Gå til innhold

Nå kan du bli sjefen i iOS 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr blant annet at du kan installere programmer på andre måter enn via App Store, for eksempel ved å laste ned en installasjonsfil fra internett. På den måten kontrollerer ikke Apple lenger hvilket innhold du skal få installere på telefonen din.

Det mente jeg, samt andre ting en gjør via rooting som man kan stock i Android.

 

Så klart, hvor viktig det er for en får en avgjøre selv.

Lenke til kommentar

"Det betyr blant annet at du kan installere programmer på andre måter enn via App Store, for eksempel ved å laste ned en installasjonsfil fra internett. På den måten kontrollerer ikke Apple lenger hvilket innhold du skal få installere på telefonen din."

 

Jepp, innholdet på telefonen min er bare såå kontrollert av Apple! Bare 425.000 apps å velge mellom føles ekstremt lite, spesielt med tanke på at veldig mange av disse igjen gir tilgang til dynamisk innhold - websider, musikk, video, aviser, magasin, bøker, osv., som oppdateres fortløpende. Hvis jeg bare får jailbreaket så kan jeg installere...så kan jeg installere...sikkert ett eller annet...whatever... :yes:

 

 

@frodeee: iCloud har vel en egen tråd... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jepp, innholdet på telefonen min er bare såå kontrollert av Apple! Bare 425.000 apps å velge mellom føles ekstremt lite, spesielt med tanke på at veldig mange av disse igjen gir tilgang til dynamisk innhold - websider, musikk, video, aviser, magasin, bøker, osv., som oppdateres fortløpende. Hvis jeg bare får jailbreaket så kan jeg installere...så kan jeg installere...sikkert ett eller annet...whatever... :yes:

Har lite å si hvor mange apps de har, om de ikke har det du trenger.

Har du lyst på en rød bil, så hjelper det ikke om de har 50.000 forskjellige grønnfarger ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ovrebekk: Om jeg ikke finner det jeg trenger blant 425.000 apps, så er ikke sjansen veldig stor for at jailbreaking gir meg det jeg trenger heller. Problemstillingen er i det hele tatt ganske søkt, og jailbreaking er i dag mest en kuriositet for noen få spesielt interesserte.

 

Dersom fargen er eneste forskjell, så vil en grønn bil for øvrig gjøre nøyaktig samme nytten som en rød bil, for min del... :p

Lenke til kommentar

Har lite å si hvor mange apps de har, om de ikke har det du trenger.

Har du lyst på en rød bil, så hjelper det ikke om de har 50.000 forskjellige grønnfarger ;)

Word! Er masse jeg hadde hatet om jeg hadde gått over til en iPhone.

 

Jeg hadde savnet:

Vi kan jo begynne med widgets. Og slippe at startskjermen alltid bare skal bestå av 4x5 snarveier.

Eller at man får real time oppslag på hvem som ringer (hvis de ikke ligger i din telefonliste).

Eller at man ikke kan velge browser, man har alltid Safari som primærbrowser, man kan bare legge inn andre ved siden av. Uansett støtter de heller dårlig java og flash (nei, HTML5 er ikke implementert i hele verdens veven enda!).

Bytte av stavkontrollmodul.

Event-styrte tasks (som f.eks. automatisk skru av lyden på din tlf når du har et møte i din kalender).

Lenke til kommentar

@ovrebekk: Om jeg ikke finner det jeg trenger blant 425.000 apps, så er ikke sjansen veldig stor for at jailbreaking gir meg det jeg trenger heller.

Jo, ganske mange "normale" funksjoner som man på iPhone trenger å jailbreake for å få til. Om du hadde prøvd widgets, Tasker osv. på android ser du virkelig hva du går glipp av. :)

Lenke til kommentar

@Misantropen: Fint at det finnes forskjellige telefoner for forskjellige brukere, da ;) Ser ikke én ting i listen din som jeg noensinne har savnet på iPhone.

 

@Matsemann: Har aldri savnet widgets på iPhone - har både klokke og værmelding, uten at jeg trenger å kaste bort et halvt skjermbilde hele tiden på det. Tasker ser jeg heller ingen nytteverdi i for min del, er ikke så til de grader rutinemenneske at jeg har behov for å automatisere slike ting på telefonen.

