Gå til innhold

Android Market er snart større enn App Store


Anbefalte innlegg

Apple er overlegende på alle måter, true story.

 

Du må være ... ja:)

 

1. Annenhver smartmobil som selges i verden har Android OS.

2. Android har flere utviklere.

3. Lastes ner med apper i Android Market kontra App Store.

4. Google Android har bedre og raskere utviling enn iOS.

5. Hvilke enheter er det som er ledene nesten året rundt? Jo der er androidtelefoner

6. Android har klart best fremtidsutsikt.

7. Android tilbyr kjøpere et mye bredere produktbilde enn hva Apple gjør med iPhone.

8. Selges nærmere EN million androidenheter hver eneste dag nå!

 

Overlegne på alle måter sa du?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken dårlig argumentasjon skal iOS fansen bruke når Android Market har gått forbi AppStore i antall apps da?

 

Tipper at noen vil si at det er bedre med 100k kvalitets apps enn 500k apps og vil gå helt i fra argumentet med at iOS har flest apps.

 

Men for å si det slikt det er, så er det faktisk kampen om hvem som har de 1000 beste applikasjonene som gjelder.

 

iOS App Store genererer fremdeles mer penger. Er det et dårlig argument synes du?

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Hvilken dårlig argumentasjon skal iOS fansen bruke når Android Market har gått forbi AppStore i antall apps da?

 

Tipper at noen vil si at det er bedre med 100k kvalitets apps enn 500k apps og vil gå helt i fra argumentet med at iOS har flest apps.

 

Men for å si det slikt det er, så er det faktisk kampen om hvem som har de 1000 beste applikasjonene som gjelder.

 

iOS App Store genererer fremdeles mer penger. Er det et dårlig argument synes du?

Du vet at bare det at jeg kan utvikle programmer på KUN mine premisser er faktisk bedre enn å tjene kanskje noen få ekstra kroner i AppStore hvor Apple bestemmer over deg?

Lenke til kommentar

iOS App Store genererer fremdeles mer penger. Er det et dårlig argument synes du?

For forbrukere betyr vel det at prisene er høyere. Er det positivt?

 

Vel, det er langt flere gratis apps til android ja, stemmer det. Men en veldig stor del av apps'ene i App Store koster 7kr, vil ikke si det er en veldig ille pris.

 

Hvilken dårlig argumentasjon skal iOS fansen bruke når Android Market har gått forbi AppStore i antall apps da?

 

Tipper at noen vil si at det er bedre med 100k kvalitets apps enn 500k apps og vil gå helt i fra argumentet med at iOS har flest apps.

 

Men for å si det slikt det er, så er det faktisk kampen om hvem som har de 1000 beste applikasjonene som gjelder.

 

iOS App Store genererer fremdeles mer penger. Er det et dårlig argument synes du?

Du vet at bare det at jeg kan utvikle programmer på KUN mine premisser er faktisk bedre enn å tjene kanskje noen få ekstra kroner i AppStore hvor Apple bestemmer over deg?

 

Vel, hvis det er det du vil, så er det jo selvsagt bra med valgfrihet. Jeg er enig i at Apple er litt restriktive på en del ting. Men jeg vet godt hva jeg ville valgt om jeg hadde lyst til å prøve å tjene noen slanter.

Lenke til kommentar

iOS App Store genererer fremdeles mer penger. Er det et dårlig argument synes du?

Ja.:p

For å vær litt mer alvrolgi, i utgangspunktet er det et dårlig argument. Det KAN bety at det lages flere kvalitetsapps som man er villig til å betale for. Samtidig er det ikke noe klart tegn - Androidbrukere er generelt mindre betalingsvillige enn iOS-brukere for sammenliknbare apps, fordi Androidbrukere har blitt bortskjemt med mye helt gratis apps og mye gratis apps med reklame.

 

Samtidig betyr det at det sannsynligvis tjenes mer penger på reklame i Androidapps enn i iOS-apps, og om man ikke sammenlikner total inntjening med total intjening, blir det liten vits i å sammenlikne.

 

Uansettt tror jeg nok iOSapps drar inn mer enn Androidapps foreløpig, men det er ikke så interessant. Mer interesant for meg r hvem som får appsene, og hvem som prioriteres. Og i stadig økende grad blir det Androidplattformen som blir prioritert for apps som ikke skal genere egne inntekter, men være en tillegstjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Market Place er absolutt den som viser mest kvalitet på applikasjonene.

Hadde det kommet fra noen andre enn deg, så skulle jeg kanskje tatt det for god fisk.

