Gå til innhold

Android Market er snart større enn App Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, quality over quantity. Jeg kunne like gjerne hatt 100k applikasjoner i market på android av veldig høy kvalitet enn 500k av veldig lav kvalitet. Det er ikke noe positivt at det finnes 10k forskjellige prompeapps på market.

 

Nå har jo Apple selv lagt lista ved å ha en ensidig fokus på hvor mange apps de har liggende i App Store.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Meh, quality over quantity. Jeg kunne like gjerne hatt 100k applikasjoner i market på android av veldig høy kvalitet enn 500k av veldig lav kvalitet. Det er ikke noe positivt at det finnes 10k forskjellige prompeapps på market.

 

Det er forsåvidt sant, men i ovr stor grad kan man bedømme kvaliteten? Kan man ikke anta at en større plattform i utgangspunktet også vil ha flere kvalitetsprodukt også?

 

Ellers blir det jo spennde å se hvor langt tid det tar før enkelte fans skifter om på sitt syn om hvor viktig det er å ha mange applikasjoner på markedet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle poste "inb4 folk som whiner om kvalitet > kvantitet", men neida. Satan så raskt det kommer i slike tråder.

Det er generell fakta. Såklart sier jeg at kvalitet kommer over kvantitet. Det er en grunn til at jeg kjøper meg dopapir i 4 pakning enn 20 pakning til samme prisen. 20 pakningen er som sandpapir og rasper isteden for å tørke. Om det ikke vekker for mange bilder. Kvaliteten på apps går begge veier. Både market og apple store inneholder like mye dritt. Det dummeste som er kommet opp med noen sinne er å måle "kvalitet" på et OS sitt app market ved å si hvor mange apps man har.

 

Meh, quality over quantity. Jeg kunne like gjerne hatt 100k applikasjoner i market på android av veldig høy kvalitet enn 500k av veldig lav kvalitet. Det er ikke noe positivt at det finnes 10k forskjellige prompeapps på market.

 

Det er forsåvidt sant, men i ovr stor grad kan man bedømme kvaliteten? Kan man ikke anta at en større plattform i utgangspunktet også vil ha flere kvalitetsprodukt også?

 

Ellers blir det jo spennde å se hvor langt tid det tar før enkelte fans skifter om på sitt syn om hvor viktig det er å ha mange applikasjoner på markedet.

 

AtW

 

for hver app finnes det minst 20 drittapper. Så ja, antall kvalitetsapper øker med antall apper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har da vitterlig ikke prøvd å argumentere imot at kvalitet > kvanitet, bare påpekte at det kommer alltid i slike tråder.

 

Meh, quality over quantity. Jeg kunne like gjerne hatt 100k applikasjoner i market på android av veldig høy kvalitet enn 500k av veldig lav kvalitet. Det er ikke noe positivt at det finnes 10k forskjellige prompeapps på market.

 

Nå har jo Apple selv lagt lista ved å ha en ensidig fokus på hvor mange apps de har liggende i App Store.

Jepp, er litt morsomt at nå blir kanskje sidene endret, selv om diskusjonen i utgangspunktet er latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke overraskende, utvikler selv og gjorde dette også ved UiB. Å drive på med den ekstremt kjipe byråkratiske kontroll-prosessen til Apple er som om Darth Vader tar force-choke den "innovative ånden".

 

Enhver kreativ kraft ønsker å unngå klamme rammer, styrt av moral eller økonomiske hensyn. Å tigge Apple om ja, hvor de måler produktet like mye moralsk og mtp. egen fortjeneste som de gjør mtp. sikkerhet og kvalitet er festbrems av dimensjoner. :)

 

Får håpe Apple åpner opp. Så slipper vi slike demotiverende rammer og vi slipper å lure på om VG+ har fjernet noe Apple-kritikk eller annet fordi Apple misbruker makten sin til å presse forfattere, redaksjoner og andre til å endre innhold slik det passer redaktør-Apple.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå har jo Apple selv lagt lista ved å ha en ensidig fokus på hvor mange apps de har liggende i App Store.

Har de? jeg har bladd gjennom Apples pressemeldinger for de siste årene, og de fokuserer på hvor mange apps som er lastet ned av brukere:

 

iPhone App Store Downloads Top 10 Million in First Weekend

App Store Downloads Top 100 Million Worldwide

Apple’s Revolutionary App Store Downloads Top One Billion in Just Nine Months

Apple’s App Store Downloads Top 1.5 Billion in First Year

Apple’s App Store Downloads Top Two Billion

Apple’s App Store Downloads Top Three Billion

Apple’s App Store Downloads Top 10 Billion

Apple’s App Store Downloads Top 15 Billion

 

Bare en pressemelding som jeg finner i farten gjelder antall apps, og det er da de passerte 100 000:

Apple Announces Over 100,000 Apps Now Available on the App Store

 

Geir :)

 

Edit: Ble litt klipp og lim problemer.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er alt for mye dritt på android market til sammenligning ....

