Gå til innhold

– Windows 8 beta kommer i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor Win8 skal komme så snart. Det er jo først nå større bedrifter har skiftet til Win7 og WinXP er jo (desverre) fortsatt i bruk.

Ser for meg at Win8 blir en "Vista 2" som mange kommer til å hoppe over hvis det slippes allerede neste år. Nei, fortsett å jobbe med Win7 og vent til midten av 2013 med a slippe Win8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at Win7 var slik Vista burde vært så kan vi vel kalle Vista for en slags Win7 beta eller Win6.9 mens Win7 er Win7.0. Win8 kan vel kalles for Win7.1.

 

tjbr: Grunnen til at MS pumper ut nye utgaver raskere er fordi de tjener mer penger på det. Deres desidert viktigste jobb er selvsagt å tjene penger. Kortere intervaller betyr også mindre forskjeller mellom hver utgave. Ikke at det er noe negativt rent teknisk. Det gir nok bedre stabilitet og mindre betatesting, samt at vi får nyheter raskere enn hvis det måtte samles opp i årevis før det kom ny funksjonalitet. Ulempen med at man betaler mer gjelder bare de som på død og liv skal ha siste utgave hele tiden. Personlig har jeg XP, Ubuntu og Mint på hjemmemaskinene, men ser meg nødt til å kjøpe en ny Windows-lisens etter hvert og da sikter jeg meg inn på Win8 ved neste kjøp av bærbar PC, eventuelt Win8 beta på en av maskinene jeg har.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I og med at Win7 var slik Vista burde vært så kan vi vel kalle Vista for en slags Win7 beta eller Win6.9 mens Win7 er Win7.0. Win8 kan vel kalles for Win7.1.tjbr: Grunnen til at MS pumper ut nye utgaver raskere er fordi de tjener mer penger på det. Deres desidert viktigste jobb er selvsagt å tjene penger. Kortere intervaller betyr også mindre forskjeller mellom hver utgave. Ikke at det er noe negativt rent teknisk. Det gir nok bedre stabilitet og mindre betatesting, samt at vi får nyheter raskere enn hvis det måtte samles opp i årevis før det kom ny funksjonalitet. Ulempen med at man betaler mer gjelder bare de som på død og liv skal ha siste utgave hele tiden. Personlig har jeg XP, Ubuntu og Mint på hjemmemaskinene, men ser meg nødt til å kjøpe en ny Windows-lisens etter hvert og da sikter jeg meg inn på Win8 ved neste kjøp av bærbar PC, eventuelt Win8 beta på en av maskinene jeg har.

 

Er forsåvidt enig i det. Jeg vet at i mange store miljøer var det store vanskeligheter med overgang fra XP til WIn7. Hvis overgangen blir lettere og ikke krever like mye av utstyr, drivere osv er jeg helt for det.

 

Jeg må innrømme at jeg hadde sett at Windows hadde lignende oppdatering som OSX, med mindre oppgraderinger annenhvert år, til en billig penge (som 10.5 2007, 10.6 2009 og 10.7 2011). Det var minimalt med problemer mellom overgangene og programvare har stortsett kun trengt mindre patcher eller ingen mellom oppdateringene, I tillegg har oppdateringene kun kostet noen hundrelapper (269kr for 10.6 og 209kr for 10.7). Nå skal det sies at det hjelper for Apple at de kontrollerer hardware på en helt annen måte (på godt og vondt, men det er en annen debatt) noe som selvsagt gjør det lettere.

 

Dette fører til at man ikke trenger noe særlig forandringer innad i systemene og at man faktisk kan slippe å tenke på tilbake kompabilitet til de ulike utgavene, da størsteparten oppgraderer fortløpende.

 

Jeg selv ventet til slutten av 2010 med å benytte Win7 og jeg vet at større instutisjoner fortsatt kjører XP eller nylig har startet med Win7. Jeg regner med jeg kommer å kjøre win7 til langt ut i 2013 om det ikke er noe revolusjonerende nytt som gjør at jeg må skifte tidligere.

 

Hadde win8 kostet bare noen hundrelapper (evt opptil 500kr) og har kompabilitet med tilnærmet lik alle programmer fra WIn7, hadde ejg oppgradert fortløpende.

