Gå til innhold

Nei, Start-knappen kommer ikke tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nok en av de traverene som ikke liker at man kødder med det som fungerer. Men jeg tror ikke jeg bruker mange funksjoner under startmenyen lenger utenom søkefunksjonen, så så lenge det fungerer greit og raskt fortsatt så skal vel jeg overleve fremtiden også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mangel på start knappen er vel ikke det verste med Win8. Metro er sikkert bra til nettbrett, men IKKE til desktop bruk. Jeg går heller over til Linux da enn å bruke det nye vrælet Metro. Men Win7 funker leeeeeenge enda ;)

 

Metro 'kan' være bra til desktop bruk. Det er subjektivt. Dersom en ikke liker metro så kan de bytte til det 'vanlige' Win 8 temaet som er lik Win 7 minus start-knappen.

Lenke til kommentar

Er ikke så bekymret for startmenyen, men muligheten til å trykke på en knapp og skrive inn navnet på programmet du vil åpne vil jeg savne i Win8. Det er jo bare å installere Launchy eller noe lignende, men fremdeles et skritt tilbake. En annen ting er jo at mange tastaturer har en dedikert windowsknapp - hva vil denne gjøre i Win8?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke så bekymret for startmenyen, men muligheten til å trykke på en knapp og skrive inn navnet på programmet du vil åpne vil jeg savne i Win8. Det er jo bare å installere Launchy eller noe lignende, men fremdeles et skritt tilbake. En annen ting er jo at mange tastaturer har en dedikert windowsknapp - hva vil denne gjøre i Win8?

Windowsknappen vil åpne Metro-grensesnittet. Du kan deretter begynne å skrive navnet på et program og trykke enter, så åpner du programmet. Oppførselen er dermed identisk med Win7, bare at den nye start-menyen (Metro-grensesnittet) er i fullskjerm i stedet for nede i venstre hjørne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror vi overlever. Har ikke et direkte savn i OS X.

Som sagt tidligere, så blir nok søkefunksjonene en erstatter for mye av det vi har gjort manuelt siden Windows kom med musepeker.

Elsker Albert i OS X - to trykk på Cmd-knappen og søkeboksen popper opp. Veldig rask måte å starte programmer på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt W8 i flere måneder, og det er egentlig veldig lite som er annerledes. Jeg har alltid bare brukt Win-knappen på tastaturet så savner ikke knappen.. Men det de fleste ikke har fått med seg er at "knappen" faktisk fortsatt er der.. Om en drar musa helt ned i venstre hjørne og trykker så åpner start menyen seg..

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt irritert nå, jeg hater mange av de "nye" funksjonene i w7, så jeg kjører helt standar start meny, eneste jeg liker er funksjonen med søk i start menyen. Også kommer det mye mer i w8 og jeg kan ikke gå tilbake til gode gamle grå standar startmenyen MED STARTKNAPP! , nei huffameg

Blir nok 3. Parts programmvare på w8 ja.

Endret av EvenBratsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...