Tja, det kan sikkert stemme at det er mye dritt der, men man har iallefall testmuligheter og mye gratis - det er også mye dritt på appstore. Syns denne sa det greit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1386458&view=findpost&p=18496201

 

Enig. Muligheten til å teste apps som koster penger gratis i 15 minutter er et stort pluss for Market vs App Store. Ble veldig overrasket når jeg fikk min iPad og ikke hadde denne muligheten, spesielt siden det meste koster på App Store.

 

Har man lyst på en app som koster penger på App Store er man avhengig av at andre har gitt tilbakemeldinger for å avgjøre om man skal gamle. Greit at det pfte finnes enklere versjoner av apps som er gratis, men på Market får man altså prøve fullversjonen. Ja, man kan klage til Apple om man er misfornøyd med et kjøp, men hvem gidder det hver gang de betalte 10 kr de angrer på...

Endret av oj88
Lenke til kommentar

På N9 så har jeg App for snakkende katter, hamstere, hunder, og sikkert et hav av andre dyr også. Om jeg lager en App hver til alle resterende livsorganismer på kloden, og noen lager en App for hver eneste ringeklokke som finnes, 750 forskjellige Apps til å åpne et textdocument (osv., osv.), så er vi godt på vei for N9 også :) (Dette var ikke ment som noen ren Android Market diss, men stort sett alle slike programvaresentere som befinner seg på slike mobile enheter)

 

Har alltid irritert meg litt over de såkalte "apps" til mobile enheter fremfor programvare til PC, er mye dårlig der. Håper at større frie prosjekter som VLC, Firefox, Gimp, Filezilla, osv. også lager løsninger for touch eller mindre skjermer for plattformer som Android, Meego og Tizen. Eller at store kommersielle aktører satser mer på disse mobilplattformene (samt WP og iOS).

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Steve Jobs var jo i lang tid motstander av apps, så ville vært forunderlig om Apple skrøt av mange apps.

 

Heldigvis viste Apple endringsvilje, spesielt etter mye kritikk fra informasjonsvitere og utviklere, og åpnet opp i sin kontrollerte sfære.

 

Når de åpnet opp ble det mer innovativt. Når Google kom og åpnet opp uten den rigide kontrollen, ble det enda mer innovativt miljø.

 

Det vil flomme over av apps, akkurat slik vi har sett en enorm innovativ utvikling på pc-plattformen. Syklusen gir bedre sluttprodukter, med stadige forbedringer. :)

Lenke til kommentar

...Om de bare kunne skille bakgrunner, ringetoner og slikt gammeldags crap fra apps og spill. Ja, den dagen blir en god dag. Men neida. Google blander alt i en suppe...

Det var det som plaget meg mye når jeg har prøvd Market på min N900: det er faktisk vanskelig å finne visse spill og programmer. Hvorfor kan de ikke adskille apps fra det som ikke er det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bare en pressemelding som jeg finner i farten gjelder antall apps, og det er da de passerte 100 000:Apple Announces Over 100,000 Apps Now Available on the App StoreGeir :)

 

Da gjelder det å sjekke på de rette stedene.

 

Ved annonsering av iPhone blir det som wirrumsen er inne på ofte fremhevet hvor mange apps som er tilgjengelig

http://www.apple.com/iphone/from-the-app-store/

http://www.apple.com/iphone/built-in-apps/app-store.html

http://www.apple.com/iphone/ios/

Lenke til kommentar

Ikke overraskende, utvikler selv og gjorde dette også ved UiB. Å drive på med den ekstremt kjipe byråkratiske kontroll-prosessen til Apple er som om Darth Vader tar force-choke den "innovative ånden".

Jobber du fortsatt med app-utvilking ved UiB? Jeg vil ha en synkroniset miside-kalender på telefonen. Pleeeeeease! :p

 

(Forøvrig håpløst at man ikke kn koble seg på via CalDav e.l., siden den OpenLRN-baserte backenden meg bekjent er fulltendig kompatibel med det.

 

edit:

...Om de bare kunne skille bakgrunner, ringetoner og slikt gammeldags crap fra apps og spill. Ja, den dagen blir en god dag. Men neida. Google blander alt i en suppe...

Det var det som plaget meg mye når jeg har prøvd Market på min N900: det er faktisk vanskelig å finne visse spill og programmer. Hvorfor kan de ikke adskille apps fra det som ikke er det?

 

JA! Hvor j*vlig vanskelig kan egentlig det være?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...