile fordi de hadde skrapet sammen en elendig video, pluss at jeg vet ikke om navnet Guido Henkel fenger nok mennesker til å kunne skrape sammen en million dollar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok veldig mange prosjekter som feiler, men dem hører vi aldri noe om fordi de ikke er populære nok å skrive om. På samme vis er det mange som klarer seg nettopp fordi det skrives mye om dem, og de dermed blir hypet til de grader. Om ingen spillsider nevnte Star Citizen, hvor mye tror du kickstarteren deres hadde oppnådd? De hadde nok klart seg, men ikke i nærheten av like bra som de gjorde.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Det er nok veldig mange prosjekter som feiler, men dem hører vi aldri noe om fordi de ikke er populære nok å skrive om. På samme vis er det mange som klarer seg nettopp fordi det skrives mye om dem, og de dermed blir hypet til de grader. Om ingen spillsider nevnte Star Citizen, hvor mye tror du kickstarteren deres hadde oppnådd? De hadde nok klart seg, men ikke i nærheten av like bra som de gjorde.

 

Har det noe med saken å gjøre? Du skriver at markedet er mettet, og det har jo ingenting med eksponeringen av prosjekter å gjøre. Selvsagt har pressen mye å si for eksponeringen, men til syvende og sist er det du og jeg som bestemmer om vi vil gi penger, og det er det som sier noe om markedet er mettet.

 

Stort sett alle prosjekter som er verdt å nevne har blitt nevnt av spillpressen. Til og med på lille Gamer. Det kan selvsagt ha noe med at Froholten er "unormalt" glad i spill til å være spillskribent, men mulig de hadde gjort det allikevel.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt er det du og jeg som selv bestemmer hva vi vil støtte, men det er grenser for hvor mange prosjekter en person kan støtte. Å støtte alt vi synes er interessant på kickstarter er ikke noe annerledes enn å gå i butikken og kjøpe alt man har lyst på. Før eller siden vil vi gå blakk, og da er det fortsatt en drøss spill igjen vi ikke har råd til. Derfor er det så enormt viktig med reklamekampansjer på spill, inkludert spilll på kickstarter. Jo mer oppmerksomhet en kampansje får, jo større sjanse er det for at den unngår å havne blandt alle prosjektene som feilet. Det har ingentingå si hvor bra og ambisiøst et prosjekt er om ingen har hørt om det. ;)

Lenke til kommentar

Når det gjeld Hero-U er det sjølvsagt litt skuffande at det ikkje har fått den støtta eg meiner det fortener (kanskje det mest spennande Kickstarter-prosjektet so langt for meg), men det har nok sine grunnar. Det har nok hamna litt i skuggen av større, tilsynelatande meir imponerande prosjekt, og QFG var kanskje ikkje den mest kjente av Sierra-seriane.

 

Men det var den beste av dei. Lori og Corey Cole er kanskje heller ikkje dei beste til å presentere ideane sine, og framstår kanskje som litt merkelege der dei sit med trollmannshattane sine og snakkar i talekor. Men dette nerdete ekteparet har skapt nokre av dei beste rolle-/eventyrspela i historia, og det er trass alt kompetansen deira som speldesignarar som er viktig.

 

No blir heldigvis Hero-U finansiert, so eg har eit nytt spel frå Cole-paret å glede meg til. Det er litt synd budsjettet ikkje vart større, men det er heldigvis mogleg å få til både god design og sjel på eit lite budsjett. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Og nettopp her er nok grunnen hvorfor så mange feiler. Markedet begynner å bli mettet. Kickstarter er ikke like interessant for folk lengre, så det kreves noe helt unikt for å oppnå suksess der.

 

Når det er sagt har Hero-U i skrivende stund nådd $399.995, og de ønsker å oppnå $400.000. Det er fortsatt syv timer igjen, så jeg håper virkelig de klarer å nå grensen. Må være rimelig kjipt om de taper fordi de mangler noen få dollar. :p

 

Det er før PayPal bidragene er telt opp. Så de får nok 400.000 $.

 

 

Ja, det begynner å bli mindre gode prosjekter på kickstarter. Flere utviklere burde slå seg sammen.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt svakt av enkelte som forsøker seg på kickstarter at de selger det på mindre kjent navn, som "Mannen på Coveret av Planescape Torment". Realms of Arkania/Betrayal at Krondor? Jeg syns å huske navnene, men kan ikke si at jeg husker noe mer om det. Selv om jeg har Betrayal at Antaria (eller noe slikt) på et spill ett eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...