Gå til innhold

Funcom spår dårlig salg for The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TSW har så stor potensialet

Ja kanskje den mangler noen multiplayer elementer,

har ganske stor tro på at de elementene vil kanskje bli inkuldert i TSW også. Men den ene tingen som får meg ikke til å kjøpe spillet er prisen,

jeg er 100% sikker på at jeg ville kjøpt TSW hvis det hadde vært billigere til og med kjøpt ting fra butikken dems.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som er blitt sagt i tråden tidligere: TSW er ikke 'easymode' slik som World of Warcraft. TSW har en svært fengende historie, krever tålmodighet og evne til å tenke selv. Man må kunne tilpasse seg utfordringene man møter.

 

Vel, WoW var ikke easymode i begynnelsen, men ble det mer og mer. Er en grunn til at jeg sluttet å spille.

Nå har jeg ikke prøvd TSW (Ble stygt brent på AoC, blir lenge før jeg prøver et Funcom MMO igjen), men GW2 føles faktisk ganske utfordrende (vel, kanskje bortsett fra hvor lett det er å kite i noen tilfeller).

 

Tok meg nesten en dag å bli skikkelig vant med kampsystemet der, og merket at når jeg ikke hadde spilt det en stund så tok det 1-2 timer før jeg begynte å spille skikkelig igjen.

Og jeg har enda lenge igjen før jeg når optimal spilling. Tipper jeg spiller på ca 60-70% av full potensiale. Okay, litt rambling, men uansett. GW2 er ikke akkurat easymode.

 

--Hilsen en som spilte Warrior i WoW Classic på en PvP server..

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at de er overrasket ... de fokuserte alt for mye på feil ting: dvs, ikke gameplay, men stemning.

 

Det er bra for de som elsker det, men ikke de store massene.

 

Personlig prøvde jeg siste beta, og det falt på ingen måte i smak, så kommer ikke til å kjøpe det noen gang. Var rett og slett ikke moro å spille ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der skjønte jeg helt siden jeg testet betaen, likevel så roste folk spillet opp i skyene av en eller annen grunn. Når animasjoner, fysikk, kampsystem og interface ikke henger på greip så er det noe alvorlig galt en plass. Age of Conan hadde sine feil men det var utrolig mye bedre laget enn dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AoC er ikke bedre laget en TSW, kvalitetsforskjellen er stor til fordel TWS. TSW er så mye bedre i alt, at en skulle tro det var en annen utvikler. Hadde liten tro på Funcom men det overbeviste sterkt.

 

Beste mmoet jeg har spillt på 15 år av rundt 30 stk :) AoC er ikke blandt topp 5 en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TSW har så stor potensialetJa kanskje den mangler noen multiplayer elementer,har ganske stor tro på at de elementene vil kanskje bli inkuldert i TSW også. Men den ene tingen som får meg ikke til å kjøpe spillet er prisen,jeg er 100% sikker på at jeg ville kjøpt TSW hvis det hadde vært billigere til og med kjøpt ting fra butikken dems.

 

Yess ... som jeg sa tidligere Free to play er tingen for TSW :)

Lenke til kommentar

Etter alt å dømme kommer Funcom ikke til å lage spill med budsjett ala Age of Conan og Secret World igjen. Ikke på en lang stund. De vil satse mindre per spill, på sikrere spillsjangre.

 

Det er mulig de kan tjene penger på TSW i det lange løp, men såpass lite at det ikke er økonomisk mulig å gjenta bedriften med et nytt MMO. Over 300 millioner kroner ble investert i TSW. På det meste jobbet over 250 personer med forskjellige aspekter av spillet.

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

Det føles som SWTOR om igjen.

"Dette blir virkelig det store MMO-et i lang tid", vel, tiden vil vise og vi kan ikke gjøre stort mer enn å vente.

 

Det jeg har sett av dette spillet virker svakt, rett og slett. Men nå har jeg ikke prøvd det, så skal ikke uttale meg, men det jeg har sett, selger ikke meg spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TSW har så stor potensialet

Ja kanskje den mangler noen multiplayer elementer,

har ganske stor tro på at de elementene vil kanskje bli inkuldert i TSW også. Men den ene tingen som får meg ikke til å kjøpe spillet er prisen,

jeg er 100% sikker på at jeg ville kjøpt TSW hvis det hadde vært billigere til og med kjøpt ting fra butikken dems.

TSW er som kjent på Steam nå. Da vil det garantert komme på et Steam.salg før eller senere. Er også flere andre digitale distributører som tilbyr TSW til varierte priser.

Lenke til kommentar

Spillet var overraskende bra. Men som LarZen sier , dette er MMOen for singleplayer entusiastene.

 

Jeg har desverre forhåndsbestilt GW2 pga at jeg elsker pvpen allerede etter 4 betarunder. Hadde det ikke vært for GW2, så hadde jeg gått forbi gratishelga på TSW.

 

Hjelper også ganske my at GW2 ikke har sub

Lenke til kommentar

F2P er nok tingen for TSW :) Vil nok lokke endel spillere da, de som er skeptiske til spillet og ikke vil betale mye penger når de ikke vet hva det er snakk om....

 

Også må de nok ta kritikken til følge og forbedre det folk syns mangler ....

 

F2P forfører ofte lavkvalitetsspillere. Samfunnet i TSW er i dag et av de beste jeg har sett hos et MMO hittil. Går spillet F2P er jeg redd kvalitetsspillerne blir en av få, så jeg vil mye heller ha et spill med få kvalitetsspilerre men med en lojal fanbase, enn masse folk hvor mange er dårlige.

