Gå til innhold

Smarttelefon-brukere (minus Apple) - har du knust din skjerm?


Lami

  

45 stemmer

  1. 1. Har du knust skjermen på smarttelefonen din? Eller andre (bruks)skader som har stor påvirkning?

    • Ja, jeg har enten knust skjermen eller/og andre bruksskader som påvirker oppførselen etc på telefonen.
      11
    • Nei, det har jeg heldigvis ikke!
      34
  2. 2. Hvis du har/hadde knust din skjerm/bricket/annet, ville du betalt for reperasjon av den (se bort ifra reklamasjon&garanti)?

    • Nei, telefonen var såpass billig at det sikkert ikke vil lønne seg.
      12
    • Ja, det ville jeg helt klart.
      13
    • Nei.
      4
    • Kanskje, hvis det er billig og tar kjapp tid.
      16


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Er det noen mobilbrukere som har en telefon fra en produsent (ikke Apple) her som har knust skjermen sin? Svar gjerne på avstemningen over!

 

Ville du isåfall betalt for reperasjon enten det var skjerm eller lignende?

Hvis nei, hvorfor ikke?

 

Tenker du at telefonen din kanskje er såpass billig at det ikke er vits?

 

Interessert i å høre deres meninger angående dette. :)

 

- Lami

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har aldri knust en eneste skjerm på en tlf i mitt liv. Bytter sjeldent tlf også, da jeg mener det er bortkastet penger - kjøper kun når jeg er nødt. Kaster heller ikke bort penger på forsikring, da dette er bortkastet penger for meg. Har jeg først knust en skjerm, så tror jeg nok jeg ville kjøpt ny ... kommer litt an på hvor gammel den har vært og hvor mye det har kostet.

Lenke til kommentar

Er dette en markedsundersøkelse? Vurderer du å lage nettside for skjermreperasjon?

 

Kanskje, kanskje ikke.

 

 

Hvis dere ikke hadde hatt flere telefoner og skjermen knuste, du bricket den (ødela) eller noe ikke fungerte, ville dere heller kjøpt en ny framfor å fikse den? Er det også avhengi av prisen på reperasjonen?

 

Hvis du det var en iPhone du hadde med knust skjerm, ville du da helt klart fikset den? Hvis ja, hvorfor det?

 

Takk.

Lenke til kommentar

Mangler alternativet:

"Nei, jeg ville reparert den selv"

 

Vi ser bort ifra dette alternativet nå. Vi kan late som du er ute i ødemarken uten tilgang til verktøy for å fikse det selv. :)

 

Nå er tråden ryddet litt bedre opp i så det blir lettere for folk som hadde problemer tidligere med å forstå hva dette var.

Lenke til kommentar

Jeg fikk to sprekker tvers over skjermen på min S3 for 2 dager siden da jeg mistet den i bakken :hrm:, jeg hadde mistet den uttallige ganger før, så en gang måtte den jo ta knekken, jeg var jo så dum som ikke hadde kjøpt veske/skjermbeskytter til den.

 

Jeg vil nok helt klart betale for å få fikset skjermen.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg bytter som regel når jeg kan (jeg kjøper alltid med 12 mnd. bindingstid), og i løpet av det året behandler jeg som regel mobilen godt nok til at jeg ikke sprekker skjermen.

 

Men, hvis uhellet skulle være ute og jeg hadde knust skjermen på en ganske ny mobil, så ville jeg antageligvis prøvd å få den reparert. Jeg kjøper ikke annet enn toppmodeller, så det ville nok uansett lønt seg (med mindre en skjermreparasjon koster flere tusen, men det håper jeg virkelig ikke da delene koster et par hundre og arbeidet er gjort på under en halvtime)

Lenke til kommentar

Spørsmålene dine er alt for ladete til å gi være en god markedstest poll.

 

Har du noen gang knust skjermen på smarttelefonen din, eller påført den andre skader som har stor påvirkning på den daglige bruken?

- Ja, jeg har enten knust skjermen eller/og andre skader.

- Nei.

 

Hvis du har/hadde knust din skjerm/bricket/annet, ville du betalt for reperasjon av den (se bort ifra reklamasjon&garanti)?

- Ja.

- Nei.

- Nei, jeg reparerer den selv.

 

Alle spørsmålene dine som omhandler pris på tjeneste og telefon er alt for generelle, og favner alle svar egentlig. "Hvs det er billig nok" så vil _alle_ reparere telefonen.

 

Skal du spørre om pris så gi et overslag:

Er 500kr en pris du ville vært villig til å betale for å bytte skjerm på din smarttelefon?

- Ja.

- Nei.

 

Eller gi valgmuligheter:

Hvilke av disse alternativene er det meste du ville betalt for å bytte skjerm på din smarttelefon?

- 300kr

- 500kr

- 700kr

- 900kr

 

Skal du stille spørsmål så er det viktig at du lager en så feilfri poll som mulig. Faktisk så kan formuleringen av spørsmålene påvirke svarene bruekren gir, og dermed kan du ende opp med å basere deg på falske data :)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Siden Samsung gir meg gratis skjerm om den knuser det første året ville jeg helt klart byttet:-)

 

Er dette reelt? Har inntrykk av at de fleste må dekke dette selv.

 

http://m.digi.no/900442/billigere-aa-reparere-galaxy-skjermen

http://www.cylex.no/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=camera+%26+videoteknikk+as&companyId=11324160

 

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Bytter mobil en gang i året.. har nå en S3 og siden Samsung gir meg gratis skjerm om den knuser det første året ville jeg helt klart byttet:-)

Hvilken ordning er dette? Kjekk informasjon til de i S3 tråden som har knust skjermen.

 

Dette tjenestetilbudet består av flere deler, men det som kanskje er mest iøynefallende er prisen som loves for reparasjon av skadde skjermer på Galaxy Note, Galaxy S II og S III, nemlig 700 kroner.
700,- = gratis? Riktignok kan dette være prisen for arbeidet, men litt villedende ble jo innlegget. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...