Gå til innhold

Kina øker sensuren på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det være et smart mottrekk å prøve å bekjempe sensuren med overflod av informasjon? Et slags manuelt ddos-angrep. Med en befolkning på 1,4 milliarder skal det ganske heftig mange ansatte til å lese gjennom alt av informasjon som flyter på nettet. Selv Kina har vel ikke råd til å ansette titalls millioner statlige sensorer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Vi får nok ta vare på privatlivet og et sensurfritt internett her i vesten før vi skal begynne å klage på kina iallefall! EU-politikerne kommer nok til å bli mer og mer freidige framover.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe som ble snakket om "for ikke lenge siden i storbritannia", det snakkes om og gjøres løpende noe med det i hele EU inkl. Norge.

 

Det er vel så enkelt som at Kina går så det suser og andre statsmennesker blir litt imponerte og positive til kinesiske metoder.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Kina viser vei! De har dog noe å lære av vestlige myndigheter i hvordan man kan manipulere befolkningen til å tro at de er "the good guys", og ikke driver med propaganda og sensur.

Det er i onde land som Kina, Russland og Iran de driver med slikt!

 

vestlige politikere SIER de kritiserer Kina så ofte de får sjansen til å snakke med dem, men jeg tror det er erfaringsutveksling dem driver med. At politikere fra for eks. Arbeiderpartiet kritiserer Kina for overvåkning og sensur er ganske hult og hyklersk. jeg sier ikke at det er kinesiske tilstander her i landet, jeg bare påpeker hvilken vei det går. Snart får vi chip i nakken, men det er selvsagt kun for å holde pedofile vekk fra småbarn. Og til deg som kritiserer dette; hvordan VÅGER du å være imot tiltak som kan sette pedofile bak lås og slå?!

Endret av hardrock_ram
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...