Gå til innhold

Funcom spår dårlig salg for The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist. Dette var jo ett skikkelig bra spill som pustet friskt nedover en sjanger som har stått stille latterlig lenge. Jeg har selv kjøpt lifetime membership og en rekke gjenstander i butikkene deres for å støtte opp om utvikleren.

 

Anbefaler egentlig alle å gi dette spillet en sjans. Selv som egosentrisk singleplayer hvor man unngår alle andre, er det relativt bra og engasjerende spill :-)

 

Det er ihvertall 10x bedre enn Pliktens Rop 7

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spillet er bra. Er faktisk 2 latterlige anmeldelser som gjør at Meta blir så "dårlig" Spillet er faktisk svært høyt kontra div MMO.

 

Er vel sommerferie, timing og vi må bare vente på at August MMO'et failer. GW2 er så hypet at det gjør vondt.

Forskjellen ligger vel i at GW2 faktis er ett multiplayer spill, ikke ett singleplayer med noen få MMO elementer som TSW.

For all del , TSW er bra, men de har helt glemt PvP(som er helt latterlig) og det sosiale aspektet (det hjelper ikke at chatten enda ikke funker som den skal).

Det er jo disse tingene som gjør at folk fortsetter å spille.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ærlig talt ingen som er spesielt overasket?

 

Funcom mestrer ikke denne sjangeren og burde holde seg til å lage gode adventure spill. Er skummelt å tenke på hvor mye penger og ressurser dem roter bort. Og ikke minst hvorfor dem har så mange inkompetente mennesker som ikke er i stand til å se hva som mangler når dem utvikler et produkt som TSW.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lifetime sub her, og angrer ikke et sekund. Har ikke hatt det så gøy i et dataspill siden.....hmmmm....Monky Island I på Amiga....djezes..det er lenge siden det...Bare å gi spillet en sjanse, så blir dere bitt av basillen. Burde jo vært mulig å fått utelukket klart biast reviews på META?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vi vel tro at en heller beskjeden markedsføring har noe å si for salget.

Jeg må si at det er mange år siden jeg har kost meg så mye med et spill som jeg gjør med TSW. At fruen er enda mer hektet enn meg er jo også et pluss :) Synd dersom spillet ikke får det salget det fortjener!

Endret av oba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ærlig talt ingen som er spesielt overasket? Funcom mestrer ikke denne sjangeren og burde holde seg til å lage gode adventure spill. Er skummelt å tenke på hvor mye penger og ressurser dem roter bort. Og ikke minst hvorfor dem har så mange inkompetente mennesker som ikke er i stand til å se hva som mangler når dem utvikler et produkt som TSW.

 

Og hva mener DU mangler? Har du ærlig talt spilt TSW etter launch, eller bare liker du å trolle?

Lenke til kommentar

Hm. Ikke så overraskende, egentlig - jeg har inntrykk av at Age of Conan hadde langt mer internasjonal hype. Langt færre hadde hørt om The Secret World før launch, og markedsføring er jo alt. Forskjellen blir jo at brukerne er ufattelig mer fornøyd med spillet denne gang - Funcom har faktisk laget et solid, ferdig produkt. I tillegg virker det jo som om de går med overskudd, selv om dette ikke er like høyt som håpet.

 

Konklusjon: Det går kanskje ikke så bra som ventet, men vi kan da håpe at det går bra nok til at de kan fortsette å utvikle MMO-ene de jobber med nå. Og kanskje viktigst: lage en oppfølger til Drømmefall.

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen ligger vel i at GW2 faktis er ett multiplayer spill, ikke ett singleplayer med noen få MMO elementer som TSW.For all del , TSW er bra, men de har helt glemt PvP(som er helt latterlig) og det sosiale aspektet (det hjelper ikke at chatten enda ikke funker som den skal).Det er jo disse tingene som gjør at folk fortsetter å spille.

 

Klart det er et multiplayer spill, det betyr ikke at det ikke skal være innhold for de som liker å tutle litt rundt for seg selv! Jeg synes det er en veldig bra ting med TSW at man kan gjøre det meste på egenhånd om man har lyst til det. Dungeons må man såklart gjøre med et team, men det er helt greit at man her tvinges til det. Senere kommer raid instances, klart multiplayer orientert.

