Gå til innhold

HP og Apple dominerer det norske PC-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også litt forferdet over holdningene til Apple men man kan ikke begrense seg selv bare pga. at man ikke liker holdningene i selskapet så lenge de ikke driver med veldig grove uetiske ting.

Synes at de er voldsomt oppskrytt når det gjelder sine iOS og OS X men maskinene de lager har en god kvalitet og ofte konkurransedyktige i pris (se nye 13" Macbook Air mot Samsung sin 9-serie om man vil ha en tynn og god PC).

Er uansett bare å installere Windows på maskinen om man foretrekker det fremfor OSX, jeg synes selv at Windows føles litt kvikkere i de programmene jeg bruker til musikk og mixing.

 

Det som er hovedgrunnen til at jeg valgte en Macbook Pro da jeg skulle ha ny maskin var styreflaten som er så lett å bruke at man ikke trenger en ekstern mus, de vanlige styreflatene som kommer på de fleste maskiner i dag synes jeg er helt bak mål tungrodd å bruke. Samsung er eneste jeg har sett som har en lignende styreflate på noen få av sine maskiner (9-serie?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple FOSSER frem fra 6,2% til 7,9% av markedet i lille Norge, hahaha.....

At Apples salg øker med 18%, og HPs med 14%, er faktisk imponerende. Spesielt når alle andre produsenter leverer dårlige tall.

 

Du tror vel ikke heller at det er FORDI alle andre leverer dårlige tall at det ser UT som om Apple såkalt "stormer fram" ?

 

:)

Lenke til kommentar

Du tror vel ikke heller at det er FORDI alle andre leverer dårlige tall at det ser UT som om Apple såkalt "stormer fram" ?

Hvis du leser artikkelen ser du at Apples salg (antall solgte maskiner, uavhengig av konkurrentene) økte med 17,7%, mens andelen (totale antallet solgte maskiner i april, mai og juni) «kun» økte med 1,7%.

 

Så nei, jeg tror ikke det er derfor.

Lenke til kommentar

Du tror vel ikke heller at det er FORDI alle andre leverer dårlige tall at det ser UT som om Apple såkalt "stormer fram" ?

Hvis du leser artikkelen ser du at Apples salg (antall solgte maskiner, uavhengig av konkurrentene) økte med 17,7%, mens andelen (totale antallet solgte maskiner i april, mai og juni) «kun» økte med 1,7%.

 

Så nei, jeg tror ikke det er derfor.

 

Hva med releasen av deres "nye" OS?

Det kom vel i det tidsrommet du nevner, så da kan jo det ha en stor innvirkning på deres salg eller andel.

 

Må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret av forklaringen din.

Solgte maskiner økte med 17%, men salget i april, mai og juni tilsammen økte med bare 1.7% ?

I mine øyne ser ikke det spesielt imponerende ut, men hva vet vel jeg.

 

Skåler for mørke og alvorlige nedgangstider for Apple *Skål!*

 

10408.jpg

 

 

[/End Beruset Post]

 

God Helg da, Runar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret av forklaringen din.

Solgte maskiner økte med 17%, men salget i april, mai og juni tilsammen økte med bare 1.7% ?

I mine øyne ser ikke det spesielt imponerende ut, men hva vet vel jeg.

Jeg skjønner det kan bli litt for mye for deg med hele to ulike tall å forholde seg til, så jeg prøver igjen.

 

Apple solgte 17,7% flere maskiner i tidsrommet april til juni. Med dette økte deres markedsandel av solgte maskiner i Norge med 1,7%.

 

Fortsatt vanskelig å forstå?

 

God helg til deg også. ;)

 

PS: Bildet du postet er av to paprikaer, hvis du ikke merket det.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har lagt merke til at HP's økning i antall solgte enheter er nesten like mye som Apples totalt solgte antall enheter? Ja, Apple har en prosentvis større økning i forhold til fjoråret, men de er ikke i nærheten av HP's økning i antall solgte enheter.

 

Det blir som å si at jeg forbedret min personlige rekord på 100 m sprint fra 20 sek tril 19,2 sek. Woohoo! Jeg har en mye større prosentvis forbedring av personlig beste enn verdens raskeste mann. Det endrer ikke det faktum at fyren er 10 sek raskere enn meg. Hallo i luken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...