Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Har merket at det er mange ukristne gudsfornerkere her inne.

 

Men hva er grunnen til at dere ikke tror?

 

Hvis gud ikke finnes hvorfor har INGEN greid å bevise det? Dere sier gjerne, "men er det bevis for kristendommen"? JA, og ikke spør hva, les heller bibelen, der finner du mye dokumentasjon som bekrefter at gud eksiterer.

 

Men hvorfor tror du ikke?

Kom gjerne med ET bevis på at Gud ikke finnes, ...

 

915177-11-1289921958105-n400.jpg

Endret av Evelen!
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Doesn't it get on my nerves when people say science doesnt know everything. Sciense knows it doesn't know everything otherwise it would stop. Just because science doesn't know everything doesn't mean you can fill in the gaps with what ever fairy-tale appeals to you." - Dara O'brian

 

Nei, ingenting kan bevises, noe som går begge veier, likevel når man ser på hva man vet så finner jeg det mest nærliggende og ikke tro på en gud.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg nevnte vel at det fantes dokumenterte beviser i bibelen for guds eksistens, men jeg har et par flere.

 

 

F.eks, Gud er den beste forklaringen på universets opphav. Omtrent alle vitenskapsmenn erkjenner i dag at universet har en absolutt begynnelse. Siden intet kan oppstå av intet, må universet ha en forklaring på sin eksistens. Et ikke-fysisk, allmektig, evig, uskapt, nødvendig vesen må stå bak. Dette vesenet kalles vanligvis for Gud. I tilegg er Gud den beste forlaringen på finjusteringen av universet. Universet har ser ut til å være finjustert for liv. Dette kan være nødvendig, tilfeldig eller et resultat av design. Det kan ikke være nødvendig. Sannsynligheten for at det er tilfeldig er tilnærmet uendelig liten. Ergo må universet være designet av et intelligent vesen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det med gud og jesus er bra fordi det gir den enkle mann i gata noe og tro på, Så lenge formålet med relgion,gud,jesus etc er at folk skal kunne tro og håpe på et bedre liv er jeg full supporter av at folk tror på det.

 

Men gud,jesus,relgion og alt det der har nok satt i stand krangler og kriger som har tatt flere liv en det har hjulpet.

 

Det er fint at folk har noe og se opp til og frem mot, Men alle disse eventyrene om gud og jesus har nok flere vonde sider en gode sider , "Du skal ikke ha andre guder en meg" Diktatorgud ?

 

Intet kan oppstå fra intet sier du, hvor oppsto guden din fra?

 

Meget spent på hva de blir å svare på dette.

 

Han bæsja i sin egen sko og tok den på seg der ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intet kan oppstå fra intet sier du, hvor oppsto guden din fra?

 

Meget spent på hva de blir å svare på dette.

Det er rett og slett et godt spørsmål, svaret er at Gud altid har eksistert, og alt som finnes, ja det har gud skapt.

Du sier kanskje, ja, men hvordan kan gud vare evig, det må ha startet et sted? Svaret på det er så omfattende at mennesket ikke vil forstå det, ikke jeg, ikke du, men gud vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Intet kan oppstå fra intet sier du, hvor oppsto guden din fra?

 

Meget spent på hva de blir å svare på dette.

Det er rett og slett et godt spørsmål, svaret er at Gud altid har eksistert, og alt som finnes, ja det har gud skapt.

Du sier kanskje, ja, men hvordan kan gud vare evig, det må ha startet et sted? Svaret på det er så omfattende at mennesket ikke vil forstå det, ikke jeg, ikke du, men gud vet.

 

Kan det ikke bare ha seg at verden også har eksistert i all evighet også ? er like(for meg mer) sansynlig det som det du sier , Skal ikke frarøve deg noen tro men jeg syntes at de som tror på gud kan gjøre det også kan vi som ikke gjør det gjøre det så lenge vi kan leve sammen er det vell samme faen hvem som har rett og galt for min del =P

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dude, vi forstår det. Vi har forsket på det og funnet løsningen! Det at du ikke har hørt om det er bare din egen feil.

ok, npr viste forskningen at gud ble skapt, ev hvordan han altid har eksistert?

 

Vet du, det er det som er så greit! Forskningen viste ikke gud i det hele tatt!

http://en.wikipedia....iki/Higgs_boson

 

Wikipedia er ingen sikker kilde til noe som helst , det kan være skrivet av hvem som helst ( men støtter heller forsking en tro )

Lenke til kommentar

Beklager, men Kristendommen holder ikke stan for min del. En gud som sender noen til helvette for og lide i all evighet er ikke en god gud, uansett hva du sier.

Paradiset det står om i bibelen er heller ikke mulig og gjennomføre, siden lykke er individuelt og alle kan ikke være lykkelige på samme tid og sted. Dessuten er det et paradoks, uten ulykke eksisterer heller ikke lykke.

Sorteringen om hvem som kommer til himmel eller helvette er og helt på trynet, du kan være den største drittsekken noensinne og komme til himmelen fordi du følger de ti bud, eller du kan være den herligste personen som finnes og havne i helvette fordi du ikke sitter på ræva hver eneste søndag.

 

Jeg burde egentlig ha lagt meg nå, og diskutere i halvsøvne er aldri en god ide.

Endret av oddsmurf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er medlem i statskirken, men har heldigvis fått lite påvirkning av foreldre gjennom oppveksten. Jeg ser på dette som en fordel, fordi jeg selv kan tolke verden rundt meg med filtre for "reklamen". Jeg er altså ubesudlet og ikke "hjernevasket". Hjernevasket er i grunnen et litt sterkt begrep, men samtidig er det absolutt IKKE et sterkt nok begrep.

 

Vi lar oss påvirke, slik er det bare. Om du omgås en menighet så vil du automatisk prate litt av deres språk, og oppføre deg litt som dem. Alle vil jo bli likt, og da gjør man seg litt til, gjør man vel ikke?

 

Her er et godt eksempel på hyklersk og fundamental galskap i praksis. En ting er å si visse ting om det ene og det andre, en annen ting er å sette ting ut i praksis. Her er et eksempel på hvor galt det kan bære hen, og heldigvis ble mannen som står bak ugjerningen avslørt. Eksempelet tar for seg begrepet blasfemi i religionene:

 

Artikkel om blasfemisaken fra Dagbladet

BBC skriver nemlig i dag at pakistansk politi har arrestert imamen Khalid Chishti, og siktet ham for å ha plantet de brente arkene i jentas veske.

 

Når det kan gå så ille, så er det vel best å holde seg vekke fra galskapen!?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...