Selv synes jeg missions er artigere når jeg spiller sammen med venner, men noen liker å kose seg i sitt eget tempo, så flott at de også kan få en god opplevelse i spillet.

 

Ang pvp, så er det jo flere muligheter, alt fra fusang, el dorado, stonehedge og arena i byene. Fusang er gjerne preget av litt zerging, men FC holder på med en oppdatering som skal endre litt på dette med å blant annet belønne forsvar mer. stonehedge og el dorado synes jeg fungerte ganske bra, men man må jo eksperimentere litt for å finne fram til en bra pvp build da ;)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg fatter det ikke. Spillet er veldig bra. Historien er engasjerende og grafikken er på topp i forhold til andre mmo. I chatten opplever man f.eks at spillere ber om hint for å løse gåter, men "no spoilers please" - det er det første mmo der jeg har opplevd at man faktisk bryr seg om historiene i spillet.i andre mmo handler det kun om å utføre quests/missions og levle, men i tsw er man faktisk opptatt av hvorfor man gjør det man gjør. Oppdrag der man må lete på nett/slå opp i leksikon for å finne svar er genialt. Som spiller opplever man et engasjement som andre mmo ikke har klart å få til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Metacritic scoren har nok påvirket salget negativt, men mye av problemet må jo være at spillet såvidt utenlands? Før launch pleier det alltid å komme masse teasere og forklaring på hvordan spillet fungerer osv. For TSW så kom det to-tre blogger og nesten ikke noe ellers.

 

Spillet holder som flere her har nevnt veldig høy kvalitet. Voice acting, story og spesielt questene er flere hakk bedre enn det jeg har vært borti tidligere.

 

På den andre siden, så fungerer jo ikke Fusang på måten det var ment...

Lenke til kommentar

Syntes desverre at PvP'en i dette spillet var ganske dødt, for lite fokusert på ferdigheter og for mye basert på gear, de kunne vel også i det minste hatt litt mer rewards i Fusang, følte jeg løpte rundt med resten av klynga uten og egentlig oppnå noe.

 

Det er 3 missions i fusang du kan gjøre, der du får xp og pvp tokens i reward =) Men det visste du vel.

Lenke til kommentar

Spillet er jo altfor "tregt" for awesomebutton-kidsa i dag. Secret World er et spill for tenkende spillere. Merkelig at de har hatt så høye forhåpninger til salgstall, for dette spillet er for nisjepreget til at de kunne regne med det. Funcom har heller ikke et navn å ri på, med mindre de hadde lagd mer Longest Journey, så de selger ikke noe på det.

 

Virker som spillerne liker spillet, så får håpe for Funcoms skyld at de klarer å beholde de som har kjøpt det. Er vel det de tjener penger på i lengden uansett.

Lenke til kommentar

Spillet er jo altfor "tregt" for awesomebutton-kidsa i dag. Secret World er et spill for tenkende spillere. Merkelig at de har hatt så høye forhåpninger til salgstall, for dette spillet er for nisjepreget til at de kunne regne med det. Funcom har heller ikke et navn å ri på, med mindre de hadde lagd mer Longest Journey, så de selger ikke noe på det.

 

 

Tror nok heller det har mer ryktet som funcom klarte å pådra seg etter Age of Conan. Var utrolig mange som følte seg direkte lurt da spillet og de løftene som ble gitt om hva som skulle komme gang på gang endte med brutte løfter. TSW er sikkert ett brukbart spill utifra hva jeg hører folk si, men etter å ha spilt AoC så kommer jeg til å vente med å kjøpe TSW til det har vært ute en stund og jeg ser om spillerne er like fornøyde. Funcom dreit segs åpass ut på AoC og oppfølgingen at mange spillere nok er veldig forsiktige med å kjøpe TSW før de ser de virkelige reaksjonene fra folk, AoC fikk jo veldig bra karakterer av anmeldere, men det viste seg jo å være rimelig fullt av problemer.

 

Blir kanskje å teste ut TSW etterhvert, men ikke noen prioritet akkurat da jeg har DayZ som tar mesteparten ledig tid for øyeblikket. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...