Gå til innhold

Her er Nvidias siste GeForce GTX 600-skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de av oss som ikke følger helt med i skjermkortenes utvikling, annet enn det å forsøke lese et og annet innlegg her på HW.no

 

Forstår jeg artikkelen riktig at det i øyeblikk kan stå en ny GPU på trappene fra nVidia veldig snart, eller skal denne GPU'en som omtales nå melkes en god del måneder ut på nyåret før man ser noe nytt fra nVidia eller fra konkurrenter?

Endret av G
Lenke til kommentar

For de av oss som ikke følger helt med i skjermkortenes utvikling, annet enn det å forsøke lese et og annet innlegg her på HW.no

Forstår jeg artikkelen riktig at det i øyeblikk kan stå en ny GPU på trappene fra nVidia veldig snart, eller skal denne GPU'en som omtales nå melkes en god del måneder ut på nyåret før man ser noe nytt fra nVidia eller fra konkurrenter?

 

Uten at vi vet noe sikkert, kommer det neppe noe nytt før neste år fra Nvidia. Det er normalt at både AMD og Nvidia banker ut nye skjermkort fra januar og frem til september, uten noen store lanseringer det siste kvartalet hvert år.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Nå kommer jo Nvidia og AMD hele tiden ut med noe nytt. Blir jo noe feil å si at GTX 650 Ti skal melkes, eller lignende, da den legger seg i annet sjikt enn det en evnentuelt kommende GTX 780 vil bli.

 

Først kommer som regel toppkortene, og deretter lanseres de svakere kortene hver for seg etterhvert som tiden går, og til slutt så kommer en helt ny serie. Det er også vanlig at en arkitektur blir brukt i to serien, der den andre ofte blir en effektivisering og forbedring av den nåværende arkitekturen.

 

F. eks så ville GTX 700 serien vært en forbedring av kepler (600-serien), på samme måte som at GTX 500-serien var en forbedring av 400-serien.

 

 

Ps: Er nok feil i grafen deres, om at GTX 650 har en TDP på 195 W. Jeg nekter å tro at det lille knøttekortet kan bruke stort mer enn 100W. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Si det...

 

Rent logisk så er det nok best å beholde det du allerde kjøpte. Men det bunner egentlig bare ut i hvor mye ytelse du trenger. Går man til kjøp av et GTX 650, så har du ikke akkurat store krav i utgangspunktet.

Så om du ønsker å bruke ca 50 % mer kronasje, for å få 50 % mer ytelse, og 50-90 % høyere effektforbruk er vel rimelig hipt som hapt.

 

Sender du kortet tilbake, så taper du dobbel opp med frakt, og prisen øker i praksis til at du betaler over 60 % mer + at du må vente en stund til. :)

Lenke til kommentar

Tja, Andrull. Kjøpte GTX 650 for å erstatte mitt ødelagte 8800 GTS inntil jeg skal oppgradere PC'en om 1-2 år. Så egentlig etter noe midt mellom GTX 660 og GTX 650, og syntes GTX 660 lå noe høyt for bare et midlertidig kort for en 2007-modell PC.

 

Virker som Dustinhome dekker returporto ved bruk av angrerett (http://www.dustinhome.no/page/1860/salgsbetingelser/), så det overskytende beløpet blir ikke så stort. Greit å ha et kort som yter dagens spill normalt i full HD. :)

Lenke til kommentar
Virker som Dustinhome dekker returporto ved bruk av angrerett

Alle nettbutikker er lovforpliktet til å dekke returfrakt ved bruk av angreretten. Men du må uansett betale frakten til deg, samt ny frakt til deg for det nye kortet du vil bestille.

 

Rent ytelse/kr og ytelse/watt er de kortene omtrent likeverdige, så jeg hadde ikke giddet å bruke tid på å bytte fra det ene til det andre. Retur og ny forsendelse gir deg fort 1-2 uker utsettelse på når du kan begynne å spille.

Lenke til kommentar

Kan hende at jeg ikke følger med, så arrester meg gjerne. Jeg skulle gjerne sett at når dere kommer med nyheter om skjermkort, så sier dere også noe om hvordan den aktuelle modellen stiller seg mot den andre produsentens skjermkort.

I denne artikkelen sier dere at 650 Ti ligger ca midt i mellom 650 og 660. Men hvordan stiller den seg mot AMD sine 6950 / 6970 (for eksempel).

 

Eventuelt om dere kanskje vil lage en egen side hvor dere viser en liste om hvordan skjermkort (ca i alle fall) står opp i mot hverandre.

 

Jeg vet at andre sider har det, men jeg hadde likt hw.no enda bedre om dere kunne gjøre noe lignende også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...