Gå til innhold

Foxconn-sjef bekrefter iTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men for å være seriøs, Retina skjerm høres interesant ut...

 

Men, vi for se når den tid kommer.

 

Edit: Sharp skal jo hjelpe til... Da vet vi at Samsung og LG kommer til å vre bedre en "iTV" :)

 

eller selfølgelig visste vi det..

Endret av SLi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men for å være seriøs, Retina skjerm høres interesant ut...Men, vi for se når den tid kommer.Edit: Sharp skal jo hjelpe til... Da vet vi at Samsung og LG kommer til å vre bedre en "iTV" :)eller selfølgelig visste vi det..

 

De kan lage hvilken som helst skjerm "Retina" skjerm bare ved å spesifisere betraktnigsavstanden "riktig". Men det hadde vært spennende å sett en økning i oppløsning, dog ser jeg ikke så mye grunn til å gå for noe mellom 4k og 1080.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Nei, men for å være seriøs, Retina skjerm høres interesant ut...

 

Men, vi for se når den tid kommer.

 

Edit: Sharp skal jo hjelpe til... Da vet vi at Samsung og LG kommer til å vre bedre en "iTV" :)

 

eller selfølgelig visste vi det..

 

Nå må jeg jo nesten bare spørre; hva er galt med Sharp? Sist jeg sjekket kunne Sharp sakene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1080p-TVer generelt er vel i praksis "retina"-skjermer, med tanke på hvor langt unna TVen folk flest pleier å sitte sammenliknet med TV-størrelsen?

 

Men en ting jeg er bekymret over er om Apple har tenkt å gå for en speilblank glassoverflate på skjermen. Blir jo i såfall samme problem som med dagens iMac-modeller, hvor man ser et ganske tydelig speilbilde av seg selv, samt av eventuelle vinduer, lamper og andre ting som står plassert på "feil" sted i rommet.

 

Spesielt godt synlig blir jo dette fenomenet de gangene skjermen attpåtil viser mørkt innhold, siden refleksjonene da vises ekstra godt mot det ellers mørke bildet på skjermen.

 

Apple er jo vanvittig glade i blanke skjermer, så blir egentlig litt overrasket om de kommer med en TV med matt skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva som er interessant med 4k (bort sett fra at det er teknisk mulig å lage)

Ja det går å se forskjell på 720p og 1080p, men det er ikke store forskjellen (typisk er ting som ikke i fokus litt skarpere i 1080p og blanke overflater er litt blankere.

Nå vi snakker stillbilder og en dataskjerm, så er den høyere oppløsningen litt mere interessant, men 4K?

For meg er 4K et større blindspor enn 3D.

Nei skal vi få bedre film må frameraten opp. 25 frames er latterlig lavt, Men det gjør jo at produksjonskostadene kan holdes nede. bare legg på actionscener med håndholdt kamerea så klarer ikke hjernen å fange opp hva som skjer og dermed kan man spare mye.

Nei skal man ha bedre filmopplevelse så må frameraten opp.

 

For min del er 4K uinteressant til annet enn Kino når det gjelder film, men gi meg gjerne 4k på desktopen min :))

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå må jeg jo nesten bare spørre; hva er galt med Sharp? Sist jeg sjekket kunne Sharp sakene sine.

 

Var ikke helt sånn ment, så på denne fra wikipedia:

  1. SAMSUNG 26.3%
  2. LG 13.4%
  3. Sony 9.8%
  4. Panasonic 6.9%
  5. Sharp Corporation 5.9%
  6. Others 37.7%

http://en.wikipedia....wiki/Television

Og hva var poenget med denne rangeringen? Den viser kvanta, ikke kvalitet !!

Man skal ikke mange årene tilbake før Sharp var verdens største produsent, så disse tingene endrer seg hele tiden. Sharp har som mange andre japanske produsenter mistet andeler i det siste til konkurrentene i korea hvor produksjonen er billigere. Korea-produsentene står derimot ovenfor sterk konkurranse fra de kinesiske produsentene som har fått ekstremt gusntige vilkår og kan vise til den desidert høyeste veksten i skjermbransjen. Mange av de japanske produsentene har i det siste endret fokus til hjemlandet, og tilbyr ikke billigserier til resten av verden. Det er klart dette påvirker markedsandeler. De massive tapene fra Japan skyldes i hovedsak overproduksjon, og dårlig utnytting av produksjonslinjene.

 

Om man snakker kvalitet på generell basis er det ingen tvil om at det er de japanske produsentene som kommer best utav det! Sharp har f.eks verdens desidert mest avanserte fabrikk (10 generasjon) som kan produsere paneler med ekstrem oppløsning, store størrelser (>100") og av svært bra kvalitet. Det er f.eks få skjermer som kan konkurrere med Sharp X1 Elite (som desverre ikke selges i Norge). Sharp har også et samarbeid med Pioneer (hvor de også er storaksjonær). At Sharp er en potent produsent bør det derfor ikke finnes tvil om.

 

Fantastisk, kan vi få noen nyheter om ting jeg faktisk vil ha? Nekter å selge en lunge og nyre for å få kjøpt et produkt som er teknologisk sett på steinaldernivå,

Siden du har informasjon om det tekniske nivået på disse skjermene håper jeg du kan dele det med oss? Eller var det bare nok en tullete kommentar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men for å være seriøs, Retina skjerm høres interesant ut...

 

Men, vi for se når den tid kommer.

 

Edit: Sharp skal jo hjelpe til... Da vet vi at Samsung og LG kommer til å vre bedre en "iTV" :)

 

eller selfølgelig visste vi det..

 

Som andre har vært inne på, Sharp leverer veldig god kvalitet.

 

Ellers blir det interessant å se hva de gjør med oppløsningen, 4k virker litt smalt om det skal applere til massene, samtidig er Apple flinke til å få dyre nisjeprodukter til å applere til større mengder folk enn det kanskje burde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Siden du har informasjon om det tekniske nivået på disse skjermene håper jeg du kan dele det med oss? Eller var det bare nok en tullete kommentar?

 

Trenger ikke akkurat å se spesifikasjonene til et Apple produkt for å skjønne at det kommer til å bli overpriset og relativ labert ytelsemessig. Det er stort sett forretningsmodellen deres, selg dritt i en fin pakke til høyest mulig pris og håp at de finner den rette tullingen til å kjøpe det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stygg. Like lite tiltrekkende som iMacs og MBPs etter min mening.

Godt at smaken er som baken, jeg syns det ikke finnes noe med tiltrekkende laptoper enn MBP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...