Gå til innhold

Vi vil ha mer overvåkning på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor vi skal øke overvåkning hele tiden. Ett overvåkningskamera kan ikke redde deg fra å bli voldtatt. At noen leter etter suspekte uttalelser på facebook og twitter hindrer deg ikke å bli drept av en random psycho. Overvåkning KAN være et flott hjelpemiddel når man skal finne ut hvem som har gjort en ugjerning i ettertid, men det som virkelig forhindrer ulykker før det skjer er at vi har folk i gatene.... Altfor få som tenker over at vi må ha noen som går over overvåkningsresultatene, og jeg vil helst ha den personen i gata, enn bak en pc-skjerm når noe skjer med meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er for overvåking så de kan oppdage alle form for galninger og ta kriminelle lettere :)OM man er i mot overvåking tyder jo bare på at man driver på med noe som er på kanten på med loven :]
Det blir som om man er imot at det skal være med en politikonstabel med deg på do, er fordi du gjør noe ulovlig.

 

Det er snakk om sløsing av ressurser da

 

Om de i det stille ser hva jeg gjør på nett så bryr det meg vel lite :p

Å ha en politimann som stalker deg konstant er jo tungvindt, om det hadde vært et kamera som fulgte med på utsia av båsen er jo et bedre alternativ

Lenke til kommentar
Å ha en politimann som stalker deg konstant er jo tungvindt, om det hadde vært et kamera som fulgte med på utsia av båsen er jo et bedre alternativ
Internett=innsia av båsen...Overvåkning av nettet = politifyren kommer inn og holder snoppen din så du ikke skal bomme (urinering på offentlig sted)

 

Forskjellen er bare at man ikke fysisk merker at man blir overvåket på nett, så null irritasjon og dermed null problem for meg :)

 

Og når man er på do så er det et privat sted

Internett er ikke noe privat sted, det er et veldig offentlig sted.

 

 

Overvåking er fint, da får man tatt kriminelle lettere

Men om de våger å innføre regler/begrensninger på nett, da må de dø

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor vi skal øke overvåkning hele tiden. Ett overvåkningskamera kan ikke redde deg fra å bli voldtatt. At noen leter etter suspekte uttalelser på facebook og twitter hindrer deg ikke å bli drept av en random psycho. Overvåkning KAN være et flott hjelpemiddel når man skal finne ut hvem som har gjort en ugjerning i ettertid, men det som virkelig forhindrer ulykker før det skjer er at vi har folk i gatene.... Altfor få som tenker over at vi må ha noen som går over overvåkningsresultatene, og jeg vil helst ha den personen i gata, enn bak en pc-skjerm når noe skjer med meg.

 

Et overvåkingskamera hjelper lite ettersom man filmer det som skjer når det skjer

 

Overvåking over nett derimot kan være mye mere effektivt. Der kan man fange opp evnt diskusjoner og tegn som tyder på at noe skal skje en gang i fremtiden og dermed forhindre eller minske eventuelle skader.

 

Overvåking på nett hjelper til å både forhindre at noe skjer og få tatt gjerningsmenn

 

Et kamera hjelper bare med å få tatt gjerningmenn

Lenke til kommentar

Med slike ledende spørsmål er det ikke rart man fikk dette resultatet, ingen ønsker dårligere beskyttelse mot terror.

Spørsmålet man ikke stilte er om mer kontroll og overvåkning beskytter mot terror.

Hvis man ser på 22. juli-kommisjonens kritikk går dette ikke på manglende kontroll og overvåkning av internett/telefoni, men hovedsaklig manglende kontroll av politiets og samfunnets ressurser.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

“Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.”

― Benjamin Franklin

 

Skjønt, sett en pistol mot hodet på noen, be dem gjøre som du sier, og se hvor realistisk det sitatet er. Trygghet trumfer ut frihet i de fleste konkrete sammenhenger hvor de blir satt opp mot hverandre.

 

Eller, det er jo nok at man føler at de blir satt opp mot hverandre. Tipper det gjelder ganske mange for tida. Kanskje ca 70%.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...