 

Jeg har den stikk motsatte oppfatning, men igjen min oppfatning og så lenge ikke har noe statistikk og tall å vise til, kan vi holde våre egne oppfatninger for oss selv.

Lenke til kommentar

Market Place er absolutt den som viser mest kvalitet på applikasjonene.

Hadde det kommet fra noen andre enn deg, så skulle jeg kanskje tatt det for god fisk.

 

Jeg har den stikk motsatte oppfatning, men igjen min oppfatning og så lenge ikke har noe statistikk og tall å vise til, kan vi holde våre egne oppfatninger for oss selv.

 

Du vet at jeg holder med android og verken iOS eller WP7? Spar deg for sånne kommentarer.

 

Du må og gjerne skrive til med på PM dersom jeg skal ha bommet kraftig på noe annet siden du sier at du skulle tatt det med god fisk hvis det var fra noen andre enn meg. Jeg venter spent på hvorfor min melding ikke skulle fremstå som ytterst seriøs, spesielt når jeg på android sin side og ikke WP7?

 

Jeg burde vel ha skrevet "jeg syns at Market Place er absolutt den som viser mest kvalitet på applikasjonene." for at det skulle ha fremstått som en subjektiv mening:) Hadde det vært en påstand der jeg mente jeg snakket for alle, måtte jeg jo selvfølgelig dokumentert det.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det er jo ikke lenge siden jeg argumenterte mot både fanboys og artikkelforfattere som innbilte seg at Apple ville lede inn i evigheten fordi pengene tiltrakk seg flere utviklere. De så det ikke da og de ser det ikke nå: Applikasjonsutvalget, kvaliteten og kjøpekraften avhenger av brukerbasen. De små forskjellene vi har nå vil ikke vedvare. Apples kunder vil bli mindre betalingsvillige når de ser alt man får gratis på Android og Androidbrukere vil bli mer villig til å betale etter hvert som de lærer seg å utnytte telefonene sine.

Den byråkratiske kontrollen til Apple har lite eller ingen nytte med tanke på applikasjonskvalitet. Derimot hindrer den innovative utviklere og lavbudsjett uviklere/studenter og det er resultatet av dette vi ser nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo ikke lenge siden jeg argumenterte mot både fanboys og artikkelforfattere som innbilte seg at Apple ville lede inn i evigheten fordi pengene tiltrakk seg flere utviklere. De så det ikke da og de ser det ikke nå: Applikasjonsutvalget, kvaliteten og kjøpekraften avhenger av brukerbasen. De små forskjellene vi har nå vil ikke vedvare. Apples kunder vil bli mindre betalingsvillige når de ser alt man får gratis på Android og Androidbrukere vil bli mer villig til å betale etter hvert som de lærer seg å utnytte telefonene sine.

Den byråkratiske kontrollen til Apple har lite eller ingen nytte med tanke på applikasjonskvalitet. Derimot hindrer den innovative utviklere og lavbudsjett uviklere/studenter og det er resultatet av dette vi ser nå.

Du glemte "hilsen spåkonen".

Lenke til kommentar
Den byråkratiske kontrollen til Apple har lite eller ingen nytte med tanke på applikasjonskvalitet. Derimot hindrer den innovative utviklere og lavbudsjett uviklere/studenter og det er resultatet av dette vi ser nå.

Den byråkratiske kontrollen fjerner vel de aller dårligste appene, men jeg er enig i at det ikke gjør de beste appene bedre.

 

Det er ingen tvil om at Android tjener mye på å tilrettelegge så bra for utviklere som de gjør.

Selv brukte jeg to dager på å skaffe verktøyene, lære meg Android-programmering, lage min første app og publisere den på Market. Den havnet på Market bare et par timer etter at jeg lastet den opp.

 

I motsetning til Apple koster det null å lage og publisere gratisapper og du er fri til å utvikle på PC eller Mac.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var den faktisk, der ser enn hva jeg mener hovedproblem med å levere 10 nye produktlinjer pr. år, alt utdateres så kjapt.

Men virker ut som Samsung har forstått det nå, og fått litt skikk på sakene, men hva som skjer i fremtiden vil jo bare tiden vise.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Men virker ut som Samsung har forstått det nå, og fått litt skikk på sakene, men hva som skjer i fremtiden vil jo bare tiden vise.

Ser ut som de har passert iPhone i salg [vg] i alle fall?

Ja, men mye av det skylles nok releasen idag, ergo få som har kjøpt iPhone idet siste i påvente av 4S/5.

Enn kan vel også si at "skuffelsen" at det var iPhone 4S og ikke 5 som kom til salgs har våre til S2 sin fordel.

Det er jo kun i 3. kvartal de har solgt mer enn iPhone, ikke "all time".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...