Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Ateister kommer gjerne med vitenskaplig "fakta" uten å egentlig vite hva dem kommer med.

 

Dem sier "forskere har funnet ut at det er sånn og sånn", uten å selv skjønne logikken bak det. Hvorfor tror dere på en eller anna forsker, men ikke jesus?

 

Grunnen er enkel, når man ser mange vanskelige ord "submikroskopisk", "bølge-partikkel-dualitet", "nøytroner" "subatomære partikler", "kjemiske reaksjoner" høres det logisk ut, du tenker, vel, jeg har ikke peiling, man han som skjønner seg på dette har sikker rett.

 

Eventuelt kan du basic uten å ane hva som ligger bak det.

 

Et bevis du egentlig ikke skjønner, hva er egentlig det?

 

Jeg skjønner ikke at dere kan tro på det her, hvorfor ikke bare følge den riktige veien, nemlig Gud jesus og den hellige ond? Hva har dere å tape?

 

Fordi du KAN sjekke selv. Og folk gjør det hele tiden. Så sjekk selv! Higgs Boson bekrefter (ikke 100% selvsagt) standard-modellen som forklarer 99% av alt "Gud" tidligere fikk ansvar for.

 

Hvor kommer mennesket fra? Evolusjon. Hvordan ble universet til? Big Bang. Hvordan ble Jorden dannet? Graviteten som forklares med Standardmodellen gjør at støv samles over tid. Hva er meningen med livet? Få barn slik at DNA'en din blir videreført til en ny generasjon. Hva er det som er moralsk riktig å gjøre til enhver tid? Det som beskytter barnet ditt/barna i samfunnet over tid.

 

Det er ingen spørsmål igjen! Vi vet svarene. Gud er pensjonert, han gjør ikke lenger jobben

Endret av Shruggie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"dette sludderet" er et like godt argument som "dette faenskapet" "denne driten her" "den idiotiske biten der". Det er ubrukelig retorikk, jeg foreslår at du bare stikker, for det er fullstendig ubrukelige argumenter.

 

Du kan ikke bruke "dette sludderet" til noen verdens ting i en debatt, forstår du dette eller er du helt ute av stand til å forstå det?

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man behøver ikke geniale sitater for å forstå at ateistene tar feil, alt man behøver er å finne feil i de mest grunnleggende argumenter så forstår man at de ikke kan finne ut av noen ting, det betyr ikke nødvendigvis at Gud fins, men det betyr bare at blinde menn skjeldent finner noe uten ved tilfeldigheter. Med andre ord, ikke lytt så mye til det.

 

Å bruke en typisk ateist som henger på forumet her til å løse universets gåte, en slik person som ikke vet forskjellen på et eple og en pære, det vil jeg sterkt fraråde imot å lytte til. :hm:

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler meg vel heller ikke som en moteateist.

Jeg har i likhet med RWS trodd på bibelen i 10 år.

Til å begynne med var alt bare fantastisk mens senere gikk det hele over til å bli en redsel for døden og hva som ville skje om jeg vendt meg fra gud og at jeg tok feil.

 

Nå er jeg ikke redd for døden eller annet kristne har som ris bak speilet.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at bibelen har rett og vitenskapsfolk med nesa inni det aller minste som finnes i universet, med kvantefysikken og det faktum at vi i dag kjenner til forholdene sekunder etter big bang.

 

Og til slutt, om ikke det utrolig kompliserte universet kan oppstå av seg selv, hvordan kan da en enda emre komplisert gud gjøre det?

 

Joda jeg vet svaret, gud har eksistert for all tid.

Og det samme kan man svare om punktet universet oppsto fra uten at man har noe faste holdepunkter for det heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis gud ikke finnes hvorfor har INGEN greid å bevise det? Dere sier gjerne, "men er det bevis for kristendommen"? JA, og ikke spør hva, les heller bibelen, der finner du mye dokumentasjon som bekrefter at gud eksiterer.

 

Men hvorfor tror du ikke?

Kom gjerne med ET bevis på at Gud ikke finnes, ...

 

Vær litt objektiv her, prøv å se dette fra en annen vinkel:

 

Du argumenterer med at ingen har bevist at noe ikke finnes. Ved din logikk, finnes det vandrende kjøleskap, flyvende griser og dyr som snakker flytende engelsk. Ser du ikke selv hullene i dine egne argument? Du tror på noe som aldri har blitt håndfast bevist, så forlanger du håndfaste bevis på at gud IKKE finnes? Hva gjør bibelen til mer dokumentasjon enn det Harry Potter er?

 

Min logikk er at jeg styrer mitt eget liv, alle valgene jeg tar utgjør en forskjell eller en ny sti i livet mitt. Jeg har levd hele livet mitt hvor jeg kan forklare hver eneste hendelse med logikk, og sånn vil jeg fortsette. Jeg kommer ikke til å tro på gud før han viser seg for meg.

