Gå til innhold

Her er Nokias første Windows-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greie telefoner. 800 er definitivt upper-middle-class telefon. Rask single core cpu, 512 MB RAM, ingen minnekort men greit med minne og bare 8MP kamera.

 

Tror hovedgrunnen til at en high-end telefon som for eksempel Nokia 900, eller tilsvarende ikke ble lansert er fordi Windows Phone ikke klar for det enda. For eksempel så støtter ikke WP 7 Mango Dual core cpu. Og heller ikke oppløsninger større enn 480x800.

 

Nokia 900 (Ace) kommer nok. Og når den kommer vil den nok både ha dual core cpu, nok RAM og et minst like bra kamera som N8, noe annet ville overasket.

 

Edit:

Nå er hverken veldig rask cpu eller mye minne like viktig på WP som på Android ettersom operativsystemet ikke krever like mye minne og applikasjoner kjører native.

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Greie telefoner. 800 er definitivt upper-middle-class telefon. Rask single core cpu, 512 MB RAM, ingen minnekort men greit med minne og bare 8MP kamera.Tror hovedgrunnen til at en high-end telefon som for eksempel Nokia 900, eller tilsvarende ikke ble lansert er fordi Windows Phone ikke klar for det enda. For eksempel så støtter ikke WP 7 Mango Dual core cpu. Og heller ikke oppløsninger større enn 480x800.Nokia 900 (Ace) kommer nok. Og når den kommer vil den nok både ha dual core cpu, nok RAM og et minst like bra kamera som N8, noe annet ville overasket.Edit:Nå er hverken veldig rask cpu eller mye minne like viktig på WP som på Android ettersom operativsystemet ikke krever like mye minne og applikasjoner kjører native.

 

Kjører ikke WP7 C#? Isåfall er dem jo like native som på Android (som kjører Java). C# og Java gjøres om til bytecode som igjen blir kompilert til maskinkode ved behov mens programmet kjøres... C# og Java skal dermed ikke være sååååå forskjellige når det kommer til ram og ytelse. Windows kan selvfølgelig ha gjort en bedre jobb med C# enn Google har gjort med Java, hvem vet?

Lenke til kommentar

Ja, det var skuffende lang lanseringstid her i Norden.

 

Helt enig. Svært skuffende.

 

Da har jeg to alternativer.

 

1. Gi bæng i Nokia og kjøpe noe annet.

 

2. Kjøpe en Nokia fra utlandet. Men hvordan er språkoppsett på WP7.5. Kan en velge første gang en starter telefon? Kan en skifte underveis? Har alle telefoner alle språk?

Lenke til kommentar

lumia er identisk med n9 bortsett fra en ekstra knapp såvidt jeg vet. mindre ram, bedre cpu, mindre oppløsning... synd det er wp og ikke maemo6/meego harmattan de fokuserer på though.

 

å ikke skjønne bæret av meego harmattan er vanskelig. bedre UI har jeg ikke vært borti selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører ikke WP7 C#? Isåfall er dem jo like native som på Android (som kjører Java). C# og Java gjøres om til bytecode som igjen blir kompilert til maskinkode ved behov mens programmet kjøres... C# og Java skal dermed ikke være sååååå forskjellige når det kommer til ram og ytelse. Windows kan selvfølgelig ha gjort en bedre jobb med C# enn Google har gjort med Java, hvem vet?

 

Windows Phone er C++ i bunn. Dvs at selve OS-et og mye av det innebygde kjører maskinkode direkte.

Applikasjonene man utvikler derimot, disse kjører .Net og er kodet i f.eks C# eller VB.

Lenke til kommentar

2. Kjøpe en Nokia fra utlandet. Men hvordan er språkoppsett på WP7.5. Kan en velge første gang en starter telefon? Kan en skifte underveis? Har alle telefoner alle språk?

Det lurer jeg på også, kan man velge mellom alle tilgjengelige språk for OSet eller er det begrenset slik som på Symbian og Windows utenom Ultimate/Enterprise?
Lenke til kommentar

2. Kjøpe en Nokia fra utlandet. Men hvordan er språkoppsett på WP7.5. Kan en velge første gang en starter telefon? Kan en skifte underveis? Har alle telefoner alle språk?

Det lurer jeg på også, kan man velge mellom alle tilgjengelige språk for OSet eller er det begrenset slik som på Symbian og Windows utenom Ultimate/Enterprise?

 

Endring av språk krever restart av telefonen. Men hvis du kjøper fra f.eks England så vil du neppe få med norsk språk.

 

Ikke at det er noe krise akkurat. Det blir som å ha engelsk Windows 7 på maskina. Region, tall, dato, tastatur, etc er norsk, men det står "open" og "call" istedet for "åpne" og "ring". Jeg har hatt wp7 med engelsk i ca et år nå. Kan ikke si jeg noen gang har tenkt over at den ikke har norsk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...