Gå til innhold

NRK dropper London-OL i 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er dette for noe vas da!

 

Dere baserer artikkelen på uttalelser som er gjort av den forrige teknologi direktøren i NRK for lenge siden.

 

Det stemmer at det ikke skal sendes i 3D på NRK. Vi holder oss til HD i 3 kanaler i stedet.

 

Du har rett. Har brukt feil tittel på Arild Hellgren. Artikkelen er nå rettet.

Endret av OHJohansen
Lenke til kommentar

Spesielt for raske ting som sport bør 60p prioriteres høyt! Høyere enn full HD. Heller 720 ved 60p enn 1080 ved 25/30p.

 

Hør, hør!!!

 

Hva skal man med 3D i en sportssending kan ikke komme på en idrett der 3d er verdt det, heller HD 3D er jo bare en gimmick i 99% av tilfellene og legger egentlig ikke til noe produktivt i bildene.

 

Tennis. Tennis i 3D er genialt.

Lenke til kommentar

Canal+ sendte årets Wimbledon-finale i 3D mens NRK sendte den i SD. Man kan ikke bli overrasket over at NRK ikke satser på 3D. Ikke det at jeg bryr meg uansett, 3D er for slitsomt å se på. De bør nok heller satse på å vise mer HD. Jeg er rimelig sikker på at de tok bort "HD"-merket fra logoen for at ikke vi skulle se hvor lite de faktisk sender i HD.

Lenke til kommentar

nei, så fuck NRK lisensen da jævla drittsekker.

 

Dette er fornuftig ressurbruk av NRK, å kaste bortpenger på 3D er det bra de ikke gjør.

 

AtW

 

nei, NRK i det heletatt kan ryke og dra, vi får ikke det andre land får og vi betaler for den dritten her, faen ass!

Betaler du lisens i det hele tatt selv da?

 

Her var det vel uansett snakk om 200 timer av totalt 10 000. Er det virkelig god ressursbruk å da satse på 3D?

Lenke til kommentar

nei, så fuck NRK lisensen da jævla drittsekker.

 

Dette er fornuftig ressurbruk av NRK, å kaste bortpenger på 3D er det bra de ikke gjør.

 

AtW

 

nei, NRK i det heletatt kan ryke og dra, vi får ikke det andre land får og vi betaler for den dritten her, faen ass!

Betaler du lisens i det hele tatt selv da?

 

Her var det vel uansett snakk om 200 timer av totalt 10 000. Er det virkelig god ressursbruk å da satse på 3D?

 

Ja gjør det, har TV i mitt navn.

 

3D må inn før eller siden, like greit å starte når vi kan få det og teste det ut finne pros and cons osv...

 

Ja seff må state på HD og høy-fps å.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at de tok bort "HD"-merket fra logoen for at ikke vi skulle se hvor lite de faktisk sender i HD.

Helt feil. De fjernet HD-merket fordi det var så mye som ble sendt i HD.

 

Og Rudde93: Jeeez, spar deg for ordbruken da. Selv om du er forbanna til langt over ørene kan du fortsatt velge ordene med måte.

 

Nå høres du bare ut som en sutrende 13-åring.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Coffey. I dag ble SVs nestleder Bård Vegar Solhjell tatt for sniking på toget. Billettautomaten var i ustand, men i stedet for å kjøpe en billett i en betjent vogn, så gikk Solhjell i en ubetjent vogn og var så uheldig at det var billettkontroll akkurat denne dagen.

 

Jeg vil påstå at Solhjell bevisst forsøkte å snike på toget. Kanskje i ren frustrasjon over at automaten ikke fungerte. Skal du da si "Helt feil. Han gikk på en ubetjent vogn fordi han ble distrahert av en telefonsamtale og dermed gikk feil."? Som om dette er fasiten siden han selv har sagt dette? Det er godt mulig at han gikk feil ved et uhell, men er ikke slik bare fordi han sier det selv. Du skal ikke tro alt du leser, spesielt ikke hvis det finnes et motiv for å lyve.

 

NRK har et motiv for å lyve. Når de ikke lenger merker HD-sendingene sine, da er det naturligvis vanskeligere å se hva som er HD og hva som er SD. NRK har tross alt veldig god bildekvalitet på SD-sendingene sine. Hadde de fortsatt praksisen med HD-logoen, så hadde sikkert mange seere blitt irriterte over at enkelte sendinger ikke går i HD. Nå blir de heller sittende å spørre seg selv "Er dette HD? Jeg er jammen ikke helt sikker...".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...