Gå til innhold

Sniktitt: Den råeste TV-en vi har sett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående veggmodellen er det en ting som fremgår svært dårlig fra artikkelen: Det er ikke snakk om en ekstern boks som kan plasseres hvor en vil, men en boks som monteres på baksiden av skjermen, som vil bygge ytterligere ca 5 mm. Dette er bekreftet av LGs nordiske marketing manager.

 

Enig med han som sier at LG nok har hentet en del desing inspirasjon fra Samsungs C9000.

 

Jeg har igrunnen mer troen på LGs WOLED enn Samsungs tradisjonelle OLED med RGB-subpixelstruktur. Grunnen er enkelt at fargefilter har vert benyttet lenge (i f.eks projektorer), og ikke trenger å gi noe negativt utslag. Den store fordelen med fargefilter på hvite OLEDs er at man unngår problemet med ulik aldring av fargene (innbrenningsproblematikk). Å ha en fjærde hvit subpixel hjelper nok godt på hvitbalanse, lysstyrke, levetid og energiforbruk. Sharp har jo hatt stort hell med sine Quatron (RGBY) panel. LGs WOLED skal dessuten være rimeligere å produsere enn RGB-OLED.

 

Superlativene Samsung liker å slenge på teknologiene (Super-PVA, Super-OLED ...) har vist seg å være lite annet enn markedsføring. Super AMOLED Plus. Altså, det får vel være måte på. Det er jo snakk om helt vanlig OLED struktur. Lurer på når de kommer med pen/tile pixelstruktur for å kutte kostnadder?

 

En annen ting jeg holder i LGs favær er det passive 3D systemet. Jeg synes det er bedre enn mesteparen av aktive produkter, dessuten slipper en alt klattet ved at brillene går tom for strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4/8K ligger for langt frem i tid ennå føler jeg (tipper 3-4 år før ekte støtte), og OLED blir fort dyrt, bortimot 30-40K neste år kanskje, så om 3 år er det vel "folke-tv" kanskje. Men LED-paneler har ennå ett stykke å gå før de kan "skiftes ut" hva bildekvalitet anngår. Se sharps white-piksel, LG`s nano-led osv. LED vil bli markant bedre i snitt de neste 2 årene, for så å tape kampen mot OLED tror jeg. Plasmapaneler må jo og da bli avsløst i mine øyne.

Lenke til kommentar
Til den prisen der forventer jeg at TV'n rydder hele leiligheta mi og lager middag i samme slengen. Kanskje også 4K display.
må de ikke kvitte seg med BlueRay for at 4k skal kunne benyttes også??når denne kommer i 70 tommer og koster rundt 30k så kan det vurderes ^^

Er lagd blueray versoner som lagrer 180GB, disse kan imidlertid ikke leses av vanlige blueray spillere så du må han ny, blir imidlertid en bagatell i forhold til tven. Disse platene er ikke vanlige i dag så alt utstyret må også rulles ut.

Er generelt en mangel på 4K utstyr til og med tilkoblinger.

 

Ja dette kommer, PS4 er sagt å støtte 4K, men med den GPU'en det ser ut som den får kan den ikke kjøre 4K på krevende spill.

En GTX 680 vil dra 4K rimelig greit men krever at du setter den opp som 4 HD skjermer og samler i en konverter boks.

Regner med at neste versjon skjermkort vil støtte 4K om de har blitt enige om en standard for å dra signalet.

 

Så om rundt 2 år kan du faktisk bruke en 4K tv, vil fortsatt kreve at du har mer penger en du kan bruke opp.

4-5 år før de betynner p bli vanlige tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...