 

Uansett TSW chaten er alltid aktiv, mye mer enn det SWTOR er, og siden serverene er forbundet med alle kontinenter har vi aktivitet til alle døgnets tider.

 

Nei dette er et helt unikt og annerledes spill.. det er som en anmelder sa:

 

When you play this MMO, as you most assuredly should do, it will serve you to remember it is not World of Warcraft. It is not Rift, or Champions Online, neither Age of Conan, nor Star Wars: The Old Republic. It is not for end-gamers or raiders, grinders or power-levelers, PVPers or dungeon runners.

 

Rather, it is The Longest Journey and Dreamfall, Broken Sword and Syberia, Gabriel Knight and I Have No Mouth And I Must Scream. It is for seekers and journeymen, detectives and discoverers; it is for explorers, and it is for adventurers.

 

De som vil hoppe rett inn i et enkelt junkfood spill ala Dota, CoD eller LOL og bare konkurrere vil raskt skjønne at de har plukket opp feil spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

F2P forfører ofte lavkvalitetsspillere. Samfunnet i TSW er i dag et av de beste jeg har sett hos et MMO hittil. Går spillet F2P er jeg redd kvalitetsspillerne blir en av få, så jeg vil mye heller ha et spill med få kvalitetsspilerre men med en lojal fanbase, enn masse folk hvor mange er dårlige.

 

Du tror mao. ikke at såkalte "lavkvalitetsspillere" vil gi opp etter de første to sonene når de innser at spillet forvirrer dem? Det tror nemlig jeg. At en nybegynnersone inneholder nybegynnere får folk nesten bare finne seg i, ikke alle setter seg inn i et spill like fort.

Lenke til kommentar

Det hjelper også at spillerne vet ihvertfall littegranne om spillet de spiller. Det kommer jo frem ganske raskt at TSW kan være krevende mentalt mht evne til å tenke selv og å finne løsninger på kompliserte problemer i noen oppdrag. De som vil ha 'enkle' MMOer og maks level samt utstyr i løpet av en uke bør kanskje se etter et annet MMO istedet.

 

TSW er designet til å være et nisje-spill, ikke noen WoW-killer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at TSW ikke er for folk flest, derimot så MÅ spillet prøves før man kan gi noe formening, jeg ble bitt etter 2 minutter spilletid, og det viste seg å bli bedre og bedre i mine øyne, PvP slo ikke helt an for meg (hittil), men spiller absolutt ikke spillet for PvP, da kan jeg heller gå tilbake på WoW eller vente på PvP i GW2. Derimot så er alt annet med spillet helt magisk, fortreffelig historie (Jeg spiller som Illuminati), fantastiske oppdrag (spesielt investigation !!!), og områdene / det visuelle gjør at jeg sitter i en transe, in-game browser for å gjøre research, føler meg som en del av spillet . Jeg mener også at det er noe bra at det er såpass "få" (ihvertfall i forhold til hva JEG hadde forventet) som løper rundt, nyter virkelig å møte få folk mens jeg og venner løper rundt i områdene og gjør oppdrag, virker som mange av spillerne er mer "voksne" av seg, og dette er bra i mine øyne, høy seriøsitet blant mange av spillerne, nå prater jeg da ikke om PvP, men PvE, ett minus for meg er disse gear-whore'sa som ikke inviter deg til dungeon hvis gearet ditt ikke er så og så bra og om du ikke kan tactics, men må da føye med at jeg har møtt utrolig mange hyggelige og seriøse spillere fra verden over, har også en egen Cabal med de fleste av spillerne som jeg har møtt og fortsatt spiller med.

 

For meg er dette ett supert spill som jeg støtter med de kronene jeg har til overs, lifetime sub og in-game store=way to go!

 

Gleder meg svært til mer content og flere utfordringer!!

 

Lenke til kommentar

Det hjelper også at spillerne vet ihvertfall littegranne om spillet de spiller. Det kommer jo frem ganske raskt at TSW kan være krevende mentalt mht evne til å tenke selv og å finne løsninger på kompliserte problemer i noen oppdrag. De som vil ha 'enkle' MMOer og maks level samt utstyr i løpet av en uke bør kanskje se etter et annet MMO istedet.TSW er designet til å være et nisje-spill, ikke noen WoW-killer.

 

Vel sagt, kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg får prøve litt hardere høres det ut som, jeg synes Anarchy Online var/er et bedre spill og WoW har jeg aldri spilt. Det beste spillet fra Funcom er den lengste reisen ville jeg tørre påstå. De TSW NPC'ene jeg har hørt på gikk jeg lei av ila det første minuttet... de snakket værken om en historie eller noe relevant til spillet.

 

En anbefaling er å lytte hva npc'ene har å si, og tolke det på den måten du mener er korrekt, du får ofte en god del informasjon hvis du leser mellom linjene, ja det er ett flertall av "gale" karakterer (noe som er bra i mine øyne !), men du sitter igjen med en kjennskap til karakterene du møter, du husker dem pga sånn dem er, og du får også en bedre forståelse jo mer du prøver å tolke i spillet, alt skaper en mening i spillet, men det er "vanskeligere"->(for folk flest vel og merke) og tolke det "riktig".

 

Så, begynn på nytt, sett deg skikkelig inn i det, og du sitter igjen med en uforglemmelig opplevelse tør jeg påstå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...