Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age Origins: Awakening (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nok en gang ikke si annet enn a det er en fryd å lese anmeldelsene dine Froholt. Du burde høre om BioWare trenger flere folk i skriveteamet deres, for noen av avsnittene dine er minst like morsomme som spillet er.

 

Nå må jeg bare få blitt ferdig med andre gjennomspilling av DAO på PC så jeg kan starte på expansionen. Kjørte første gjennomspilling på en X360 uten noen DLCs, så det er allerede mer kjekt :)

Lenke til kommentar
har du nå tilgang på en fast lagerkasse, hvor du kan plassere ting du ikke har plass til i den virtuelle ryggsekken. Det er nesten litt uforståelig at vi manglet dette i utgangspunktet, men nå er det i alle fall på plass.

Dette var en del av collectors edition eller dlc (Soldier's Peak). Så for min del som kjøpte CE så manglet ikke dette, selv om det burde vært en del av leirplassen. Det burde helt klart vært en del av "basis spillet" og vært bedre integrert, var litt teit å måtte reise til Soliders peak for å legge fra seg utstyr man ville beholde.

--

 

Blir nok til at jeg må gi denne utvidelsen noen timer med oppmerksomhet ;)

Lenke til kommentar

Hvis noen har problemer med å få inn DLC content i awakening, så finnes det flere modifikasjoner som fikser dette, som f. eks denne.

 

En flott anmeldelse Joachim. Vil si meg enig på de fleste punkter. Jeg hadde heldigvis lastet ned modifikasjonen som gjorde at jeg fikk med med DLC contentet med en gang, så jeg fikk ikke like dårlig førsteinntrykk ^_^

Lenke til kommentar

Grei utfordring på Nightmare, bare så skjedelig at det er så enorm forskjell på Bosser og vanlig NPC. Vanlig NPC blir altfor lette, så man springer mellom brettene til det kommer en Boss, så boom blir alle wipet på 3 sek. En annen ting som iriterer meg er at når min rouge lusker seg inn et rom fordi jeg forstår det er noe farlig der (Boss etc) så kommer det heller en CutScene å hele gruppa jogger inn!!.

Lenke til kommentar

Romanse med Leliana eller Zevran skal ikke være over, men disse er av ukjent grunn ikke med på dette eventyret - i følge Bioware. Kan vel sammenlignes med at de kunne bli igjen i campen i hovedspillet. Den tekniske grunnen er i følge Bioware at de følte utvidelsen ble for kort til at de kunne gjøre noe spennende og troverdig med romanse.

 

Synes dog det er skuffende at hunden ikke er med. De skulle jo aldri forlate eieren og ville alltid være den mest lojale partner i kamp.... Ble jeg lurt?

Lenke til kommentar

Ondskapens horder angriper igjen, og du er den eneste som kan stoppe dem.

Les hele saken

 

 

Er det noen god grunn for at dere ikke anmelder PS3 versjonen? Eller i det minste opplyser om at PS3 versjonen kan lastes ned fra PSN og har vært tilgjenngelig siden 18. mars.

 

Dårlig at dere ikke en gang klarer å opplyse om at det finnes en PS3 versjon, skuffende.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Har nå spilt igjennom (på pc), og det var en helt grei utvidelse. Gadd ikke gjøre noe med vanskelighetsgraden, og som nevnt den var alt for lett. Tror jeg bruke maks 2-3 "håndfuller" med healing potions, og en del av den skaden kom nok fra egne spells (f. eks blizzard). Mørke røde fiender som var en utfordring i originalen var ikke farlig i det hele tatt her, betydde bare at det tok litt lengre tid å drepe dem. Så ønsker man en utfordring så må man skru den opp, ønsker man kun historien så er det bare å la den være og cruise igjennom.

 

Syntes denne utvidelsen bærer litt preg av å være forhastet, eller ikke ha fått den siste finpussen den trenger. Er en bug på både Justice og Sigrun som gjør at når de blir med så får de +100 i moral med en gang, noe som gjør at gaver blir ubrukelig og leder bonuser uteblir. Men med standard vanskelighetsgrad så er dette ubetydelig.

Siden jeg valgte at Vigil Keep måtte stå på egne ben, så ble codexen min oppdatert med at de personene som ble igjen døde i darkspawn angrepet, men i epilogen så hadde alle overlevd. Ikke av stor betydning, men en følge feil som burde vært rettet opp i.

. Disse små tingene burde ha vært en smal sak å luke vekk.

 

Går ikke glipp av noe om man lar den være, men får en del timer med grei underholdning om man gir den en sjanse :)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Hørte rykter fra en kammerat at Dette spillet grenset til dårlig på konsoll da det fungerte så dårlig ang oversikt. Etter å ha spillt Awakening litt har omtrent alt blitt utvidet av det alleredet overylte skills panelet samt et nytt yrke, skulle dette fungert någenlundet på konsoll måtte det vært mange flere Passive egenskaper. For med så mye å holdet styr på samtidig som man ikke har mulighet til å se gruppen ovenifra må det da bli et rent kaos? For etter hva jeg har hørt er Shale den som fungerer best på Konsoll (pga Shale har veldig begrenseet panel i forohold til alle andre karakterer og derfor er lettere å ha oversikt over).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...