Gå til innhold

Ny salgsmilepæl for Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WbUbXyU

Folk tenker bare pris når de kjøper spillkonsoll. Det sier seg selv når Wii ligger på toppen, Xbox på andre og PS3 på tredje. Hadde de tenkt litt mer taktisk, så hadde nok Playstation 3 hatt en god førsteplass, etterfulgt av Wii (kan aldri få nok av Super Mario) og Xbox langt, langt nede :)

Lenke til kommentar

Unner XBox 360 dette! Jeg har selv XBox 360, og har både testet PS3 og sett hva de har å tilby av spill. Og det lever opp til XBox 360 syntes jeg. De gøyeste spillene får man uten tvil til XBox 360 (mener ihvertfall jeg, men smaken er delt som baken).

 

har som sagt også xbox360.. men 2009 og 2010 har jo vært forholdsvis trist på Xbox360 i forhold til ps3 da.. xboxen min støver mer og mer, men ps3en har blitt flittig brukt i 2010 med God of war og heavy rain blant annet :) Godt alan wake er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Game Room, Perfect Dark, PB Winterbottom, Splinter Cell Conviction og Mass Effect 2 har etter min mening gitt X360 en pangåpning på 2010. Legger man til Bayonetta, Darksiders og Battlefield så ser man lett hvorfor enkelte mener at dette kanskje blir 360s beste år. Vi er bare 3 1/2 måneder inn i dette året og det har allerede blitt lansert mange kvalitetsspill til konsollen. :)

 

Jeg er for øvrig enig i at PS3 hadde et bedre år i fjor. Det kom dog massevis av gode spill til X360, så jeg ville ikke ha sagt at det var et trist år.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Folk tenker bare pris når de kjøper spillkonsoll. Det sier seg selv når Wii ligger på toppen, Xbox på andre og PS3 på tredje. Hadde de tenkt litt mer taktisk, så hadde nok Playstation 3 hatt en god førsteplass, etterfulgt av Wii (kan aldri få nok av Super Mario) og Xbox langt, langt nede :)

 

Så når jeg kjøpte min x360 p.g.a. alle de bra spillene, så misforsto jeg fullstendig ?

Lenke til kommentar

Folk tenker bare pris når de kjøper spillkonsoll. Det sier seg selv når Wii ligger på toppen, Xbox på andre og PS3 på tredje. Hadde de tenkt litt mer taktisk, så hadde nok Playstation 3 hatt en god førsteplass, etterfulgt av Wii (kan aldri få nok av Super Mario) og Xbox langt, langt nede :)

 

Haha, jeg må si jeg stusser litt over din bruk av ordet 'taktisk' her. ^_^

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste EIRein, virker som fanboyismen enda ikke har blitt stampet helt ut enda. Men snart kommer det vel noen å gjør xbox tilhengerne forlegen også...

 

Har forsåvidt både PS3 og 360, kunne ikke tenkt meg en Wii. Alle jeg kjenner som har den har spilt 1-2 spill, KANSKJE. Så har den stått og samlet støv siden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Wii er for spesielt interesserte.

Det er akkurat det det ikke er. Wii og PS2 er de mest "allmennaksepterte" konsollene noensinne, man finner disse i helt ekstremt mange hjem.

 

Flott at de har solgt så mye nå, neste stopp er 50 mill!

Lenke til kommentar

Folk tenker bare pris når de kjøper spillkonsoll. Det sier seg selv når Wii ligger på toppen, Xbox på andre og PS3 på tredje. Hadde de tenkt litt mer taktisk, så hadde nok Playstation 3 hatt en god førsteplass, etterfulgt av Wii (kan aldri få nok av Super Mario) og Xbox langt, langt nede :)

Merkast at du har ei enorm innsikt i korleis kvermannsen tenkjer og i korleis marknaden fungerar.

 

 

Ligg nok på linje med sjølvinnsikta til Martin Schanche. :-)

Lenke til kommentar

Positive tall for Microsoft det der. Mer er det vel ikke å si.

 

Hvor mye den enkelte konsoll har solgt interesserer meg ikke i noen nevneverdig grad. De eneste som ser to ganger på slike tall er vel fanboys og de aktuelle selskapenes finanstopper.

 

Jeg er en enkel sjel. Så lenge det kommer gode spill til de maskinene jeg har så er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Selv eier jeg både en PS 3 og en Xbox 360, og jeg er veldig glad for mulighetene dette tilbyr, da det å eie bare en konsoll legger en del føringer på eksklusive titler man må klare seg uten.

 

Også bra det finnes en mer allmenn tilgjengelig konsoll som Wii, da det alltid er positivt at så mange som mulig får ta del i tv-spillkulturen. Og hverken X360 eller PS 3 er i noen grad særlig enkle å forholde seg til når man er helt ny, ei heller noe særlig å bruke om man har små barn eller en samboer som er glad i å trene.

Lenke til kommentar

Fine tall, selv om salget vel har stagnert vesentlig mer enn Microsoft hadde sett for seg/ønsket. Morsomt å se at det faktisk var plass til alle tre konsollene i denne generasjonen, så blir det spennende å se hvordan ståa blir i neste runde.

 

Har 360 og Wii, og personlig har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom multiplattformspillene+360-exclusive. Ligger alltid minst et halvår bak, noe som egentlig passer meg bra, mtp. at de fleste spillene plukkes opp til under 200-lappen. Wiien støver ned store deler av året, men er faktisk verdt det utelukkende grunnet sommerferien og jula. Da samles alle kompisene som studerer i andre byer, og med 4 kontrollere og full stue, synes jeg faktisk Wiien byr på den morsomte spillopplevelsen av de tre(med sterk konkurranse fra Fifa m./4 kontrollere).

 

Sidenote: Skjønner ærlig talt ikke at folk fortsatt gidder å drive med det self justification-opplegget, aka. "min konsoll er bedre enn din, og jeg gjorde det beste kjøpet". Be happy with your console(s), be happy with your games! :)

Lenke til kommentar

Hvis taktikken som har blitt påpekt ligger i antall enheter med underholdning som en får ut av spillkonsollen sin, så er ingen av konsollene dårlige valg, ei heller Xbox 360. At noen må rettferdiggjøre sitt plattform "valg" ved å rakke ned på andre legger heller opp til at man burde spille mer og la underholdningen til plattformen snakke for seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...