Gå til innhold

Sniktitt: Den råeste TV-en vi har sett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er de halvt gjennomsiktige ledningene som kommer ned på siden?

 

4,4 mm tykk? Spiller ingen trille om den uansett må stå på fot? Anna enn at den blir lett?

 

Humrer alltid når jeg ser reklame eller en artikkel som denne hvor bildekvaliteten skal dokumenteres.... Er greit at "Fargespekteret til OLED er meget bra", men det er det da vel ingen som kan se ut ifra sin egen skjerm?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er de halvt gjennomsiktige ledningene som kommer ned på siden? 4,4 mm tykk? Spiller ingen trille om den uansett må stå på fot? Anna enn at den blir lett?Humrer alltid når jeg ser reklame eller en artikkel som denne hvor bildekvaliteten skal dokumenteres.... Er greit at "Fargespekteret til OLED er meget bra", men det er det da vel ingen som kan se ut ifra sin egen skjerm?

 

Blanke ledningen er signal kabeln fra tvn og til boksen, i tilfelle den skal henge på veggen så er den nesten usynlig

Lenke til kommentar

Hva er de halvt gjennomsiktige ledningene som kommer ned på siden? 4,4 mm tykk? Spiller ingen trille om den uansett må stå på fot? Anna enn at den blir lett?Humrer alltid når jeg ser reklame eller en artikkel som denne hvor bildekvaliteten skal dokumenteres.... Er greit at "Fargespekteret til OLED er meget bra", men det er det da vel ingen som kan se ut ifra sin egen skjerm?

 

Fargene ser faktisk UTROLIG blasse og dårlige ut her!!

xD

Lenke til kommentar

Med denne vil vel svakhetene i dagens signalkilder/standarder tre enda kraftigere frem. Det blir som når man oppgraderer høyttalerne og man da oppdager hvor råtten CD-spilleren og forsterkeren er.

 

Svakhetene jeg spesielt plages av er:

 

1. 24/25 Hz bildefrekvens. Dette hopper fælt i mine øyne -- det blir som å bla raskt i en bok for å lage bevelig film. De forskjellige interpolasjonsteknikkene som er introdusert for å kompensere for dette har sine svakheter, så man må velge mellom pest eller kolera. Vi får håpe at frekvensen økes til 100Hz så man slipper flimringen.

 

2. 8-bit oppløsning per farge. Dette synes tydlig som bånd i gitte bilder, f.eks undervannsscener med kontinuerlige overganger i blått. Nyere TVer og Bluray-spillere støtter liksom 12-bit oppløsning per farge, men når skal vi få se at disse tas i bruk i praksis? Bluray-standarden støtter vel bare 8 så vidt jeg har forstått...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er de halvt gjennomsiktige ledningene som kommer ned på siden? 4,4 mm tykk? Spiller ingen trille om den uansett må stå på fot? Anna enn at den blir lett?Humrer alltid når jeg ser reklame eller en artikkel som denne hvor bildekvaliteten skal dokumenteres.... Er greit at "Fargespekteret til OLED er meget bra", men det er det da vel ingen som kan se ut ifra sin egen skjerm?

 

Er jo bare å skru ned kvaliteten på det andre bildet det da. Er jo kontrasten de skal vise frem

Lenke til kommentar

Har mere tro på samsung med oled nå,synes designenpå lg tvn er helt 2010 det er en samsung c9000 ripp off .. Lg har nokk gjort årets bommert med å gi samsung nå en gull mulighet med bedre design og innhold som dual view

 

håper virkelig samsung underpriser lg nå med 1000euro

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke LG har noe å frykte, av de som har sett denne TVen "live" kontra samsung sin super oled, så mener de at LG kommer foran.

 

Og er ikke overraska, fordi det samsung har klart å lage av TVer de siste året, har vært forbanna skuffende. Joda, folk kjøper det, men bra bilekvalitet er det ikke.

 

Dual view, hvis du da tenker på dual play, så har allerede LG tven dette.

 

Når det også er sagt, så har LG litt mer avansert teknologi enn samsung sin også ved bruk av WRGB, noe samsung sin oled ikke har.

 

Edit;

Kjøpte meg nettopp nytt TV til 30k, så blir ikke å oppgradere med det første. Oled er spennende, men føler det kommer litt utilpasset, nå som 4K står å venter på døra. Jeg har også dårlig erfaring med å kjøpe første generasjon av nye produkter. Er som regel noe feil med det, alltid.

 

Håper på fler 4K OLED TVer til neste år.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...