Gå til innhold

Finske Pirate Bay-brukere overlevert til platebransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorvidt noe slik kan skje eller ikke skje i Norge, er ikke spesielt relatert til datalagringsdirektivet. Hvis jeg husker riktig har vi hatt saker i Norge der ISP'er har blitt dømt til å gi kundeopplysninger til puronde advokater.

 

Det er for dem ønskelig å få en slik dom mot vanlige fildelere i hvert enkelt land, for å ha et reellt terroreksempel å vise til.

 

Nå har allerede folk blitt dømt for fildeling i Norge, men da i større skala. Forøvrig var det vel en portal som ble dømt for å lenke til... var det til tPB?

 

Slike saker kan ta lang tid og det trenger ikke være ferskdata som ligger til grunnlag for søksmål fra Antonsen eller andre av samme legning. Du kan allerede være observert!

 

*HØY FIOLINLYD* *HØY FIOLINLYD* *HØY FIOLINLYD*

Lenke til kommentar

Å eie en IP-adresse er ikke synonymt med å ha ansvar for alt som skjer via den. Det er ikke mulig i retten å vise at den tiltalte har brukt IP-adressen på det aktuelle nedlastingstidspunktet så lenge flere hadde tilgang til samme adresse samtidig. Slike rettsaker kan derfor ikke vinne frem i Norge.

 

Sikkerhetsekspert Bruce Schneier bruker det samme argumentet i USA og sier at det er derfor han IKKE krypterer sitt trådløse hjemmenett.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar de aldri de som laster ned internt i deres eget selskap? Det er jo der de burde begynt.

 

Er jo helt klart her det bude begynt ja, for å i det hele tatt finne ut hvem som har lekket materialet ut på nettet. Er jo også litt latterlig at de går til sak for såpass få nedlastninger og mener at det er store finansielle tap? Si albumet koster 80 NOK på iTunes: så er de ikke oppi 10 lapper en gang.. -.-

Lenke til kommentar

Jeg er middels lite interessert i musikk , det hender at vi kjøper litt musikk i ny og ne og gir ut i gaver, men hovedsakelig så lytter vi på enten radio , streaming (spotify ) eller får tak i musikken på andre måter som via venner og de enorme musikksamlingene som vi låner hverandre.

 

På akkurat samme måte som før i tiden da vi tok fram kassetbåndspilleren og kopierte de sangene som vi lyttet til på Radioen til eget privat bruk kan dette gjøres den dag i dag, det eneste problemet i dag er at kassetene er litt vanskelig å oppdrive og ikke alle sammen som bruker en Walkman lengre :p ( ^_^ )

 

Edit : Det jeg prøvde å si med dette innlegget er jo at jeg ikke kommer til å kjøpe noe mer musikk når bransjen holder på sånn, om noe blir det mindre...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...