Lenke til kommentar

@ovrebekk: Om jeg ikke finner det jeg trenger blant 425.000 apps, så er ikke sjansen veldig stor for at jailbreaking gir meg det jeg trenger heller. Problemstillingen er i det hele tatt ganske søkt, og jailbreaking er i dag mest en kuriositet for noen få spesielt interesserte.

 

Jailbreaking er vel i all hovedsak for folk som synes det er greit å stjele programvare.

Lenke til kommentar

"Det betyr blant annet at du kan installere programmer på andre måter enn via App Store, for eksempel ved å laste ned en installasjonsfil fra internett. På den måten kontrollerer ikke Apple lenger hvilket innhold du skal få installere på telefonen din."

 

Jepp, innholdet på telefonen min er bare såå kontrollert av Apple! Bare 425.000 apps å velge mellom føles ekstremt lite, spesielt med tanke på at veldig mange av disse igjen gir tilgang til dynamisk innhold - websider, musikk, video, aviser, magasin, bøker, osv., som oppdateres fortløpende. Hvis jeg bare får jailbreaket så kan jeg installere...så kan jeg installere...sikkert ett eller annet...whatever... :yes:

 

Ved å jailbreake kan du gjøre noe så sprøtt som å bytte ut SMS-programvaren, bare for å ta et enkelt eksempel.

 

Det er ikke slik at alle mener apple sin egen sms-programvare er den beste..

 

Apple er kontrollfreaks av dimensjoner, og det er greit å styre litt unna sånt..

Lenke til kommentar

Har lite å si hvor mange apps de har, om de ikke har det du trenger.

Har du lyst på en rød bil, så hjelper det ikke om de har 50.000 forskjellige grønnfarger ;)

Word! Er masse jeg hadde hatet om jeg hadde gått over til en iPhone.

 

Jeg hadde savnet:

Vi kan jo begynne med widgets. Og slippe at startskjermen alltid bare skal bestå av 4x5 snarveier.

Eller at man får real time oppslag på hvem som ringer (hvis de ikke ligger i din telefonliste).

Eller at man ikke kan velge browser, man har alltid Safari som primærbrowser, man kan bare legge inn andre ved siden av. Uansett støtter de heller dårlig java og flash (nei, HTML5 er ikke implementert i hele verdens veven enda!).

Bytte av stavkontrollmodul.

Event-styrte tasks (som f.eks. automatisk skru av lyden på din tlf når du har et møte i din kalender).

 

Hjelper ikke meg med mange apps når jeg ikke kan endre stavekontrollmodulen nei, hvorfor kan jeg ikke legge inn egne ord på min ipad? Hvorfor skal "Michael" bli "Michælsen"? (prøv gjerne selv).

 

På androidtelefonen min kan jeg feks legge inn slideit/swype og swiftkey.

 

Skulle gjerne fått endret nettleseren også, er rimelig lei sjakkbrett når jeg scroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det betyr blant annet at du kan installere programmer på andre måter enn via App Store, for eksempel ved å laste ned en installasjonsfil fra internett. På den måten kontrollerer ikke Apple lenger hvilket innhold du skal få installere på telefonen din."

 

Jepp, innholdet på telefonen min er bare såå kontrollert av Apple! Bare 425.000 apps å velge mellom føles ekstremt lite, spesielt med tanke på at veldig mange av disse igjen gir tilgang til dynamisk innhold - websider, musikk, video, aviser, magasin, bøker, osv., som oppdateres fortløpende. Hvis jeg bare får jailbreaket så kan jeg installere...så kan jeg installere...sikkert ett eller annet...whatever... :yes:

 

Ved å jailbreake kan du gjøre noe så sprøtt som å bytte ut SMS-programvaren, bare for å ta et enkelt eksempel.

 

Det er ikke slik at alle mener apple sin egen sms-programvare er den beste..

 

Apple er kontrollfreaks av dimensjoner, og det er greit å styre litt unna sånt..

OK, så det finnes 2 personer som ønsker intenst å bytte SMS-app på iPhone, og du er den ene. Synd for deg. ;)

 

Personlig så styrer jeg heller unna utviklere som ikke er kontrollfreaks - jeg liker veldig ofte produkt der produsenten er kontrollfreak av episke dimensjoner når det gjelder gjennomført design, kvalitet og stabilitet, og misliker intenst produkt som slippes løs på brukerne som et mareritt fult av bugs og som knapt har nådd det man normalt vil kalle betastadiet.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...