Gå til innhold

AMD kan bli nødt til å kutte dypt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nesten så jeg har lyst til å kjøpe et AMD skjermkort på min neste pc bare for å bidra litt :p
Jeg har alltid kjøpt AMD prosessorer og skjermkort.Dessverre klarer jeg ikke brødfø hele selskapet alene.Tenk å komme tilbake til en Intel monopol situasjon........

Enig! Det samme har jeg gjort. Såfremt jeg kjøper nytt skjermkort da, det jeg har nå, et nVidia, "arvet" jeg av broren min når han byttet sitt ut.

Men jeg tror ikke det er fare for en ny monopolsituasjon med Intel. Jeg tror ARM snart er klar for desktop-en/bærbare maskiner. Det kan jo godt hende at f.eks. Apple bytter prosessor-arkitektur igjen og går over til ARM også på sine PC-er. Linux-brukere kan jo allerede bruke ARM, om det hadde vært noe særlig med ARM-baserte bærbare PC-er på markedet.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

De fleste med et snev av foretningssans forstår at det vil være langt mer å hente i mobil og nettbrettmarkedet enn i pc-markedet framover. Håper AMD tar til vettet og satser skikkelig på mobil\nettbrett framover. De har jo vist at de kan lage meget gode skjermkort og tidligere meget gode prosessorer så om de går inn for det så greier de det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid kjøpt ATI/AMD skjermkort. Sist gang ble jeg fristet til å kjøpe nVidia av en eller annen grunn. Husker faktisk ikke hvorfor, men kanskje det var noe at GPU'ene hos nVidia var hakket vassere. Jeg spiller ikke spill på PC for øyeblikket, så det var ikke årsaken ihvertfall.

 

Kanskje jeg skulle fyre opp et spill for morroskyld?

 

På CPU-fronten, har jeg vært AMD-fan lenge nok. Nå må de skjerpe seg. Hoppet av lasset når pinne-antallet stod i noe sånn som 754 stykk eller hvor mange det nå var den hadde.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har, helt tilfeldig, bare hatt AMD-prosessore i mine maskiner.

Har hatt to nVidia skjermkort, men har i dag et kort fra ATI.

 

Eneste problemet med skjermkort fra ATI/AMD er driverne. Driverne er rett og slett møkk.

Funksjonen som skal klokke skjermkort ned/opp etter bruk har en tendens til å klokke skjermkortet for lavt, noe som skaper artifacts (spesielt med 2 eller flere skjermer).

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg har aldri og kommer aldri til å kjøpe noe fra AMD med mindre de tilbyr noe av høyere kvalitet.

 

Det høres mer ut som du ønsker et produkt som gir deg maksimalt med ytelse i forhold til hva som finnes pr dags dato på markedet og der kan dessverre AMD ikke levere for tiden.

 

Men man må ikke glemme at generelt så får man mye med i en AMD pakke i form av mange tilkoblinger , sli / crossfire og annet ekstra som man må betale en god del for.

 

Personlig sitter jeg på en Phenom II x6 3,5 / 4 Ghz (klokker den innimellom når jeg har behov for litt ekstra) som mer enn dekker mitt behov , en eventuelt oppgradering som blir aktuelt for meg nå burde derfor først bli et nytt skjermkort som bruker mindre strøm og gir bedre ytelse enn mitt nåværende 4870 og så en ny cpu om Amd greier å levere 15 - 25% mer ytelse med neste revisjon av FX (det ser bra ut faktisk).

Lenke til kommentar

Poenget er at Intel ligger foran AMD teknologisk. Det har ikke noe å si for 55 år gamle Hr. X som skal bruke Word og Internet Explorer, men det har noe å si for konkurransedyktigheten fordi det finnes ingen grunn til å velge et objektivt dårligere produkt når man trenger de 50 prosentene med ytelse med mindre prisnivået er drastisk lavere enn det til konkurrenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...