 

Jeg regner med at WIn8 uansett blir mye greiere enn WIn7 overgangen, da brukere nå etterhvert kjører 64 bit utgaver og alle større leverandører har 64 bit drivere.

Lenke til kommentar

Kan ikke se hva det skal ha å si for meg?

Silverlight er jo det klart beste som har skjedd web'en, siden det kommer fra MS.

 

Åja, troll.

 

Jeg må innrømme at jeg hadde sett at Windows hadde lignende oppdatering som OSX, med mindre oppgraderinger annenhvert år, til en billig penge (som 10.5 2007, 10.6 2009 og 10.7 2011).

 

Til en billig penge er vel ikke riktig å si, da du må betale 10000+ kroner for maskinvare å.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Win8 skal komme så snart. Det er jo først nå større bedrifter har skiftet til Win7 og WinXP er jo (desverre) fortsatt i bruk.

Ser for meg at Win8 blir en "Vista 2" som mange kommer til å hoppe over hvis det slippes allerede neste år. Nei, fortsett å jobbe med Win7 og vent til midten av 2013 med a slippe Win8.

 

Hvorfor skal de være så trege? Er det en ting Vista har vist så er det at lang utviklingstid ikke er noe som nødvendigvis er bra mtp kvalitet. De fleste av programmene jeg kjenner til med best utvikling lanserer versjoner ganske raskt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å måtte kjøpe en ny utgave av Windows hvert tredje år, til flerfoldige tusen kroner er noe stivt. Man kan jo håpe på at de ikke setter slike absurde prislapper på Win8.

 

Men igjen så kan man jo også tro på julenissen...

 

Rart at Apple kan selge sine oppdateringer til ca 200 kroner, men Windows må koste 2000...

Lenke til kommentar

Å måtte kjøpe en ny utgave av Windows hvert tredje år, til flerfoldige tusen kroner er noe stivt. Man kan jo håpe på at de ikke setter slike absurde prislapper på Win8.

 

Men igjen så kan man jo også tro på julenissen...

 

Rart at Apple kan selge sine oppdateringer til ca 200 kroner, men Windows må koste 2000...

 

Og jeg sier det igjen. Apple har allerede fått 10000+ kroner av sine brukere for selve datamasinen derav billigere OS oppdateringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser absolutt ingen grunn til å gå over til Windows 8 nå. Er godt fornøyd med Windows 7 (64-bit) og det er liten sannsynlighet jeg har behov for å bytte OS inntil spillindustrien føler seg ferdig med DirectX 11. Og det kan jo ta noen år, siden fleste spill blir laget for DirectX 9 og konsoll. Usannsynlig at noen gidder å starte og lage spill for DirectX 11.1; i allefall som er kun kompatible med 11.1, som Windows 8 visstnok skal ha.

 

Uansett er det "tradisjonelt" denne Microsoft OSen som skal være upopulær/dårlig. Win 3.1, Win 95, Win 98, Win ME, Win XP, Win Vista, Win 7, Win 8.. ;)

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Win8 skal komme så snart. Det er jo først nå større bedrifter har skiftet til Win7 og WinXP er jo (desverre) fortsatt i bruk.Ser for meg at Win8 blir en "Vista 2" som mange kommer til å hoppe over hvis det slippes allerede neste år. Nei, fortsett å jobbe med Win7 og vent til midten av 2013 med a slippe Win8.

 

Du kan prøve ut developer preview på din Mac også...

Men seriøst - det er viktig at de kommer med Win8 asap, pga nettbrettmarkedet.

Lenke til kommentar

Windows XP var jo vel og greit.. Men det var en sann lettelse å kaste ut XP allerede i fjor sommer. Privat så kjørte jeg riktig nok Vista 64 en tid før 7 64 Bit tok over. Jeg prøvde riktig nok Vista 32 Bit, men makan til verre sirup system skal man lete lenger etter. Så det ble kastet ut veldig fort. Kjører nå Windows Dev Preview 64 Bit og Windows 7 64 Bit på mine 2 private pcer og Windows 7 64 Bit på mine 3 jobbpcer. Godt fornøyd med Windows 8 Dev Preview 64 Bit også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...