 

Folk dør hver eneste dag. Uskyldige folk. Folk som har brukt hele livet sitt til godt. Folk som gjør alt de kan for å forbedre kvaliteten til andre sine liv. På andre siden er mange kriminelle styrtrike, lever det gode liv og slipper unna med alle slags synder. Ja, dere er heldige som har gud til å styre dere på riktig vei.

Endret av Eloquent
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man behøver ikke geniale sitater for å forstå at ateistene tar feil, alt man behøver er å finne feil i de mest grunnleggende argumenter så forstår man at de ikke kan finne ut av noen ting, det betyr ikke nødvendigvis at Gud fins, men det betyr bare at blinde menn skjeldent finner noe uten ved tilfeldigheter. Med andre ord, ikke lytt så mye til det.

 

Å bruke en typisk ateist som henger på forumet her til å løse universets gåte, en slik person som ikke vet forskjellen på et eple og en pære, det vil jeg sterkt fraråde imot å lytte til. :hm:

 

Hvilke feil? Nå er jeg spent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shruggie, i de mest simple ting som ikke har med guder engang å gjøre, det er det som er hele poenget. Når man ser hvor lite de vet og klarer å dedusere fra helt simple og grunnleggende ting, så kan man undre seg hva de har å gjøre i en religiøs diskusjon.

 

Kan du lese mitt innlegg over her og svare på det siden du er aktiv i denne diskusjonen?

Lenke til kommentar

Shruggie, i de mest simple ting som ikke har med guder engang å gjøre, det er det som er hele poenget. Når man ser hvor lite de vet og klarer å dedusere fra helt simple og grunnleggende ting, så kan man undre seg hva de har å gjøre i en religiøs diskusjon.

Hvis det er så simpelt så er det veldig rart at du ikke har noen eksempler?

Lenke til kommentar

Ett eksempel som jeg kommer på i farta er RWS om du ser i prekestolen, hvor jeg skriver at stjerner består for det meste av hydrogen og helium, så skriver RWS "Hvordan kan du vite at planeter for det meste består av hydrogen og helium". Et lite eksempel. Ikke bare er det feilsitert, men fullstendig mangel på forståelse i tillegg.

Endret av LonelyMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shruggie, i de mest simple ting som ikke har med guder engang å gjøre, det er det som er hele poenget. Når man ser hvor lite de vet og klarer å dedusere fra helt simple og grunnleggende ting, så kan man undre seg hva de har å gjøre i en religiøs diskusjon.

 

Kan du lese mitt innlegg over her og svare på det siden du er aktiv i denne diskusjonen?

 

Etter hva jeg ser så har den personen du diskuterer med krevd bevis for at gud IKKE fins, noe som jeg aldri selv ville sagt, så jeg vil ikke svare for dumskap andre har sagt. Du spør feil person her. Du må kreve svar fra den som skrev dette, ikke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shruggie, i de mest simple ting som ikke har med guder engang å gjøre, det er det som er hele poenget. Når man ser hvor lite de vet og klarer å dedusere fra helt simple og grunnleggende ting, så kan man undre seg hva de har å gjøre i en religiøs diskusjon.

 

Kan du lese mitt innlegg over her og svare på det siden du er aktiv i denne diskusjonen?

 

Etter hva jeg ser så har den personen du diskuterer med krevd bevis for at gud IKKE fins, noe som jeg aldri selv ville sagt, så jeg vil ikke svare for dumskap andre har sagt. Du spør feil person her. Du må kreve svar fra den som skrev dette, ikke meg.

 

Den siste setninga i første avsnitt og begge de to andre avsnittene kan du jo svare på.

Lenke til kommentar

Ett eksempel som jeg kommer på i farta er RWS om du ser i prekestolen, hvor jeg skriver at stjerner består for det meste av hydrogen og helium, så skriver RWS "Hvordan kan du vite at planeter for det meste består av hydrogen og helium". Et lite eksempel. Ikke bare er det feilsitert, men fullstendig mangel på forståelse i tillegg.

 

Fordi det er mest av Hydrogen og Helium i universet. Det er de to vanligste elementene. DERFOR består stjerner (ikke planeter, nei!) av for det meste H og HE.

 

Var det noe mer du lurte på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shruggie, jeg lurte ikke på noe, det var du som bad om et eksempel. Og det var RWS som nevnte planeter, du må forklare det til han, ikke til meg. Du sa det var rart jeg ikke hadde noen eksempler, vel jeg gav deg ett. Nå er det vel ikke så rart lengre.

 

Slimda, nettopp. Folk her inne eier ikke evne til å holde seg til en ting man diskuterer, helt og fullstendig håpløst hvor forvirret folk er. Jeg fatter og begriper ikke hvor liten evnen er til å konsentrere seg her inne på forumet, ubegripelig.

 

Shruggie: Hallo, KOKO.. Du sa jeg ikke hadde eksempler, jeg gav deg ett, og nå begynner du å diskutere hvorfor det er så mye av elementene i universet, hva med å holde seg til det du sa, om at jeg skulle gi deg et eksempel.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...