Gå til innhold

Test: Nettlesere for Android OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker egentlig Opera godt, men den har et spinnvilt irritasjonsmoment i a at den ikke funker med multitasking. Om jeg åpner et annet program et øyeblikk, og så går tilbake til Opera, gir den meg først et par sekunder med "Opera Mobile"-logoen, før den går tilbake til startsiden, fremfor å bare umiddelbart vise meg siden jeg var på. Firefox virket for buggy hos meg (og lot meg heller ikke se eller laste ned PDF), så etter å ha brukt begge en stund endte jeg opp med å gå tilbake til den innebygde. Av de jeg har prøvde virker definitivt Chrome som det beste valget, men ettersom LG somler med oppdateringer må jeg vel la den ligge en stund til.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Firefox og jeg kan se fanene fra FF på PC'en min, noe som var mulig siden FF 4 på android, så hvorfor gjøre et så stort nummer av at det er mulig på Chrome?

 

Ser det mases om den samme "fordelen" på iOS også, men jeg kan se Safari-fanene fra Mountain Lion i iOS6, så dette er langt fra noen unikt..

Lenke til kommentar
Opera Mini bruker spesielle teknikker for å minimere databruken, og er ikke sammenlignbar med vanlige nettlesere. Denne anbefaler vi når du vil bruke lite data, som for eksempel i utlandet eller under dårlige dekningsforhold.
For min del fungerer Opera Mini helt utmerket som hoved-nettlester, da den er den absolutt kjappeste nettleseren på min telefon, så får jeg heller åpne de få sidene som er for komplekse for Mini i andre nettlesere.

 

Firefox bruker jeg kun for å sjekke faner fra andre maskiner. Liker ellers ikke deres design & features valg (spesielt siden den knapt kan modifiseres), for ikke å nevne manglende double tap to zoom, pinch to zoom kan dra ett sted imho.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker Opera mobile og har gjort det siden jeg skaffet meg Desire, for det så brukte jeg for øvrig opera mini da denne krever ekstremt lite. Oper er for min del den eneste nettleseren jeg kan bruke da denne tilbyr alle funksjoner som jeg har i windows (så fremt jeg vet). De har også en årrekke med erfaring med å tilby cross plattform nettlesere. Det er vel også de som har videst støtte av alle når det gjelder plattformer som igjen gir meg muligheten til å bruke samme nettleser uanset hva jeg bruker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...