Gå til innhold

Starter nettsted for barnespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er bra at man får fokus på at det finnes spill for barn og spill for voksne, slik at man over tid forhåpentligvis får bort ideene om at spill må være barnslige eller at spill som absolutt ikke passer for barn er suspekte, og tillater spill å være like mangfoldige som filmer, bøker og andre media. Her er det ennå mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Ja vi ønsker å benytte brukeranmeldelser. Både som foreldre kan skrive sammen med barna, men også se på muligheten for at barn kan rate spillene selv via et grafisk grensesnitt. Stjerner, bananer, hva vet jeg :)

 

Jeg har en oppfatning av at spilljournalistikk av barnespill lett blir navlebeskuende. Skrevet for menigheten.

Merk at det finnes mange gode anmeldelser der ute, men på sider som ikke normalt leses av foreldre.

 

Vi skal utbrodere strategien vår mer etterhvert, men målet er å nå bredere enn "Gamer Dads". Dvs skrive feature journalistikk som når foreldre som har et ikke-forhold til eller til og med et negativt forhold til spill.

Og ikke minst å øke volumet av barnespill anmeldelser og guider.

Lenke til kommentar

Dette virker som et veldig bra tiltak. Fremdeles mange der ute som ser på spill som et tankeløst tidssløseri, og vil ikke at barna sine skal drive med det. Håper dette blir en suksess :)

 

Vel det er vel forsåvidt tidssløseri det finnes jo tusen ting som kanskje er viktigere enn å sette seg ned med kontroller/mus tastatur, akkurat som å lese en bok se film etc. også er tankeløst tidssløseri.

 

 

Men godt tiltak absolutt.

Lenke til kommentar

Er vel heller at nytt er skummelt. Er jo bare å se på andre ting, som tv, eller elvis sine hofter. Idag hadde det blitt sett på som gammeldags og stivt, når det startet var det vulgært og sensuelt.

 

Når noe er nytt og bryter med gamle vaner vil alltid noen klage. Vi gjør det sannsynligvis selv når være barn plugger inn i "the matrix" for å spille. Om vi ikke er plugget inn for å gi de tyn allerede da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...